Taskeladden Svart 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 Ser for meg varmhvitt lys blir veldig pent mot det mørke panelet. A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Fuglen Svart 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 Høres ut som en god plan! Messing gjør seg godt på et slikt fartøy. Link to post
Sleipner93 Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 (redigert) Blir bra! Her er litt fra innredningen vi satte opp i fjor vinter i Vesterøy. Nå er vi igang i forpiggen med køyer og toalett. Er det toalett i baugen hos deg også? Redigert 18.Mars.2020 av Sleipner93 (see edit history) Link to post
Sjøholken Svart 18.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Se der ja @Sleipner93, Her var det god plass. Hvilken type kokeplate og komfyr bruker du? Link to post
Sleipner93 Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Tror det var en Siemens koketopp på finn for 300,- og stekeovnen en Whirlpool også fra finn. Kjøkkenet er Ikea som vi fant på gis bort som deretter ble modifisert for å passe. ? Vi vurderte gass men iom at vi har 15kva generator ombord kunne vi like greit kjøre alt på 230v. Link to post
Sjøholken Svart 18.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 @Sleipner93 Ja, så dere fyrer opp generator når dere må bruke dette. Jeg skal ha stekeovn, platetopp, oppvaskmaskin og vaskemaskin..... så det blir ett styr med strøm her Link to post
Sleipner93 Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 @Sjøholken Ja vi må nesten det. Har også i senere satt inn oppvaskmaskin av "benk" typen. Generatoren sviver omtrent hele døgnet når vi er på tur. Tanken er etterhvert å supplere med stor batteribank og inverter som vi kan bruken når ikke de store forbrukerne brukes. Dog etter at vi monterte kjølevannseparator på generatoren er den knapt hørbar.. Link to post
Sjøholken Svart 18.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Da var det på tide med litt arbeid igjen. Er enkelt å være effektiv med god planlegging Nå skal sofaen bygges inn, her var det mye planleging og mange ideer. Når jeg var hos bygghandleren sist, så fikk jeg med meg at det var skyggepanel på salg, til rundt 4kr meteren. Jeg droppet alle avanserte planer om fancy løsninger og gikk heller for det praktiske og enkle. Den skal få litt lister og rammer denne ligge panelveggen også, slik at det ikke blir for kjipt Jeg la en 2x3 ferdig beiset lekt nederst mot dørken. Denne ligger ned mot dørken og følger "fasongen til den", panelen følger da ikke helt denne "fasongen" men det løser en annen problemstilling: Ventilasjon og varme. Ved å ha en liten glippe her, kan varm og avfuktet luft fritt strømme ut i salongen her. Det vil fjerne omtrent all støy som man kan få med luft dyser etc. Jeg limer alt fast i tillegg til mekanisk innfesting med skruer, jeg skal ikke ha vibrasjoner som bråker her foran. Panelene blir limt fast i hverandre og til stender. Sofaene skal være stille under gange og ved en fest til kai Dette blir meget bra, trodde skyggepanelen kanskje skulle bli mer fremtredende, men den ble ikke det Med litt beis så blir dette sikkert meget bra. Link to post
Sjøholken Svart 19.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Da var det på tide å beise dette også Ser nå at det kanskje hadde vært like greit å kjøpe en 3 liter med beis....er på andre literen nå Nå gjenstår vel bare to tre omganger med olje Link to post
Oliver Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Det som var så lyst og fint... Link to post
Sjøholken Svart 19.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 @Oliver det skal bli lyst nok med litt belysning. Men ubehandlet furupanel har gjort sitt det er viktigere for meg og heller fremheve flere av de originale delene av båten Link to post
Sjøholken Svart 20.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Da gjenstår det bare endene på sofaene i salongen, så er de i hvert fall tette. Skal litt lister, ledelys og andre greier på dem etterhvert Link to post
Sjøholken Svart 28.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2020 Da nærmer det seg slutten på arbeidet med sofaene i salongen. Har fått opp rammen som skal holde sitteputen på plass, og fått på plass finerplatene som utgjør bunnen. Disse ligger løst på, slik at det er mulig å oppbevare diverse greier under her. Jeg har også lagt til noen små "lekter" som bryter opp sofaen i seksjoner. Disse skal også beises i samme farge som resten. Det virker kanskje vel mørkt på bildene, men det er lite lys i salongen enn så lenge. Link to post
Sjøholken Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Da ble det en liten time i dag også Jeg fikk beiset "rammene" i samme farge som resten En stor fordel med beis er at det tørker fort Fikk limte dem på plass, slik at de dekker for spikerhullene for å feste panelene. I tillegg synes jeg at det pynter litt opp. Jeg får håpe at limet holder etterhvert, men jeg har god erfaring med Casco trelim, det pleier å sitte bedre enn ventet. Link to post
Sjøholken Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Meget lite vann i havet her om dagen Var plutselig veldig lagt opp for å komme seg av båten... Link to post
Sjøholken Svart 31.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Da var det på tide å få gjort noe "oppunder dekk". Det er dekksbjelkene som nå står for tur. De har tidligere vært malt i litt forskjellige nyanser av hvitt før de har blitt slipt igjen. De er ikke finslipt så det er flere steder det er malingrester igjen. Siden jeg ønsker å fremheve fartøyets sjel, så lar jeg slikt være. Jeg oljer dekksbjelkene med Jotun Edelolje, slik håper jeg å få frem det beste i dem. Denne oljen er penetrerende og skal påføres vått-i-vått, det har nesten gått en halv liter per bjelke og de er fortsatt tørst... Jeg skal ikke bruke noen form for lakk eller alkydolje som danner film, da jeg ønsker at treverket skal kunne puste. Den mørke fine fargen/gløden som kommer frem, passer flott til de andre detaljene. Da gjenstår bare tre bjelker..... også skal det monteres lys Link to post
Olav Kaa Svart 31.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2020 Hei! Jeg har fulgt med fra sidelinjen siden du startet opp tråden, synes du fortjener (enda mer) skryt for jobben du gjør! Gøy å følge med på, blir ei skikkelig prakt-skøyte det her :) Link to post
Sjøholken Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Alltid motiverende med slike tilbakemeldinger @Olav Kaa. Ja, hun skal bli enda flottere Link to post
Golden Gate 37 Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Har denne gått på Sørlandet tidligere? Homborsund? Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Sjøholken Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 @Golden Gate 37 ja, det stemmer det. Link to post
Sleipner93 Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Blir bra, ser ut til at Sølvskjær er frisk å fin i veden ? Her er hva vi surrer med om dagen... Link to post
Sjøholken Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 @Sleipner93 Se der ja, jag tok min BB tank i sist år, er ikke sikker på om jeg gidder å ta STB tank da BB tank var så ren. Jeg får ta det opp til vurdering da det kan se ut som sesongen blir noe annerledes enn forventet, kan jo være greit å ha noe å gjøre Ser du har en Detroit du også, en 8V71N? Lur plassering av peilepinnen, min ligger under eksosmanifolien Regner med du skal isolere eksosen? Link to post
Sleipner93 Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 8V71 ja? 1978 modell om jeg ikke husjer helt feil ? Link to post
Lazyjack Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Samme motor som vår venn i Arendal Link to post
Sjøholken Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Sant Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn