Jump to content

Ønsker å lære å legge inntil i uthavner, tips??


Avsluttet2

Recommended Posts

Kjøpte radioer, med handsfri på Elkjøp (under 500kr)

øreplugg og en liten mic som hang i lednigen.

kona ville ikke ha den på seg, men jentungene slåss om å bruke dem.

Så løsningen ble at den ene jentungen snakket med meg og hun formidlet mine meldinger til alle på bauen.

Veldig god løsning når det var vind.

og de er så små at de vises ikke en gang,(for di som er opptatt av å ikke se "dumme" ut.) :eek:

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

En ahaopplevelse for meg var når jeg forstod at det er den som står på bauen som har best kontroll over situasjonen, og som må kommunisere til den som står bak og styrer.

 

De klassiske "hopp da for h...." situasjonene bygger jo på at den som står 10-12 meter lengre bak tror at han (som regel en han, ikke sant...) bedre kan bedømme avstand til land, dybde osv.en hun som står lengst frem.

 

Rop og skrik trengs ikke, bare et fåtal avtalte håndsignaler (Vi har signaler for sving SB, sving BB, 2 båtlengder til land, 2 meter til land, og Avbryt-gå ut igjen)

 

Min erfaring er at det er veldig sjelden at den som styrer har verdiful informasjon som den som står foran trenger, og systemet vårt har fungert smertefritt i mange år...

Redigert av hymer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...