Hekri Svart Mandag 17:49 Link til dette innlegget Svart Mandag 17:49 Bitteliten skrev for 4 timer siden: Bare for å være litt nerd Bra oppfølging @Bitteliten! 911 mener det er 98 mod 996. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Hekri Svart Tirsdag 09:24 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:24 Beklager at vi sporet av tråden din @Chilli Solbris, med ymse dugnader, matpakker og Porsche-motorer. Tilbake til prosjektet: Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart igår klokken 00:04 Link til dette innlegget Svart igår klokken 00:04 Åpnet ei dieselpumpe en gang, tok ut et pumpestempel og sylinder. Pasningen mellom stempel og sylinder er så nøye tilpasset, at når jeg holdt stemplet i hånden, slik at det ble varmere enn sylinderen, ble det veldig trangt å montere. Skal ikke mye rusk til da, før hele overhalingsjobben er bortkastet. Helt i orden at eksperter gjør slike jobber. For ordens skyld, jeg bare demonterte.. skulle heldigvis ikke montere det sammen igjen...😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart igår klokken 05:09 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 05:09 Bjørn Løvjomås skrev for 5 timer siden: Åpnet ei dieselpumpe en gang, tok ut et pumpestempel og sylinder. Pasningen mellom stempel og sylinder er så nøye tilpasset, at når jeg holdt stemplet i hånden, slik at det ble varmere enn sylinderen, ble det veldig trangt å montere. Skal ikke mye rusk til da, før hele overhalingsjobben er bortkastet. Helt i orden at eksperter gjør slike jobber. For ordens skyld, jeg bare demonterte.. skulle heldigvis ikke montere det sammen igjen...😅 😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
hanto1 Svart igår klokken 07:52 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:52 En bekjent betalte 28K for overhale pumpe til Yanmar 4LH for 6-8 år siden ( hadde stått i opplag med vann i dieselen ) Man skal ha kunnskap og korrekt utstyr for å overhale sånne. Trøsten er om man har ren diesel så varer de fleste pumper lengre enn motoren. Overhalte en del H.T. pumper da jeg var maskinist, men dette var til gamle & mye større motorer, noe som også er enklere og mere oversiktlig da det var single pumper til hver sylinder. Vil ikke røre pumpa til min 4,2 L rekkesekser, blir det trøbbel så får yngre og oppdaterte folk med rett utstyr fikse saken. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9 timer siden hanto1 skrev for 15 timer siden: En bekjent betalte 28K for overhale pumpe til Yanmar 4LH for 6-8 år siden ( hadde stått i opplag med vann i dieselen ) Man skal ha kunnskap og korrekt utstyr for å overhale sånne. Trøsten er om man har ren diesel så varer de fleste pumper lengre enn motoren. Overhalte en del H.T. pumper da jeg var maskinist, men dette var til gamle & mye større motorer, noe som også er enklere og mere oversiktlig da det var single pumper til hver sylinder. Vil ikke røre pumpa til min 4,2 L rekkesekser, blir det trøbbel så får yngre og oppdaterte folk med rett utstyr fikse saken. Helt enig med deg! Disse pumpene skal ikke jeg plukke på i det hele tatt!😅😅 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.