Jump to content

Noen som har byttet motorlabber på Yanmar 4JHE i en Saga 27?


Lars H.

Recommended Posts

  • 5 måneder senere...

Ja, alt fungerer, både nye labber, varmeveksler, eksosmanifold, eksosbend og alle slangebitene for kjølingen rundt på motoren. I tillegg hadde jeg sjøvannspumpen ute og skiftet alle utskiftbare deler i den, inklusive impelleren selv om den etter mange år var god som ny.

 

Nå, når jeg ikke får brukt båten, blir det å polere overbygget og rydde og vaske innvendig der det ikke er gjort. Salong og akterkabin er vasket og støvsuget. Og så har jeg en del elektrisk som må gjøres når jeg likevel har god tid.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Høres bra ut! Jeg er nedom på torsdag og fredag, kanskje vi ses? Jeg står i skuret med baugen pekt rett mot der du har båten. Skal stoffe og sikaflexe litt, samt olje litt teak før vi komme på sjøen. 

 

Ellers ser jeg jo at Borgen er åpen: http://oscarsborggjestehavn.no/ men det er kanskje ikke smart å utfordre lykken ifm at du selv er i risikogruppen. 

 

Kos deg i solen med litt båtprosjekter. Det er nok det aller beste! 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Borgen er vel snart den eneste gjestehavnen det er mulig å dra til. Men vi er jo i risikogruppen, så foreløpig blir Trudelutt liggende der hun ligger. Uthavner har vi gamlingene sluttet med.

 

Planen nå er en tur til båten for diverse jobbing der imorgen tirsdag. Onsdag skal skipshunden en tur til frisøren, og på fredag skal jeg en tur til legen. Muligens blir det en tur til Son på torsdag også. Ryggen er imidlertid ikke særlig bra, så jeg får se det an. Men blir det noe på torsdag, får vi ta en prat.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...