Jump to content

Fritidsbåter slipper ut mer CO2 enn landets ferger


Maika

Recommended Posts

Jeg må kanskje til syden. Samboeren min ble sur da jeg hintet om at jeg ikke liker å fly og at det er varmt der. Hun ble faktisk så sur at hun bare gikk og la seg med et kort "natta."

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

dennrick skrev 1 minutt siden:

Jeg må kanskje til syden. Samboeren min ble sur da jeg hintet om at jeg ikke liker å fly og at det er varmt der. Hun ble faktisk så sur at hun bare gikk og la seg med et kort "natta."

 

Du får sende henne nedover med Mulligan :wink:. Han har jo ikke vært der...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

"Må vi til syden" burde blitt et nytt TV program. På lik linje med "Må vi Danse" og "Må vi møtes" på TV2.:wink:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

dennrick skrev 11 minutter siden:

Jeg må kanskje til syden. Samboeren min ble sur da jeg hintet om at jeg ikke liker å fly og at det er varmt der. Hun ble faktisk så sur at hun bare gikk og la seg med et kort "natta."

 

Hos meg gikk hun til sengs med en visshet om at i morgen må hun på Holmen og vaske båt.

Jeg er heldig, for her ble det et smil og "ja, nå må vi se å bli ferdige, på denne tiden i fjor hadde vi alt hatt vår første overnatting i båten".

Jeg kan vel konkludere med at jeg er gift med en miljøbevist dame som ikke vil forurense ved å ta lange tullete flyturer :cool:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
VannTro skrev for 1 time siden:

Det har du helt rett i @dennrick, det er nettop derfor jeg etterlyser en helhetlig politikk som baserer seg på kalde fakta som tar hensyn til de faktiske forhold og behov og ikke som i Oslo hvor det baseres på følelser og propaganda.

 

Yepp, og heldigvis har Frp og gjengen stemt frem oslopakka med rushtidsavgift og det hele, basert på "kalde fakta". 

 

Og gjett hva, det fungerer som juling. Har pendlet inn til Oslo i over 10 år og etter rushtidsavgiften ble innført sparer jeg minst 15-20 minutter om dagen. Kona sparer mye mer. 

 

Så takk til de borgerlige. De viser seg ofte å være mer handlingsdyktige i miljø- og klimapolitikken enn venstresiden. Samme greia sist de satt i byråd og la om både ruter og priser i kollektivtrafikken uten større ståhei så det ble et voldsomt oppsving i bruk av kollektivtransport i Oslo. 

--

Samme ved innføring av maritime nasjonalparker i Oslofjorden, kommunene knallet til uavhengig av politisk farge på flertallet. Ingen tvil om at de borgerlige vet å ta ansvar når deg gjelder. 

--

VannTro, den etterlysningen din, hvem tror du skal oppfylle "dine" ønsker? Er du tilfreds med helheten  og kalde fakta når du kjører bomringer i Oslo? Og ja, det kommer flere, på rekke og rad. For hvem er det som ikke ville ha oslopakka? 

 

https://kommunal-rapport.no/artikkel/frp_stemte_for_bompenger

Link to post
Share on other sites

@Pinkvin Nå skal jeg bringe på banen noe jeg faktisk synes er veldig trist med bompenger(spesielt i byene) og det er den usosiale profilen de har. Vi har i Norge alltid hatt en sosial profil i beskatningen, de som tjener mest betaler mest. Hvordan vil dette slå ut for hardt pressede barnefamilier som er helt avhengige av bil og mye kjøring for å få hverdagen til å gå opp ? Spesielt når det snakkes om disse "Fylkes-pakkene" med utbyggingen vi ser i mange storbyer om dagen. Det er ingen tvil om at dette blir en belastning på familieøkonomien vi sjelden har sett, og at trykket på den enkelte familie vil bli veldig forskjellig. Det er nemlig mange familier som ikke kan legge om sine vaner og for dem kan dette bli ganske håpløst. Det er ikke så enkelt å putte en familie på 4-5 personer på en sykkel, ei heller sende barnehagebarnet på trikken.....

Krf er et parti som ser dette og i Rogaland uttrykker bekymring rundt bomringer og rushtidsavgift: https://www.e-pages.dk/rogaland/945/article/713641/9/1/render/?token=3d213b11890b3455711ad4b08aeccf1e

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Fikk akutt lyst til å tagge lederen for Drammen Høyre nå, @VannTro. Men så kom jeg på at jeg er på baatplassen og ikke FB. Det er Parisavtalen, må skjønne. Du er forresten også en dust dersom du ikke er pro-ACER

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Det er vanskelig å orientere seg i politikk da den bygger på "hestehandler"-

Politics is like a box of chocolate, you never know what you gonna get :lol:

 

"Noen har snakka sammen" var det vel en som sa en gang.....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

5 hours ago, VannTro said:

@Pinkvin Nå skal jeg bringe på banen noe jeg faktisk synes er veldig trist med bompenger(spesielt i byene) og det er den usosiale profilen de har.

 

Det mest usosiale er vel ordningen med at man kan kjøre i kollektivfeltet hvis det er to, eller flere, i bilen for hvor mange har råd til å ta med seg hushjelpen i bilen inn til byen for deretter å sende henne hjem igjen med tog eller buss.

 

Sakligheten i denne tråden når stadig nye høyder, men prøvde å "toppe" den dette innlegget!:giggle:

 

Joda Hulda, tråden har for lengst gått langt over streken hva angår lovlige diskusjoner her på forumet så kanskje moderator pusser båt eller har dratt til dette "syden"?.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg er nok det som er kalt miljøhysteriker og andre ord som egentlig ikke er særlig hyggelige av en eller flere tidligere i tråden. Jeg gjør masse jeg egentlig vil forandre på. Man har vel kanskje et lite snev av dobbeltmoral. Selv drar jeg ikke til syden, men jeg reiser en del i jobben, og var en tur til Ålesund på konsert i fjor. Sannheten er at jeg reiser mer hvert år enn bestemor gjorde hele livet. Akkurat det tenker jeg på av og til, det er jo helt absurd.

 

Jeg er teknologipositiv, jeg tror faktisk at til slutt får vi fly som flyr uten noe særlig utslipp. Men før det tror jeg vi får biler og båter som ikke slipper ut så mye. Hyperloop, jeg vil ha hyperloop. Når man tenker litt på, eller i alle fall når jeg tenker på det, så er teknologien som erstatter det vi har i dag bedre enn det den erstatter.

 

Men nå skal jeg se litt Formel1, selv om de ikke bruker seil til å komme rundt banen.


 

Link to post
Share on other sites

Det er ikke lov til å diskutere politikk i åpent forum.  Baatplassen har et eget forum for dette, som heter "Ordet fritt".

Du må være "godkjent" for å kunne delta der, så det er et "lukket forum for fri diskusjon".  Moderator har egentlig en grei jobb, siden eneste begrensning er å følge norsk lov om ytringsfrihet. Og selvsagt lar de fleste være å "snakke ned" andre personer. Det oppfordres til saklighet, et minimum av respekt for andre og det er en fin, åpen tone der synes jeg..

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...