Jump to content

Skade skrog 50fot seilbåt


Rod ove

Recommended Posts

HandyAndy skrev 1 time siden:

Spennende prosjekt! Jeg følger tråden videre og har en våt drøm om å gjøre noe tilsvarende en dag.... 

 

Fant noen på YouTube som har kjøpt en Lagoon 450 med skader etter Irma. Flere episoder med glassfiberjobbing og litt info om økonomien i dette. Anbefales!

 

 

Har du lyst er det mange muligheter her. har idag sjekket jobbene som er gjort på båter rundt på havna her av såkalte proffer å må si att jeg blei ikke veldig imponert legger ved noen bilder, tror en skal være opps på å kjøpe catamaraner og båter fra sunsail generelt i fremtiden.

920382CC-DD3A-4461-A980-30CE02B240AD.jpeg

059716F4-F2F8-4312-A588-C47FE48BB322.jpeg

93CD998F-A229-4ABD-8FE1-D80B1540DF5B.jpeg

C2F1FFC4-DA2E-430A-A5CF-3A97A403B902.jpeg

39C14D59-FD1D-4EB6-91B7-23F82F7AB338.jpeg

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde de fleste båtene var solgt nå, men med så mange som ble skadet så tar det vel en god stund før de blir ferdigstilt eller lagt ut. Jeg får nyhetsbrev fra yachtsalvage.com, men lurer litt på hvor man får best oversikt? «Må» man reise bort og lete etter prosjekter/eiere, eller ligger det på nett?

 

De her ble lagt ut nå:

 

Lagoon 450 S (Irma): https://www.yachtsalvage.com/listings/YS190013/

 

Nautitech 39 (røyk/brannskade):

https://www.yachtsalvage.com/listings/YS190015/

 

Tror den siste har best utgangspunkt, men hvem vet??

Link to post
Share on other sites

Gjort litt i dag grovslipt litt i baugen og ryddet innvendig i båten. Fant en ny Genoa og att jeg har jaccuzzi under senga. 9D7BD4C1-5E3B-4C2B-B582-E5BC71EF7ECB.jpeg.9c7fb816a97e52e0554fcbec58529931.jpeg Har vurdert skadene skikkelig i dag, må si jeg er imponert over byggekvalitet på skroget. Skadene ser også mye verre ut en de egentlig er. Og det er minimalt med delaminering i Balsa /glassfiber. Så foreløpig ser det bra ut. Må en tur hjem til E30A5BB3-B4E9-41E8-B0A1-D2CF2CAE5A77.jpeg.016cc60f6a72f07ca91d477b1c778513.jpegNorge å jobbe litt i morgen så håper å fortsette om noen uker 9D7BD4C1-5E3B-4C2B-B582-E5BC71EF7ECB.jpeg.9c7fb816a97e52e0554fcbec58529931.jpeg

923241AB-74E8-4F55-83A4-A25AE52ACC3F.jpeg

Redigert av Rod ove (see edit history)
Link to post
Share on other sites

HandyAndy skrev 42 minutter siden:

Jeg trodde de fleste båtene var solgt nå, men med så mange som ble skadet så tar det vel en god stund før de blir ferdigstilt eller lagt ut. Jeg får nyhetsbrev fra yachtsalvage.com, men lurer litt på hvor man får best oversikt? «Må» man reise bort og lete etter prosjekter/eiere, eller ligger det på nett?

 

De her ble lagt ut nå:

 

Lagoon 450 S (Irma): https://www.yachtsalvage.com/listings/YS190013/

 

Nautitech 39 (røyk/brannskade):

https://www.yachtsalvage.com/listings/YS190015/

 

Tror den siste har best utgangspunkt, men hvem vet??

Tja vil vel anbefale og Se de før jeg hadde kjøpt. synes også catamaraner er overpriset og husk det er to skrog og motor å fikse. I Florida ligger det mange båter. Sjekk også ut hva ting koster feks registrering  avgifter osv. Feks min båt lå ute til 90 t $  Takst rapport tilsier skader for 105 t$.den har ingen skader under vannlinja aldri vært våt inni ,motor gått 620 timer   All elektronik er der Det er betalt marina og lagring osv for over 25 tusen $ på den etter 44 mnd. jeg kjøpte den for 30t $ alt inkludert med  alle papirer og 2 mnd lagring i prisen. Stå i en marina her er ca 500-900 $ mnd mat er dyrt og en må legge til flyreiser osv, deler og rep utstyr er det godt med her i Antigua men veldig dyrt. Andre steder kan det være verre. Men sjekk ut Northsound marina i Antigua tipper det står 50 catamaraner bak bygget her i vente på ny eier eller rep. topp marina med egen butikk dusjer osv .0848B46E-F90B-47C8-92E0-87A3A0424805.jpeg.2d5039d372106a02255c2a14d0bf948d.jpeg

Redigert av Rod ove (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for detaljert info! Med alt som er med i den prisen du oppgir så virker dette som et godt kjøp om du får ordnet det værste og sjøsatt. Enig med deg ang. prising av katamaraner og at omfanget fort blir vesentlig mer. De siste båtene jeg har sett på nett har manglet rigg og har tatt inn en del vann. Mye å hente på et slikt objekt du har funnet uten saltvann på innsiden.

Link to post
Share on other sites

Knude skrev for 11 timer siden:

Litt høy temperatur for polyester da. Ellers fin arbeidstemperatur. Står selv i 34 grader å jobber. Det er i varmeste laget. 

Ja vil vel tro polyester kan gå litt fort og att en kan få problemer med krympingen / v varmegang, 34 G hørtes varmt ut må nesten spørre hvor du jobber?

Link to post
Share on other sites

Dette vet du sikkert men direkte sol lys på arbeids stedet blir helt galt. Polyester fungerer  opp til 24 grader men da bare i enkle lag med minst 6 timers intervaller. Blir mindre spenning i laminatet.Det samme for vinylester og epoxy.  Epoxy fungere bedre om det er veldig varmt. Thaiene bruker isklasse for resinen eller gelcoaten i tillegg til kun å støpe tidlig på morgenen. Da har vi  26 grader.

 

lykke til videre med et spennende prosjekt

 

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Har ikke fått gjort så mye i det siste da det har vært både sykdom å dødsfall i nærmeste slekt. Men er på vei ned over nyttår  og må få blitt ferdig da.har fått gjort mye ellers en på selve skroget, så det som står igjen er pusse sparkel og få på gelcote bytte skrog gjennomføringer og nytt bunnstoff ,motor og elektronikk er mere eller mindre Klart nå. Mast blir bestilt når jeg kommer ned nå men er vel w mnd levering Så vel sånn ut når jeg dro sist kommer mere bilder når jeg er tilbake.

4E6975A9-60B7-40E0-B969-B62D2A25E46B.jpeg

8609D41D-BB74-4304-BBB6-A27013834E9E.jpeg

Link to post
Share on other sites

Spennende å få følge med på projektet ditt!

Takk for at du deler!

 

Det er kanskje bilde som lyver, men det ser ut som om kanter kun er skråslipt mellom 5-15 mm på gammel glassfiber.

Ved rep. med polyester så anbefaller Andy på Boatworks (youtube) minimum 3 " utfasing på både in og utside.

 

Har epoxy så mye bedre vedheft at det ikke er nødvendig?

 

 

On 4/23/2019 at 12:32 AM, Rod ove said:

D4EB162A-FD40-4E34-AF3F-8817FBE54CFE.jpeg

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...