Baywatch Startet 24.August.2005 Link til dette innlegget Startet 24.August.2005 Det blåser kraftig her i Hordaland i dag, og mange sommer-båtplasser brukes fortsatt. Jeg bor like ved sjøen, og har måttet varsle to båteiere bare siden jeg kom fra jobb for en time siden. Så har du båt på en utsatt plass, ta deg en tur og sjekk fortøyningene. Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Var nede i lunsjen og så etter trass. Nå ligger den særs god til inderst i havna. Men liker ikke vind så var nede og han ut to ekstra fendre samt la doble trosser fremme. Det skulle holde med 2x14mm samt spring på 14mm... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Var nettopp nede og sjekket. Båten ligger så fint som bare det. Jeg derimot ble rimelig gjennombløtt av turen ut på brygga og tilbake. Men men, nå kan jeg i alle fall sove godt i natt, i trygg forvissing om at båten har det bra! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pjolter Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 (redigert) Til alle Trøndere også.. nå blæs det jaggu kraftig her også. pass på båtene deres... Mvh Pjolter Redigert 24.August.2005 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Og til oss som ikke har selvlensende eller lensepumpe: Der er kommet ganske mye nedbør i Hordaland idag. Sikkert lurt å sjekke, syns jeg så at der skulle komme mer av det våte. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Goddis77 Svart 24.August.2005 Link til dette innlegget Svart 24.August.2005 Jaja. Det eneste som ligger ute for min del er gummibåten. Den fløt ennå den Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Var kommet en del vann i dracoen. tror det er på tide med en impregneringsrunde... Listet meg forsiktig en liten stripe utpå i går kveld, men det blåste sånn at jeg gikk inn igjen.. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 25.August.2005 Link til dette innlegget Svart 25.August.2005 Var ute og seilte onsdagsregatta i Stavanger igår. På Gandsfjorden blåste det 15 - 19 m/s. Det var allikevel 40 båter som startet, mot normalt 60-70. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Marwin Svart 28.August.2005 Link til dette innlegget Svart 28.August.2005 Ny storm på vei på mandag, iflg. meteorogene. Vil treffe hele kysten fra Sørrlandet til Helgeland... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
LALUNA II Svart 28.August.2005 Link til dette innlegget Svart 28.August.2005 (redigert) ser ut til at den kommer inn tidlig mandag morgen klikk oppdater skjermen for å se animasjon Redigert 28.August.2005 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
`Laffen Svart 28.August.2005 Link til dette innlegget Svart 28.August.2005 Så... da er vi klar for det meste av vær, Tresfjorden og jeg. Tresfjorden ligger dobblet opp, og jeg sitter i sofaen med en varm kopp kaffe og kikker ut på været... Må sikkert ned og kikke på tilstanden senere og... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 28.August.2005 Link til dette innlegget Svart 28.August.2005 Har fått robåten på land, Sett på noen ekstra tau på halcoen og lagt ut flere fendere. Nå kan stormen komme! Ligger ganske verutsatt, og hadde håpt eg kunne flyttet måten til vinterhavnen en time unda, men har sendt vannpumpen til ovrehaling, og har ikke fått den tilbake enda. Så da får eg krysse fingrene og håpe det ikke blir så gale.... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 28.August.2005 Link til dette innlegget Svart 28.August.2005 Yahh ... nå blåser det bra her også. Sønnavinden tar godt rundt Worses jordiske besittelser. Heldigvis tar den litt mindre i Dolviken. Og Hangarskibet er tjoret fast i båsen sin med intet mindre enn ti fortøyningstau. Så det går nok bra, får man håpe. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
diseldyret Svart 28.August.2005 Link til dette innlegget Svart 28.August.2005 stille før stormen her enda,men må nok se etter båten før jobb i morgen tidlig.ligger i en lun havn men kan aldri være trygg..... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.September.2005 Link til dette innlegget Svart 13.September.2005 Blåser liv i denne tråden igjen ... det høljer trollkjerringer allerede og verre skal det bli. Usedvanlig store nedbørsmengder er varslet. Så kommer vinden i tillegg. Ai, ai for et herlig vær!!! Hvorfor er vi på land, når været slik utfordrer vårt mot og vår forstand (evt. det lille som er igjen)?? I alle høve: Få sett etter at fortøyningene sitter som de skal og at kalesjen er ordentlig på plass. Så kan du sove trygt til natten og finne båten igjen på samme sted i morgen ... Før det begynner å regne og blåse igjen ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
eysteind Svart 13.September.2005 Link til dette innlegget Svart 13.September.2005 Var det ikke meldt orkan i natt/i morgen? Er iallfall glad eg har flyttet båten til vinterhavnen. Og i tillegg står nå båten på land, så da er eg iallfall trygg! Hadde igrunn tenkt å sjøsette i morgen, men tror nok eg venter litt med det... Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 13.September.2005 Link til dette innlegget Svart 13.September.2005 Hentet mini Trass i ettermiddag, den står nå inn hagen hjemme! Store Trass sover fint i båsen sin! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.September.2005 Link til dette innlegget Svart 13.September.2005 Fra met.no, gjeldende varsel: Hordaland Sørlig stiv kuling 15 m/s. Regn, store nedbørsmengder. Disig, stedvis tåke. Fra onsdag morgen vestlig stiv kuling 15 m/s, om kvelden minking til nordvestlig frisk bris 10 m/s. Regnbyger. Sogn og Fjordane Sørvestlig liten og til dels stiv kuling 15 m/s på kysten, opp i liten storm 22 m/s ved Stad. Regn, store nedbørsmengder. Disig. Stedvis tåke. Fra onsdag morgen dreining til vestlig sterk kuling 20 m/s, om ettermiddagen minking til nordvest liten kuling 12 m/s. Regnbyger, onsdag kveld snøbyger over 600-800 m. Så det er bare å krysse fingrene ... og si halleluja for det fine været!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Baywatch Svart 13.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2005 Jepp, nå har de store nedbørsmengdene begynt å gjøre seg gjeldende ute. Har pumpet en og samme båt to ganger allerede i dag, og må nok ta en tur i morgen tidlig også Håper det ekstreme regnet ikke blir langvarig, i det minste at det går over til de normale bygene som vi er så vant med her Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 13.September.2005 Link til dette innlegget Svart 13.September.2005 Er vel meldt noe lignende for Trøndelag også, selv om det akkurat nå er stille, ca 9 grader og oppholdsvær. Surret for sikkerhedtskyld rasket etter siste opprydding godt fast hengeren. NB! Dette er ikke OT siden rasket er rask etter båtbygging Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.September.2005 Link til dette innlegget Svart 13.September.2005 Så til Hangarskibet i 22:30-tiden. Alt OK, vinden er spak, maks frisk bris fra sør. Men det høljer trollkjerringer og det som verre er. Kom hjem til en flokk naboer i panisk aktivitet for å lede bort vann og måtte selvsagt ta i et tak. Verre enn New Orleans påsto de, men det tar jeg med en klype LSD. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Anders Svart 13.September.2005 Link til dette innlegget Svart 13.September.2005 Ja det HØLJER ned her i Bergen nå. Var nettopp ute en tur og veiene er jo forandret til elver. Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 14.September.2005 Link til dette innlegget Svart 14.September.2005 Var nede nå kl 0530 og så om båten. Alt fint i hele havna. Ligger bra beskyttet, men kjenner at vinden tar godt. Har ikke regnet Så mye som det har gjort lengre nord i natt. Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 14.September.2005 Link til dette innlegget Svart 14.September.2005 Har ikke vert til båten i dag men regner med den har det fint.. Var utpå en liten tur i går. Da blåste det ganske bra og regnet.. møtte på en ensom seiler, men det var alt som var ute.. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 14.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2005 (redigert) Har tilsyn med en båt jeg ikke eier (30 fots åpen gavelbåt.) Pumpet den HELT tom i går kl. 21.30. I dag morges, i sjutiden, sto vannet til langt over tiljene. Veien ved huset lå forresten en halvmeter under vann, så bilen måtte bli hjemme på tunet i dag. Redigert 14.September.2005 av Cand. noe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.