Selco Racing Svart Søndag 08:46 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:46 Få liv i instrumentene før du starter, slik at du kan følge med på oljetrykk og at annen overvåking, regulering er operativt. Finn frem el.skjema. Sjekk battrrispenning. Sjekk sikringer. Feil oppstår som regel der det har vært folk. Multimeter er ikke til å stole blindt på. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Søndag 10:00 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 10:00 SveinHa skrev for 1 time siden: Jeg var forresten med på feilsøking på en Mercruiser 220 hk med død startmotor i uthavn en gang for lenge siden. Det var kona ombord som fant feilen: Girspaken stod bittelitt ut av senter... Har hørt om slike tilfeller! 😄 Men her vil motor gå rundt på starter med båten i gir! Har prøvd!😂😂 Selco Racing skrev 1 time siden: Få liv i instrumentene før du starter, slik at du kan følge med på oljetrykk og at annen overvåking, regulering er operativt. Finn frem el.skjema. Sjekk battrrispenning. Sjekk sikringer. Feil oppstår som regel der det har vært folk. Multimeter er ikke til å stole blindt på. Den lista er notert! Og liv i instrumentene må på plass uansett for å få liv i tenningsnøkkelen!👍😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 08:56 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 08:56 Feilsøking på gang! Ønsk meg lykke til! PS! Det går strøm gjennom hovedstrømsbryter! Den er sjekket ut! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
finnarne Svart Mandag 09:17 Link til dette innlegget Svart Mandag 09:17 Chilli Solbris skrev 19 minutter siden: Feilsøking på gang! Ønsk meg lykke til! PS! Det går strøm gjennom hovedstrømsbryter! Den er sjekket ut! Går det strøm gjennom bryter med belastning også? Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 10:21 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 10:21 finnarne skrev 56 minutter siden: Går det strøm gjennom bryter med belastning også? Det er litt vanskelig å si. Får ikke belastet uten videre. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Arejane Svart Mandag 10:23 Link til dette innlegget Svart Mandag 10:23 Chilli Solbris skrev Just now: Det er litt vanskelig å si. Får ikke belastet uten videre. Har du ikke en H4 billampe å prøve med ... Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Selco Racing Svart Mandag 10:25 Link til dette innlegget Svart Mandag 10:25 Legg ut bilde av el. skjema i bedre kvalitet, så kan flere bidra. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart Mandag 10:25 Link til dette innlegget Svart Mandag 10:25 Chilli Solbris skrev 1 minutt siden: Det er litt vanskelig å si. Får ikke belastet uten videre. I denne sammenheng så et det vel godt nok med "tenning på" som belastning. Det er jo en liten last men får du ikke 12V til instrumentpanelet men har 12V ut av hovedbryter så kan i alle fall hovedbryter friskmeldes for øyeblikket. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Bonus Svart Mandag 16:45 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:45 Nå må du ikke holde oss på pinebenken lenger @Chilli Solbris Du behøver ikke redigere filmklippene i Dolby Atmos eller lignende ... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart Mandag 18:01 Link til dette innlegget Svart Mandag 18:01 Bonus skrev 1 time siden: Nå må du ikke holde oss på pinebenken lenger @Chilli Solbris Du behøver ikke redigere filmklippene i Dolby Atmos eller lignende ... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 21:16 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 21:16 Vel, strømproblemet var såre enkelt! Det var min feil! Jeg hadde byttet pluss og minus på en hiver til turbotrykket. Så det ble en kortslutning. Jeg kom på det når jeg skulle hente bye sikringer. Da hadde @Komodo og @Hekri samt svoger klekket ut hvor sikringen var. Noe jeg egentlig visste godt! Så var det bare å vri om nøkkelen og mate litt ekstra med håndpumpa og motoren startet på et blunk!😃😃😃 Ooohh lykke!🤩🤩🤩 Å neida! Så enkelt skulle det ikke være! Motoren startet som beskrevet! Men smøreoljen holdt seg ikke der den skulle!!! I v-en under pumpa flommet det ut olje! Altså var det ikke tett mellom pumpens drev og motor. 🫣🫣😵💫😵💫 Så da er det bare å demontere rubb og stubb og finne ut hvorfor greia ikke er tett. Det eneste jeg ikke må demontere er selve ladeluftkjøleren! Først tenking for å finne årsaken til strømtrøbbel! Årsaken var jo fotografen! Unødvendig mye tukling pga klønete eier! Se og lær herr Chilli! Gode arbeidsstillinger!😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 21:34 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 21:34 Og her er faktisk en video av oppstart!😃 Så nå er det bare resten igjen @Bonus! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bonus Svart Mandag 21:44 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:44 Chilli Solbris skrev 9 minutter siden: ... Så nå er det bare resten igjen @Bonus! Det fikser du! Tvi tvi 👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart Mandag 21:59 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:59 Nice Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Chilli Solbris Svart Mandag 23:20 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 23:20 Og så blir det en ny natt med skruing! Nå er pumpa snart klar for en ny demontering. Det går kjappere for hver gang!😂😂😂 Sukk! @Hekri gjorde grovarbeidet med å fjerne kjøleslanger og diverse dieselrør og annet. Jeg demonterte fra dyser og selve pumpa. Nå er det bare dekselet og de fire skruene som holder pumpa på plass igjen så er den løs nok en gang! Men før de siste skruene løsnes skal motoren tørnes til tdc. Tror jeg tør påstå at jeg begynner å kjenne disse motorene her nå. 😅😅 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart Tirsdag 04:45 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 04:45 Håper du finner lekkasje fort, og at det er en bagatell. Å fatt mot min venn, du er nærmere løsning på problemet nå. Å du har jo Dream team med deg. Så dette blir bra til slutt. Så.må du huske, når du får liv I disse kjellerstua, at du skal leve litt for deg selv og, ikke bare bidra for andre🙂 for det har du gjort i rikt monn. Ut å finn deg ei bukt å legge fra deg alt som forstyrrer. Hvertfall tlf...😅😅😅 Så bruker du tiden på bare å nyte ei flytende skute Lykke til Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
lurvetass Svart Tirsdag 06:27 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 06:27 Veldig spennende å følge med på. Og småfeil som gjøres av av sliten kaptein som jobber på natta er vel ikke så rart. Håper det er noe enkelt nå også så du får kjørt litt før feriestart. Og ferie trenger du nå. Vi heier Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 09:12 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:12 Bjørn Løvjomås skrev for 12 timer siden: Håper du finner lekkasje fort, og at det er en bagatell. Å fatt mot min venn, du er nærmere løsning på problemet nå. Å du har jo Dream team med deg. Så dette blir bra til slutt. Så.må du huske, når du får liv I disse kjellerstua, at du skal leve litt for deg selv og, ikke bare bidra for andre🙂 for det har du gjort i rikt monn. Ut å finn deg ei bukt å legge fra deg alt som forstyrrer. Hvertfall tlf...😅😅😅 Så bruker du tiden på bare å nyte ei flytende skute Lykke til Tusen takk for gode ord @Bjørn Løvjomås!🙏🥰 Rådet skal følges!😊😊 lurvetass skrev for 11 timer siden: Veldig spennende å følge med på. Og småfeil som gjøres av av sliten kaptein som jobber på natta er vel ikke så rart. Håper det er noe enkelt nå også så du får kjørt litt før feriestart. Og ferie trenger du nå. Vi heier Håper vi rekker opp til Skjæløy den 13!!! Mannskapet gleder seg til rekemat!😃😃😃 Takker for all mulig støtte @lurvetass! Det er godt å ha dere med i prosessen!!!🙏🙏 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KGB70 Svart Tirsdag 18:17 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:17 Ja her har vi alt som båtlivet kan gi! Til bunnen i den endeløse sorgen så opp til skyene og de største gleder bare for å lande brutalt ned i mørkna igjen. Beklager å måtte si det Mr Solbris men dette er underholdning på øverste nivå for oss som kan bivåne greia fra avstand. Men jeg blir like imponert hver gang over hvordan dere finner ut av ting og får orden på det. Du har gode og flinke venner som kan mye rart!! Tenker vi snart kan si god tur til Dalen!! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 22:26 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 22:26 KGB70 skrev for 4 timer siden: Ja her har vi alt som båtlivet kan gi! Til bunnen i den endeløse sorgen så opp til skyene og de største gleder bare for å lande brutalt ned i mørkna igjen. Beklager å måtte si det Mr Solbris men dette er underholdning på øverste nivå for oss som kan bivåne greia fra avstand. Men jeg blir like imponert hver gang over hvordan dere finner ut av ting og får orden på det. Du har gode og flinke venner som kan mye rart!! Tenker vi snart kan si god tur til Dalen!! Det er jo godt at det gir god underholdning!😅😅 Da er det ikke helt bortkastet!😵💫😵💫 Det som gjør at man holder motet oppe er rett og slett den kretsen av gode venner som stiller opp!! Og det er Baatplassen folk alle sammen!😃 Jeg er heldig! Kort og godt! Og jeg håper de jeg har rundt meg vet at jeg setter enormt stor pris på dem!🥰 Og til Dalen skal jeg!😅 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 22:32 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 22:32 Man kan snakke om at liten tue velter stort lass!!! Det som gjorde at det lakk olje var en liten o-ring som ligger klemt mellom pumpa og blokka. Der presses olja inn i pumpa. Det ble en tur til Fjellhamar for å hente den hos MAN Buss og Truck. Se selv hva som gjorde at alt måtte ut igjen!🫣🫣 Det ble seks timers kjøring det gett! Og målene på denne samt at den skal tåle temperatur og leve lenge gjør at Biltema ikke er tema!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 22:47 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 22:47 Og så var det å få pumpa ut igjen! Det gikk kjappere denne gangen! Her pekes det på stedet hvor i-ringen skal være. Så var det å rengjøre en gang til! Og så skal det hele sammen igjen! Beistet veier noen kilo!!! Så er det å skru! Nå har vi målt ut så godt som mulig slik at pumpa skal treffe oljehullet. Det kunne definitivt vært et merke å gå etter! Detaljerte beskrivelser og verkstedhåndbok er definitivt et must! Det studeres!!!😊 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart Tirsdag 23:22 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 23:22 Chilli Solbris skrev 51 minutter siden: Og det er Baatplassen folk alle sammen!😃 Chilli Solbris skrev 47 minutter siden: Det ble en tur til Fjellhamar for å hente den hos MAN Buss og Truck. Til Fjellhamar for å hente en O-ring Og ja, Biltema er jo ikke noe alternativ når man skal ha en O-ring der spesifisert kvalitet er viktig, de har jo også kun et meget begrenset utvalg. Men fantes det ikke noe nærmere? Og til en annen gang, du hadde nok også fått tilsvarende O-ring hos Mits Hydraulikk utenfor Tønsberg. Men det hadde vel ikke hjulpet deg noe i denne situasjonen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 23:30 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 23:30 Komodo skrev 6 minutter siden: Til Fjellhamar for å hente en O-ring Og ja, Biltema er jo ikke noe alternativ når man skal ha en O-ring der spesifisert kvalitet er viktig, de har jo også kun et meget begrenset utvalg. Men fantes det ikke noe nærmere? Og til en annen gang, du hadde nok også fått tilsvarende O-ring hos Mits Hydraulikk utenfor Tønsberg. Men det hadde vel ikke hjulpet deg noe i denne situasjonen. Det var der de hadde den. I Sarp var de tomme. Tønsberg blir betydelig lenger unna😁😁. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart Tirsdag 23:33 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 23:33 Chilli Solbris skrev 2 minutter siden: Det var der de hadde den. I Sarp var de tomme. Tønsberg blir betydelig lenger unna😁😁. Ahh Jeg står i beita for en O-ring i morra. Tror ikke jeg orker å kjøre til Tønsberg for å få tak i den, men usikker på hvor jeg kan få tak i en her i distriktet nå som det er håpløst å handle både hos Industrihydralikk og Seal Engineering som privatkunde Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.