Lars H. Svart 22.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2019 Takk for tipsene, men vi trives svært godt her vi ligger. Men OK; det blåser (stadig opp i 15m/s), men vi ligger på den innerste flytebryggen godt fendret med gangbar utrigger. Håper det ikke var du som var ute og dykket igår da fergen Strömstad/Sandefjord måtte stoppe å bidra i hjelpesituasjonen da han i den lille gummi hjelpebåten til dykkeren drev utover i 2100 tiden. Men det gikk heldigvis godt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 22.August.2019 Link til dette innlegget Svart 22.August.2019 Nei, det var ikke meg. Men man skal ikke være for kjepphøy, alle kan havne i problemer. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 23.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2019 Vi ligger fremdeles godt her på/i Skjærhalden. Og til deg Komodo, vi har vert på mange plasser her på Hvaler. Jeg kan regne opp i fleng: Fredrikstad (der det var et mord 500m fra der vi lå), Øyenkilwn, Fredasshølet, Edholmen, viken innenfor Edholmen, Hellesviken og flere. Nå idag skinner solen med 20gr. her i Skærhalden der vi koser oss. Jeg har også hatt en hyggelig prat med havneværten som husket oss fra tidligere og vårt forhold til Gunnar. Litt greit å være kjent. Imorgen, med NØ 2m/s på Strømtangen går vi nordover med en sansynlig stopp og overnatting Hankø. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 23.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2019 (redigert) Kveld i Skjærhalden med mange fra Fredrikstad og Sarpsborg området på helgetur i havnen. Nå er det dønn stille her og vi er klar for Hankø imorgen. Redigert 23.August.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 24.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 (redigert) Og så var årets båtferie over og vi er vel hjemme. Vi droppet stopp i Hankø og dro rett hjem. Vi gikk opp bak Hvaler og så godt ut for Strømtangen. Fine forhold omtrent uten vind, men tung sjø / dønninger på 1,5m opp mot Rauer. Helt uproblematisk. Vi kom nesten oppi en seilregatta utenfor Hankø men gikk akkurat klar. Turen tok 5t 40min, så nå er jeg sliten i den snart 76 år gamle skrotten. Det var godt å synke ned i stresslessen fremfor TV'n her hjemme. Vi gikk nesten på toppfart (7knop) hele tiden, bare ca. 200RPM under max på motoren. Og da ble det mye lyd og vibrasjoner i båten, spesielt da gummien på de 4 motorlappene er steinharde. Dette må jeg få fikset før neste sesong, men jeg gruer meg til jobben. Dermed er det bare å takke alle dere som har fulgt oss og kommet med innlegg her på forumet. Takk skal dere ha. Redigert 24.August.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøstein Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Takk for turen, Lars! Vi gikk også rundt Strømtangen i dag og ligger i Sandspollen i kveld. Langt bedre forhold enn i går det er helt sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Det var bra det ble tur selvom sykdom. du skriver flott. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sverrejo Svart 25.August.2019 Link til dette innlegget Svart 25.August.2019 Takk for at vi fikk følge deg på turen. Håper du tenker over mitt forslag om å skrive bok. Om ønskelig kan jeg sikkert skaffe deg kontakt med et forlag. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.August.2019 Link til dette innlegget Svart 25.August.2019 Takk for turen Lars. Alltid gøy å følge dere. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.August.2019 Link til dette innlegget Svart 25.August.2019 Da sees vi på svenskekysten i 2020, du med myke motorfester. Og jeg med en rødvin, kanskje :-) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 25.August.2019 Link til dette innlegget Svart 25.August.2019 Å skrive bok nå til vinteren må jo være en god ide, for en sprek pensjonist. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 28.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2019 (redigert) Lars H. skrev On 22.8.2019 at 15.42: Noen av oss båtmennesker er litt rare, og da snakker jeg først og fremst om meg og fruen. Vi har nå vært ute med båten i snart 3 uker med vekslende vær med mye landligge pga. dårlig vær. Vi må være hjemme senest mandag pga. en legetime for meg. Vi kom oss hjem i tide til legetimen som besto i å finne ut hva som skulle gjøres med manglende tenner i undermunnen etter kreftoperasjonen i munnhulen. Konklusjonen ble at det ble startet på jobben med å lage gebiss. Avstøping ble gjort, og om 14 dager regner jeg med at den første prototypen er klar. Så om et par måneder har jeg vel litt mer enn en jeksel i undermunnen til å tygge med. Sitat Da sees vi på svenskekysten i 2020, du med myke motorfester. Og jeg med en rødvin, kanskje :-) Og med tyggeredskap på plass! Redigert 28.August.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Sånn skal det være, myke motorfester og harde tenner! Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 1 hour ago, Hulda said: Sånn skal det være, myke motorfester og harde tenner! ...og løse hofter til dansing. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.