Jump to content

Så ble det ny Solbris - Chilli Solbris - Storebro

Chilli Solbris

Recommended Posts

Hei alle, jeg trenger noe hjelp til denne, tenker på melodien "En grønn og liten knott med dårli tid", eller "The City of New Orleans" av/med Willie Nelson, som jeg tror Erik kan ta på gitar´n 

Det er fullt mulig å skjøte på mange vers.......men de kan jo komme på møtet.....utpå kvelden....

Tror ikke vers og refreng passer helt, men det er mer enn hundre sider her å ta av......

SANG OM CHILLI SOLBRIS 

Ne´ved Nygaardsbrygga ligger Chilli Solbris 

For den ene motor´n plutsli´gikk i stå 

Og skipper´n er fortvila over pumpa 

Som gjør at ingenting er morro lenger nå 

Og alle som han kjenner både store og de små 

Skulle gjerne sett at motor´n kunne gå 

Det blir innkalt til en dugnad der de alle nok skal få, 

Litt av hvert som fyller magen her og nå 

Og alle sammen kommer i fra nord og i fra sør 

For å hjelpe skipper´n opp i sitt humør 

Komodo har en plan, og Lurvetass har mat, 

Og Skippern får servering på et fat 

Han går nå der og surrer rundt en pizza uten ost, 

Og jubler for en diger gjeng som oss.  

Øystein skrur som gal, og motor´n tørner rundt, 

Ståle går og titter, og finner mye rart,  

Vegard mener mye sku´vært malt,  

Festen blir nå flytta til Byssepikens hjem,  

Der Lurvetass har skrevet my´om mat.  

Pequod spisser blyanten, og skriver noen ord, 

Som finner veien til et skrivebord.  

Pluts´lig kommer festen, i bilder og i ord, 

På skjermen hjem ved alles middagsbord 

Skipper´n får frem smilet, og heller i seg øl, 

Og bryr seg filla om det blir no´ krøll 

Sorgene er borte, og lommeboka tom, 

Men Solbris seiler videre, med baugen full av skum 

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Flyttingen av BP ser ut til å ha gått fint. Bare noen emoji som er byttet ut med spørsmålstegn……😃😃

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

lurvetass skrev for 1 time siden:

Vi har et piano her @Hekri så du kan spille til sangen :tommel_opp:

Med 107 sider her på Bp frem til nå, kan jo sangen ligge an til et hav av vers.

Men jeg er nok litt bedre på gitar enn piano, men jeg vet at skipperen på @Chilli Solbris har et par gitarer gjemt et sted dypt nedi skuta, og han er myyye bedre på gitar enn meg.  

Det må vel være et krav at maskineriet starter og går før all-sangen blir ur-fremført på generalforsamlingen.....

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Da har jeg fått pris på en renovert byttepumpe. 85000,- pluss mva og frakt. Altså 106250,- ink mva. De er gått ut av sortimentet til MAN, men er fortsatt tilgjengelig hos Bosch så vidt jeg har skjønt. 

Mvh

Solbris II

Det var ikke billig! Rart at den likevel har gått helt fint. Men det er vel et sjansespill å bare sette den inn igjen...

Hva er grunnen til at de ikke kan overhale den du har?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev for 10 timer siden:

Det var ikke billig! Rart at den likevel har gått helt fint. Men det er vel et sjansespill å bare sette den inn igjen...

Hva er grunnen til at de ikke kan overhale den du har?

Den jeg har skal overhales! Det er billigst og Vestfold Elektro Diesel  gjør den jobben. 
Jeg har bare sjekket opp muligheter og differansen på byttepumpe kontra overhalt pumpe. 
Meeeen, jeg har jo to motorer……

Mvh

Solbris II

tom Cognac skrev 21 minutter siden:

...........................spleiselag til en av BP's dyktigste? Hvem påtar seg den jobben? 

Takker for tanken. Men forhåpentligvis fortsetter dette uten andre bidrag enn godt vennskap. Togverden får stå for pengene!😂😂😂

Mvh

Solbris II

Olevine skrev 27 minutter siden:

Ja, det er jo ikke akkurat billig å reise med tog 

Nei dessverre! Med udugelige politikere blir det fort dyrt! Men det er i en helt annen tråd!

Mvh

Solbris II

Chilli Solbris skrev for 8 timer siden:

Den jeg har skal overhales! 

Det er bra! Det skal jo være veldig mye galt om det faktisk lønner seg bedre med byttepumpe. 

Det er vel sånn at stor båt, store motorer og store priser hører sammen. Jeg må si at jeg trives egentlig helt greit med gammel båt som består av rimelige og lett tilgjengelige deler. Jeg har det litt sånn med biler også, velger gjerne minste motor og kun basic utstyr. Jo mindre finesser, desto mindre som kan svikte. 

Håper du ender opp med en fornuftig pris på overhalingen av pumpa. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
index skrev 3 minutter siden:

Det er bra! Det skal jo være veldig mye galt om det faktisk lønner seg bedre med byttepumpe. 

Det er vel sånn at stor båt, store motorer og store priser hører sammen. Jeg må si at jeg trives egentlig helt greit med gammel båt som består av rimelige og lett tilgjengelige deler. Jeg har det litt sånn med biler også, velger gjerne minste motor og kun basic utstyr. Jo mindre finesser, desto mindre som kan svikte. 

Håper du ender opp med en fornuftig pris på overhalingen av pumpa. 

Den eneste grunnen til at denne galskapen kan forsvares er at jeg bor ombord og at totalsummen for båten med alt som er gjort og det jeg betalte for den, fortsatt er innenfor det akseptable. Jeg vil ikke tape enorme summer på båten. Den dagen jeg flytter i land vil det nok bli en gammel saktegående snekke😁😁😁

Mvh

Solbris II

Chilli Solbris skrev 1 time siden:

Den eneste grunnen til at denne galskapen kan forsvares er at jeg bor ombord og at totalsummen for båten med alt som er gjort og det jeg betalte for den, fortsatt er innenfor det akseptable. Jeg vil ikke tape enorme summer på båten. Den dagen jeg flytter i land vil det nok bli en gammel saktegående snekke😁😁😁

Ja, du har jo økt verdien på båten fra den standen den var da du kjøpte den, samt at man selvfølgelig må vedlikeholde for at ting ikke skal tape seg i verdi. Så det er viktig å holde båten salgbar. Så lenge du bor ombord er det jo greit å ha god plass, jeg kunne  absolutt ikke ha tenkt meg å bosette meg ombord i snekka!:smiler::ler:

index skrev On 14.2.2025 at 8.58:

Ja, du har jo økt verdien på båten fra den standen den var da du kjøpte den, samt at man selvfølgelig må vedlikeholde for at ting ikke skal tape seg i verdi. Så det er viktig å holde båten salgbar. Så lenge du bor ombord er det jo greit å ha god plass, jeg kunne  absolutt ikke ha tenkt meg å bosette meg ombord i snekka!:smiler::ler:

Er veldig i tenkeboksen på hvor lenge jeg skal holde på med galskapen. Men det er jeg jo støtt. Helt fram til jeg er på neste tur!😂😂

Mvh

Solbris II

Chilli Solbris skrev for 2 timer siden:

Er veldig i tenkeboksen på hvor lenge jeg skal holde på med galskapen. Men det er jo støtt. Helt fram til jeg er på neste tur!😂😂

Den tanken er du ikke alene om og hver av oss på sitt nivå. 

For min del kan tanken dukke opp når vi har familieråd og går igjennom utgifter hjemme. Men den forsvinner når jeg sitter og leser innlegg her på båtplassen og når båten sjøsettes føler jeg meg som en femåring som har fått drømmeleken. Bare det å komme ombord i båten gjør noe positivt med kroppen, for ikke å snakke om når vi tøffer ut havna på tomgang og jeg spør rederinnen hvilken vei hun synes vi skal dra. Ofte er svaret at det er ikke så nøye bare vi er på tur :smiler:

Hilsen

Lurvetass

Chilli Solbris skrev for 8 timer siden:

Er veldig i tenkeboksen på hvor lenge jeg skal holde på med galskapen. Men det er jeg jo støtt. Helt fram til jeg er på neste tur!😂😂

Kjenner igjen den, i 24 gadd jeg ikke å hive noen av båtene på vannet engang. Men det blir noe annet i 25 

Eika skrev for 2 timer siden:

Kjenner igjen den, i 24 gadd jeg ikke å hive noen av båtene på vannet engang. Men det blir noe annet i 25 

Jeg gadd ikke å hive dem på land i 24. Folk er forskjellige.

Kjenner meg godt igjen i de siste innleggene!

Jeg har jo båten liggende i havna hele året, men har ikke vært utpå siden jeg kom tilbake fra høstferieturen til Sverige i oktober. Har liksom ikke hatt den store lysten, og i tillegg har jeg vært gjennom både operasjoner og flere turer til utlandet, noe jeg gjerne gjør om vinteren.

Men i forrige uke, dagen før en ny operasjon på venstrehånda, måtte jeg flytte båten fra den faste plassen til en annen ettersom den gang bare utriggeren på min plass hadde fått seg en smell. Da benyttet jeg anledningen til en liten svipp på utsiden av båthavna. Ikke lange turen, men godfølelsen kom umiddelbart tilbake når motoren brummet fornøyd under meg og båten var underveis...

Så det blir kanskje et par småturer utpå til uka, er jo meldt sol de første dagene... Til helga reiser jeg bort noen dager igjen, men kjenner at båtgleden er tilbake!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...