Jump to content

Volvo Penta 2030. Kjølevatn i olje. Veien vidare.......


sunnmøre

Recommended Posts

Alvorleg nedtur!!!

Har eber vannvarmar i båten. I går var eg ombord i båten for å arbeide litt, syntes det var lite effekt på varmaren. I dag tenkte eg at eg skulle lufte systemet, som går om motoren og motoren sin ekspansjonstank. Såg at ekspansjonstanken var tom. Fylde opp denne, starta motoren for å få ekstra sirkulasjon for å få lufta varmesystemet (har 20-25 meter med slangar som fraktar varmt vatn rundt omkring i båten) Ekspansjonstanken tømde seg raskt igjen. Fylde opp denne igjen..... Oppdaga at det kom mykje luft opp i ekspansjonstanken. Tenkte at dette sikkert var luft frå varmesystemet rundt om i båten..  Toppa tanken igjen. Samme skjedde. Ekspansjonstanken var igjen tom. Sjekka rundtom i båten for å sjå om eg fann vatn, men tørt alle stader. Tok etterkvart opp peilepinnen til olja, såg ut til å vere mykje vatn. Sjekka oljepåfyllingslokket, fullt av grå olje. Var også dårleg/ skittgrått vatn i slangane som går til radiatorane rundt om i båten.

 

Så - kjølevatn frå ferskvannskretsen i olja til motoren, og tydelegvis også i kjølekretsane som frakter vatn til varmesystemet i båten.

 

Motoren ser meget bra ut utvendig. Ingen alvorlege lekkasjer verken av olje eller vatn. Utvendig ser motoren meget bra ut.

Mangler kanskje ca 200 omdreiningar på maksomdreining. Har fungert støkent ut over det.

Timetal ca 1000-1500 timar. Har ikkje timetellar.

Har hatt litt forbruk av kjøleveske tidlegare, men marginalt.

 

Båten ligg i heimehavn.

 

Kva vil de råde meg til å gjere?

Link to post
Share on other sites

Dersom du har vann i olja så er det antagelig ferskvann. Det at ekspansjonstanken med ferskvann tømmer seg hele tiden tyder også på dette. I tillegg til at du detekterer at det er vann i olja og at det er grå olje. 

 

Det kan være topp-pakningen har gått, slik at ferskvannet smyger seg over til olja. Det samme kan skje dersom blokk eller topp er sprukket.

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

sunnmøre skrev for 12 timer siden:

I beste fall er det kanskje topp-pakning...

 

Er det nokon enkle måtar å få indikasjonar om det er pakninga, eller om det er blokk eller topp som er gåen?

 

Er blokk eller topp gåen, så blir det nok kostbart. Kankje brukt motor?

 

 

Du må ta av toppen for å se, men da pleier det å være lett å se hvor pakningen har gått. 

 

Nye pakninger eller sågar topp koster ikke all verden til denne motoren hvis du bestiller fra england.

 

 

Link to post
Share on other sites

Då blir det å psyke seg opp å starte å skru etterkvart. Trur ikkje eg får tida å før neste helg, så eg har litt tid til å « manne meg opp». 

 

Motoren gjekk også litt ujamt, varierte ørlite opp og ned på turtal noko som han ikkje har gjort tidlegare. 

 

Får krysse fingrane, og satse på at det berre er pakninga som er gåen. Men er det normalt at ho kan svikte sånn heilt plutseleg?

Link to post
Share on other sites

Det kommer som julekvelden på kjærringa. Ujevn gange er tegn på at motoren ikke er i form. Akkurat det kan jo ha en rekke årsaker. Hvis motoroljekjøleren ikke går på grønt vann, er det ikke så mange andre veier ned til bunnpannen enn gjennom topplokket. Eller blokka. Nå er jo motoren bare en liten tass, så det er ikke så kevende å plukke av toppen. Litt gruing og fundering i forkant er bare sunt. Maturing Process, som vi uttrykker det.

Link to post
Share on other sites

Går oftast greitt når ein første kjem i gong med noko, så bekymringene er svært pfte unødvendige... Motoren har fungert heilt fint fram til i går, det var først då han starta å gå litt ujamt også. Satser på å få bruke neste helg til skruing, så håper eg finn ut meir då. Hadde planar om båttur, men det blir det nok ikkje?

Link to post
Share on other sites

Er i båten no. Er i gang med oljeskift. Olja er mildt sagt ikkje bra. Svært tjuktflytande.  Faktisk vanskar med å bruke vacuumsugaren for å få ut olja. Har no tatt ut oljelensepluggen, så no renn olja/ vatnet sakte ut. 

Har de tankar om typiske årsaker til at topp-pakning ryk?

 

Link to post
Share on other sites

sunnmøre skrev 20 minutter siden:

Er i båten no. Er i gang med oljeskift. Olja er mildt sagt ikkje bra. Svært tjuktflytande.  Faktisk vanskar med å bruke vacuumsugaren for å få ut olja. Har no tatt ut oljelensepluggen, så no renn olja/ vatnet sakte ut. 

Har de tankar om typiske årsaker til at topp-pakning ryk?

 

Hardt kjørt når motoren har vært kald for eksempel. Da er det også fare for at toppen har slått seg skeiv. 

Link to post
Share on other sites

En del motorer har det med å blåse pakningen ved overoppheting. Vannkjøling rundt dyser og ventiler med sprekker inn til vannkappen. Mange muligheter. Hos deg virker det på forklaringen som at vannet fra kjølekappen renner ned i bunnpannen selv når motoren ikke går? Sjekk planhet på topp og blokk først.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...