Bitteliten Startet 11.April.2019 Link til dette innlegget Startet 11.April.2019 Som noen vet pusler vi med langturplaner, og verktøy ombord er viktig ? Jeg ser etter en popnagletang til store popnagler, feks for å bytte ut nagler til beslaget til bommen i masta. Dette er et kjent slitasjepunkt på langtur, og jeg vil være forberdt med en skikkelig tang og gode popnagler hva slags tang er det som gjelder da? er det trekkspilltype https://www.tools.no/produkter/handverktoy/tenger-og-avbitere/popnagletang/Nagletang-HRLT01-Teng-Tools-2039373-no?categoryId=1073819944 eller en mer vanlig tang? https://www.tools.no/produkter/handverktoy/tenger-og-avbitere/popnagletang/Nagletang-HRLR01-Teng-Tools-2039372-no?categoryId=1073819944 eller sånn? https://www.tools.no/produkter/handverktoy/tenger-og-avbitere/popnagletang/Nagletang-HR12-Teng-Tools-2050872-no?categoryId=1073819944 noen som har tips om dette og hva slags nagler jeg bør kjøpe? Dette kan jeg ingenting om Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 (redigert) har brukt sånn trekkspilltang , og det er en nytelse å bruke sammenlignet med tenger ala den i link nr 3 når det brukes feks 4.8mm stålnagler :) Hvaslags nagler er det som gjerne brukes på det bombeslaget? Redigert 11.April.2019 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Ville gått for trekkspillvarianten om ikke prisen er for ille. De er veldig greie å jobbe med. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
alidal Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 (redigert) Jeg har denne fra Biltema. Vet ikke noe om kvalitet/varighet, da jeg kun har brukt den på noen få nagler.. Er vel nagler i monell som gjelder... Redigert 11.April.2019 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Jeg har brukt den fra biltema som alidal linker til, synest den fungerer utmerket på store nagler. Den til biltema er jo ganske lik teng-tools linken i midten. Trekkspill varianten har jeg ikke prøvd. De små vanlige er ikke noe å bruke på store nagler med mindre du heter hulken........er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Jeg har den samme Biltema tanga, benyttet til feste for kick og en del andre nagler. Enkel grei og tilsynelatende robust tang, 4,8mm monell er uproblematisk. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Jeg kjøpte trekkspilltangen fra tools. På store nagler av monel glapp tangen fra Biltema. Trekkspilltangen ligger i Hulda. Biltema støver langsomt ned i garasjen. Gis bort til Værdig Trængende mot avhenting. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Takk ? hvor store nagler av monel har du Hulda? Og hva indikerer målene på naglene? Lengde og diameter på pinnen eller hodet? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 uekspandert diameter x lengde: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hulda Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Bitteliten skrev 1 time siden: Takk ? hvor store nagler av monel har du Hulda? Og hva indikerer målene på naglene? Lengde og diameter på pinnen eller hodet? Jeg husker ikke i farta, tror det er ca. største dia. 6 mm. Kjøpte dem hos Proctor på Henån, tvers over veien for der Forgus hadde produksjonen en gang i forrige årtusen. Jeg har bor, drill, nagler og tang liggende i Hulda som en del av båtens reservedeler. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Jeg kjøpte en sånn BT-tang.......men det var ett bom-kjøp......gis bort, fall noen vill ha den...... har lånt en trekkspiltang nå i vår..........forskjell som natt og dag.....ett par pumptak...så sitter den tror de fleste monell niter i min rigg ligger på 6,4mm......litt over 6mm.....tror man borer 6,5 ?! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Ja, det er vel noe i den duren. Men husk, jeg var først ute med å gi bort tangen fra Biltema! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Min skall han ikke få.......då banner han over meg der nede i sør-ishavet......og det kommer sikkert å høres hit opp Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 11.April.2019 Link til dette innlegget Svart 11.April.2019 Nei, det er ingen fra Moss som får tangen min heller, der får vi sette en sperre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.