Jump to content

Vestlendinger - Sjekk fortøyningene!

Baywatch

Recommended Posts

Tror jeg får ta en sving nedom båthavna og se om båten har det bra på vei hjem i dag. Det knaker skikkelig i kontorveggen her nå, kan ikke huske å ha opplevd det før...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Har en god følelse på at burkaen er langt til havs. Heldigvis har jeg tatt ned mast, og forsterket krybben med bukker i høst, tør ikke se til båten i dag. Hehe

Vi skal jo på julebord i morgen så jeg tok båten til zakariassen bryggen måtte nok finne frem alt av fendere for det er bra med sjø på Vågen i dag
Det er gått mulig du er oppå bryggen i natt, det er jo meldt stor flo.

Det begynner å dra seg til her på solkysten i Bamble også.. og værre skal det bli.. De som har båter ute eller på land bør sjekke at de er godt fortøyd eller står støtt. Yr melder sterk kuling 19 fra nordvest om ett par timer

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Er bekymret får båthavnen, nordvest er den vinden som tar best i havnen.. riktignok har vi en betong bølgedemper som tar av, men bryggeanlegget er stort og regner med vinden vil merkes.. Satser på at moringene holder.. Er vel bare å hyre på seg og rusle ned å kikke etterhvert.. Er jo ikke noe en kan få gjort annet enn å observere fra land.

Mye vær er jo ikke noe en er vant med på Østlandet, så det fasinerer jo må jeg innrømme.. så det er bare å finne frem sydvesten og rusle ut

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Vi skal jo på julebord i morgen så jeg tok båten til zakariassen bryggen måtte nok finne frem alt av fendere for det er bra med sjø på Vågen i dag

Tenkte meg at det var du som lå der ja...var godt med bevegelse i den da jeg kjørte forbi i halv fire tiden...men går vel helst bra!

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Er heldigvis en gunstig vindretning bølgemessig sett denne gangen der min båt ligger. Sovbart uvær. Men selv om jeg ligger godt fortøyd og fendret legger båten seg skikkelig over i kastene, så noe kraft er det jo i vinden :wink:

Tok meg en liten spasertur rundt i havna etter å ha sjekket min egen båt. Som nevnt tidligere; en tur rundt i havna avslører dessverre mye rart. Blant annet punkterte fendrer (ja, slik går det når man bruker alt for små fendrer til båter på 40'+) og fortøyningtau så tynt at man nesten må bruke pinsett for å knyte.. Kjære tid, ikke rart ting ryker. Satt på et par av mine tau på et par av båtene der det sto særs dårlig til, men gidder ikke spandere på fendrer denne gangen. Noe bør eiere av dyre båter passe på selv! Skjerpings! Jaja, noe godt kommer da ut av det, Stavanger Plastservice får nok å gjøre og slikt holder folk i arbeid :tongue:

I tillegg har festene til et par av utriggerne knekt, det pleier skje noen ganger hver vinter. Tydelig at 5"x6" blir noe tynt for 12 meter utriggere med press fra båter nærmere 50'. Heldigvis ordner eieren av havna opp så kjapt det går, og havnesjefen kommer på kort varsel om det skulle være noe :thumbsup:

En kamerat og jeg tenkte oss en tur over Boknafjorden med ferja tidligere i kveld, men nå ser det ut til at Mekjarvik (Mortavika) - Arsvågen er stengt fram til klokka seks i morgen tidlig. Med andre ord ble en burger i Haugesund vanskelig å få til. Forsåvidt forståelig, kunne se at ferja slet skikkelig med å legge til kai i Mekjarvik.

En kamerat og jeg tenkte oss en tur over Boknafjorden med ferja tidligere i kveld, men nå ser det ut til at Mekjarvik (Mortavika) - Arsvågen er stengt fram til klokka seks i morgen tidlig. Med andre ord ble en burger i Haugesund vanskelig å få til. Forsåvidt forståelig, kunne se at ferja slet skikkelig med å legge til kai i Mekjarvik.

Jeg har en selger som skulle motsatt vei. han kom til Arsvågen litt før kl. 14.00. Der ble han stående i 6 timer før de ga beskjed om at det ikke ble flere turer før tidligst kl. 6.00 i dag tidlig.

Den ene ferga som lå til kai i Arsvågen fikk hydraulikkproblemer og kastet in håndklede, mens den en annen hadde ligget 4 timer på været før den kom seg til land.

Det blåste nok litt der ja.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ett stykk veltet seilbåt på land med knekt mast i havnen vår .... :nonod:

Det skjedde med ein kar her i nærheta også for ein del år sia.Han heiste opp ny klesvask (segl)mens båten sto på land for å prøve/teste ut.Det enda med at han kvelva han og.Han vart anbefalt å begynna med sau langt oppi fjellsida å kvitta seg me båten.

Båt med fjernkontroll

• 3 uker senere...

Gikk glipp av alle de voldsommer varslene som er referert over. I morges slo de igjen til med friske prognoser. Sønnen minn og jeg har lagt doble fortøyninger, nå er det ikke problem før selve kaien sliter seg. Da går jeg ut fra at diversen forsikringer trer i kraft, og tar en rolig kveld.

Laholm

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...