Jump to content

Hentetråd, Joda 370 Arendal - Tønsberg


BingoBonzo

Recommended Posts

Endelig, ny hentetråd og denne gangen er det min :yesnod::yesnod: tråd!

 

Har kjøpt båt igjen og planen er å ta med seg hele familien på en hentetur fredag 22 juni.

Vi starter i Tønsberg med en busstur til Sørlandet, nærmere bestemt Arendal hvor båten
skal ligge klar for overtakelse fredag ettermiddag. Fredagen benyttes sammen med forrige
eiere for gjennomgang av båten slik at vi er klare for flott tur hjem denne helgen.

 

Smykket vi falt for er en Joda 370 Sport, 2006 modell, 2*D4260 og godt med utstyr for et 
komfortabelt båtliv. Den hentes fra hjemmetraktene da den er bygget ikke lange biten fra
der vi henter båten. (Bildet hentet fra finn.no annonse fra forrige eier).

 

l_1896230322.jpg

 

 

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Jeg klarte ikke se hvor det var . Merkelig. Hvis jeg er på vannet da, så hadde det vært trivelig å hilse på. . Å hentetråd papirene må jo stemples kan vite. ?

Gratulerer med et smykke av en båt. Det er utrolig flotte linjer i de båtene...

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig hilsninger!
 

Skal selvfølgelig prøve å dumpe inn mye bilder i løpet av turen :smiley:

 

Har fått lastet ned onCourse (mAis) og opprettet fartøy, men ser ikke sånn umiddelbart at det
er søkbart på MarineTraffic?

 

@Bjørn Løvjomås Vi skal overta båten i Arendal Gjestehavn på fredag kveld og planlegger å kaste loss
lørdag formiddag (Bildet er fra Holvika). Bare hyggelig hvis du svinger innom :smiley:
 

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Gratulere med pen  båt ..
Henteturer med hele familien er sjeldenhetene her inne så det blir jo flott ....
OnCourse må nok ha litt tid før den har registrert seg i marinetrafikk så den  må stå på en liten stund
(Aktiver på iconet nede til venstre fjerne X over båt )
Hva kaller du deg på MT ?

 

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Ja, farvannet fra Arendal med bl.a....Risør, Kragerø,...Tønsberg.....har mange perler.
Selv for en nordlending, som har fått oppleve deler av sørlandskysten, er det her naturlig å benytte betegnelsen "perler"...
Og det er en perle av en båt du har anskaffet deg, ser jeg.
Gratulerer!!

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 58 minutter siden:

Trenger ikke bli så kort hvis han holder kysten godt oppover og ikke minst så får de sett mange perler på veien :wink::rolleyes:

 

Det er sandt. Det var mig, der er ikke er kendt nok med området. Det er jo nok 75-80 nm når det kommer til stykket. Det kunne jo klares på en formiddag, men jeg håber, at TS vil forkæle os med gode billeder og beretninger fra en (forhåbentlig) solbeskinnet Sørlandskyst!

Link to post
Share on other sites

Nydelig båt! :flag:

 

Bildet er fra båthavnen i Holvika/ Groos i retning øst - med Lillegroos på venstre side og holmen på høyre side. Skjult av båten er Marivold og Smørsund (østre innseiling til Grimstad).

 

Mange perler på vei hjem fra Arendal. Du kan gå fra Arendal og indre lei ved Tvedestrand og til Lyngør. Deretter innom Risør, Kragerø, Stavern etc. :yesnod: 

 

Eller strake veien hjem i marsjfart, og få en av de korteste hentetrådene :giggle:

 

Uansett: God tur i en deilig flytende bolig!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Planen er å bruke lørdag og søndag på turen og ta mye kosekjøring på innsiden.
Ønsker selv å svippe innom mange av perlene siden vi har ikke har gått her med båt før
(har vært mange somre på Bestkusten og Danmark, men ingen nedover egen kyst).

 

Har fått et par gode turforslag fra @Bjørn Løvjomås og kommer til å bruke bussturen
til Arendal til detaljplanlegging av ruten. Rederinnen er også kartsjef og vil nok ha et ord med i laget.

 

Har opprettet BingoBonzo på mAis og fikk testet nå at den fungerer. Fikk Collision Warning
med redningsskøyta i Lysakerelven da jeg passerte den på E18 :giggle:

 

 

 

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

BingoBonzo skrev for 11 timer siden:

 

 

@Bjørn Løvjomås Vi skal overta båten i Arendal Gjestehavn på fredag kveld og planlegger å kaste loss
lørdag formiddag (Bildet er fra Holvika). Bare hyggelig hvis du svinger innom :smiley:

 

 

Jeg har vært en snartur i gjestehavna med gummijolla i dag. Når jeg dro gjennom elva møtte jeg en Joda 370 med garmin radar. Er det din tro?
Redigert ?ser jo bildet over her. Det er samme båt jeg så ved Strømbroa . Så da er det bare for deg å komme. ?

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

Jeg har vært en snartur i gjestehavna med gummijolla i dag. Når jeg dro gjennom elva møtte jeg en Joda 370 med garmin radar. Er det din tro?
Redigert ?ser jo bildet over her. Det er samme båt jeg så ved Strømbroa . Så da er det bare for deg å komme. ?

Godt du passer på :smiley:  Det var forrige eier som kjørte båten opp slik at den ligger klar :thumbsup:

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...