Jump to content

Hentetråd, Joda 370 Arendal - Tønsberg


BingoBonzo

Recommended Posts

Hverdagen tar en fort, men skal prøve å ta en liten oppsummering!

 

Må først og fremst få takke @Bjørn Løvjomås for ruteforslag og ikke minst hyggelig stempling av papirene!

Takk til dere vi møtte på sjøen med hyggelig ord og til alle koselige kommentarer fra resten av dere her på BP!!

Det satte en ekstra spiss på en allerede komplett "signingsferd" :yesnod:

 

Alt i alt gikk turen helt på skinner, fant noen skruer i et sete og på et skap som måtte erstattes og strammes, ellers
fungerte alt 100%. Må rette en stor takk til forrige eiere som har passet så godt på båten vår frem til nå. :smiley:

 

Jeg har jo egentlig sagt at jeg ikke skulle ha kalesjebåt igjen, men det kravet var greit å fire på når jeg fikk denne totalpakken

som Joda 370 er for vårt formål. Kjøkken oppe, to separate lugarer, liten salong nede, stor og sosial sofa/cockpit, dobbel installasjon.

 

Har i løpet av henteturen skaffet meg to nye absolutte krav i forhold til eventuelle nye båtvalg og det er dobbeltinstallasjon og autopilot.
Med to drev får båten en helt annen stabilitet og ro i skroget sammnelignet med enkeltinstallasjon som jeg har hatt tidligere. 
Autopilot tok meg 2 minutter å bli forelsket i, den er gull! Gir meg helt nye grader av frihet til å holde kursen men samtidig kunne
studere kart/plotter, finne frem en ting fra salongen og hjelpe til med å holde en mye stødigere kurs. Anbefales!

 

Hele familien er godt fornøyd og vi ser frem til nye og fabelaktige turer så fort vi får gjort oss ferdig på jobb for denne gang.

Om vi lander nedover norskekysten eller Sverige i år får tiden/været vise, men kan sterkt anbefale den ruten vi tok, var superflott!

 

Håper vi sees på sjøen snart! :thumbsup:

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

On 6/22/2018 at 9:23 PM, BingoBonzo said:

Viktig med etterfylling av mat og drikke. Tilhenger av lokale tradisjoner, denne likte jeg ?

image.jpg

 

Hvis du ville smake lokalt øl skulle du bestilt 1839 som er brygget her i Arendal. Arendal pilsen er brygget i Oslo og brukt Oslo vann. Smaker ikke så godt lenger

Link to post
Share on other sites

BingoBonzo skrev 8 minutter siden:

... Har i løpet av henteturen skaffet meg to nye absolutte krav i forhold til eventuelle nye båtvalg og det er dobbeltinstallasjon og autopilot.
Med to drev får båten en helt annen stabilitet og ro i skroget sammnelignet med enkeltinstallasjon som jeg har hatt tidligere. 
Autopilot tok meg 2 minutter å bli forelsket i, den er gull! Gir meg helt nye grader av frihet til å holde kursen men samtidig kunne
studere kart/plotter...

 

Så bra at dere er så fornøyd :thumbsup:

Velkommen i klubben for de to absoluttkravene! Fullstendig enig.

Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Kæpten noob said:

 

Hvis du ville smake lokalt øl skulle du bestilt 1839 som er brygget her i Arendal. Arendal pilsen er brygget i Oslo og brukt Oslo vann. Smaker ikke så godt lenger

Godt å vite @Kæpten noob, skal teste det neste gang jeg er i Arendal!

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

BingoBonzo skrev for 2 timer siden:

Autopilot tok meg 2 minutter å bli forelsket i, den er gull! Gir meg helt nye grader av frihet til å holde kursen men samtidig kunne
studere kart/plotter, finne frem en ting fra salongen og hjelpe til med å holde en mye stødigere kurs. Anbefales!

Jeg har autopilot som jeg installerte i 2015. Kostet penger, men verdt hver eneste tusenlapp. Skal aldri ha båt uten!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, baatsman said:

Grattis med flott båt !

 

Takk!

 

Og så begynner vi på prosjektene :giggle:, starter i all beskjedenhet med:

- Kalibrere autopilot (Raymarine ST6001)

- Montere NMEA 0183 kabling fra hhv VHF (Raymarine 240e) og autopilot til GARMIN GPSMAP 4012

- Leke litt med lydisolering, den er i utgangspunktet lite bråkete, men ser potensiale for å dempe enda mer

- Få båten ferieklar, mer snakk om å få på plass verktøy, reservedeler, tauverk, fendere, det man trenger etc etc

- Fundere på hvorfor jeg ikke har en sånn VP «vri-knapp» eller tilsvarende for å se på og justere EVC informasjon

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med en flott og god båt..God kvalitet synes jeg og hjelp å få hos joda vist det trengs.

Har også hatt en sånn 2004 mod

Angående isolering av støy så merket jeg at mye av støyen kom ifra luftintak på siden av båten

Knotete å få gjort noe der 

 

Link to post
Share on other sites

BingoBonzo skrev 22 minutter siden:

...  Fundere på hvorfor jeg ikke har en sånn VP «vri-knapp» eller tilsvarende for å se på og justere EVC informasjon

 

Med 2006 års motorer har du vel EVC-B. ‘’Vriknappen’’ kom vel med EVC-C i 2007 eller 2008 om jeg ikke husker feil. Vi har også EVC-B uten ‘’vriknapp’’ fra 2006.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...