Jump to content

Fra Sweden Yachts til Bavaria?


LENB

Recommended Posts

Code0 skrev 51 minutter siden:

Da man ikke vet om figuren viser om man ser mot bunnen av masta eller mot toppen av masta så er man vel like langt.

Det ville vel være litt pussig om Selden valgte å vise tegningen sett fra bunnen av masta.

Er du fortsatt i i tvil så kan du jo se side 9:
Before sailing

1. Check that the sail is correctly furled on the STARBOARD SIDE of the luff extrusion. (See Fig. 9:1).

Redigert av Lazyjack (see edit history)
Link to post
Share on other sites

leopard skrev for 13 timer siden:

For å hoppe litt tilbake til trådstarter: jeg har aldri hatt trøbbel med rullestor seil.

 

Nå har jeg null erfaring med rullestorseil. På meg virker det ikke betryggende om man eventuelt må gå over stag for å kunne rulle inn på seilet. Enten for å kvitte det helt, eller får å reve inn. Om jeg skal reve, er det unnagjort på sekunder, samme å få det ned på bommen. Unntaket er at jeg må vike kurs om vinden kommer aktenfra.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev for 1 time siden:

 

Nå har jeg null erfaring med rullestorseil. 

Jeg har heller ingen erfaring med rullestorseil.

Har lest lovprisingen av systemet i andre tråder, både her og i fjesboken.

Når man leser denne tråden, får man ett inntrykk av at det ikke er så fantastisk.

Men når alt kommer til alt, er det vel ikke det denne tråden handler om.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...