Jump to content

Hvem selger slike gjennomføringer?

ne.andersson

Recommended Posts

Hei, jeg er på jakt etter en litt spesiell gjennomføring. Har ikke bilde av akkurat den jeg trenger men den ser ish ut som denne bare at den istedenfor gjenger har en 50mm slangestuss i enden. Hullet den skal gå i er 2tum.

4FFF47A3-98D1-429B-ABF6-CD6345B04D24.png.d1e14215e2ef23ea0d4051d79d2879ca.png

Noen som vet om hvor man kan få kjøpt slikt?

Om ingen vet hvor man får kjøpt slikt ender jeg med å kjøpe en gjennomføring, sette på enn 90 grader bend som jeg så drar en stuss i men vill veldig gjerne finne en hel-støpt del om mulig.

Edited by ne.andersson (see edit history)

For meg ser det ut som om disse delene er: Skroggjennomføring med flens på utsiden og utvendige gjenger på innsiden. En 6-kant mutter er brukt for å klemme fast gjennomføringen. Neste del er en 90 gr. albue med innvendige gjenger mot skroggjennomføringen og en kuleventil skrudd på albuene utvendige gjenge. Når jeg som skikkelig inn på bildet ser det ut slik som jeg beskriver. Sjekk om det er flens på utsiden av skroget. Om det er det så må det være en 6-kantmutter på innsiden. Mutteren får du ikkeskrudd fast om gjennomføringen er støpt dammen med en albue. 

Takk for svar, dette er kun et eksempel-bilde jeg fant på Google, den jeg har slipet ut er hvert fall en hel-støpt del så tenkte sjekke om slikt fortsatt ble solgt før jeg bygger min egen løsning i morgen.