Jump to content

"kalesjebåt" på vestlandet


barx

Recommended Posts

Hei sammy, velkommen til baatplassen...

 

Ser du kommenterer mine innlegg fra i fjor. Jeg får ikke helt med meg hvorfor jeg MÅ ha det vondt, og heller ikke hvorfor du plutselig finner det nødvendig å minne meg på normal kroppstemperatur. Kan du forklare?

 

M/Y Ellen Marie

Vi tok en tur fra tromsø til oslo med viknes 880 og tilbake igjen.Kjempe tur som kan anbefales på det sterkeste.Min komentar er bare ment som en fleip.Humoren er kansje litt anderledes her nord

på:

Ps. fisket faktisk oslofjorden det gikk bra,no hard feelings.

Link to post
Share on other sites

Har man kallesjebåt er mange fornøyd med det. Selv har jeg hatt kalesjebåt i mange år og ikke hatt det store savnet. Når jeg fikk Hansen-toppen over kalesjen ble det en ny verden. Kalesjen var alltid tørr, og varmen holdt seg godt i båten.

Men det var før.

 

Nå som jeg besitter "lukket avdeling" har jeg oppnådd det optimale. Skulle man pirke på noe så må det være å kunne sitte ute med kalesjen nedslått på gode dager. I en lukket båt har man muligheten til å sitte enten på FB eller i den bakre avdelingen å styre.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

SAMMY!

 

Kan du si meg hvor lang tid du brukte i eff. gangtid og ca fart du går med???

 

Tenker på litt lengere tur sørover til sommeren, ikke sikker ennå hvor, men blir ialle fall ikke Nordover. Har du forresten anbefalinger på havner sørover?

:fishing:

Vi var ute på en 3 mnd. tur.Eff.gangtid har jeg ikke,for vi var stort sett innom alle de steder som var.Det ble som å krysse seg sørover og norover,men ha med deg mye tid for det vil du trenge.Fart

fra3 -25 mil.Ta med deg redningsselskapets ferie og fritidshavner,tror jeg den heter.Der finner du havner hele kysten nedover,den er virkelig bra.Skulle gjærne tatt turen igjen.God tur.

Link to post
Share on other sites

Har hatt Viknes i 8 år. Med og uten kalesje det er bare helt rått!!!!!!!

Finnes ikke mer sexy båt sier fruen. viknes 880

Du er 'heldig'

Vi hadde Viknes båtene på visning i indre havn her i høst.Jeg ble meget imponert over 1030'n.

Kraftig plugg av en Yanmarmotor og tiltalende interiør.Klart at noen reagerer på designet men for meg er dette ønskebåten pr. idag.Men,men fruen sa tvert nei, hun syntes den var stygg og da så...! :nonod:.

Det lå en 1030 på Finn.no her i høst som var uten denne bøylen som noen reagerer på og tilpasset spesiellt turbruk og med teak(?) på dekk bl.a.

Ialle fall her ytterst i havgapet vil jeg foretrekke en innelukket båt i og med at båt på sjøen er helårs syssel her.

Med tanke på den båten jeg har nå var det vel bare 2 ganger jeg fikk brukt flybridgen i sommer så den er egentlig bare et ekstra sted å vedlikeholde (men så var det spesiellt mye dårlig og kaldt vær da).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...