Vidar F.H. Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Chilli Solbris skrev for 8 timer siden: Definitivt!😃😃 @Pequod må med! Da har vi to trommiser! Mye mer fyldig lyd!!🤩🤩 Greit med ett bein til å stå på, altså? Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Lars H. Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Håper ikke han bytter ut protesefoten med en juletrefot, he he. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hekri Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Skulle ikke du få en ny elektronisk fot av NAV, @Pequod? Spør om du kan få lagt inn takt i ankelleddet, til basstromma. 😃. Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Pequod Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Lars H. skrev for 18 timer siden: Den enbeinte skipperen vår spiller trommer i band. Noe for ham? Chilli Solbris skrev for 9 timer siden: Definitivt!😃😃 @Pequod må med! Da har vi to trommiser! Mye mer fyldig lyd!!🤩🤩 Vidar F.H. skrev 1 time siden: Greit med ett bein til å stå på, altså? Høhø, her var det mange gullkorn! Jeg har faktisk spilt i bluesband også! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Lars H. skrev 56 minutter siden: Håper ikke han bytter ut protesefoten med en juletrefot, he he. Som denne fyren? Hekri skrev 41 minutter siden: Skulle ikke du få en ny elektronisk fot av NAV, @Pequod? Spør om du kan få lagt inn takt i ankelleddet, til basstromma. 😃. Spurte dem om jeg kunne få lagt inn midi i foten! Det hadde de visst ikke tenkt på! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Vidar F.H. skrev for 1 time siden: Greit med ett bein til å stå på, altså? Ja, altså med en trommis med to bein og en med et bein…. Da blir det jo trebeint!!😁😁😁 Lars H. skrev 1 time siden: Håper ikke han bytter ut protesefoten med en juletrefot, he he. Kongekommentar! 😂😂😂 Dagens beste!!👍👍👍 Hekri skrev 1 time siden: Skulle ikke du få en ny elektronisk fot av NAV, @Pequod? Spør om du kan få lagt inn takt i ankelleddet, til basstromma. 😃. Det hadde virkelig blitt noe! Se for deg at han går bortover gata med Midi’n på!😄😄😄 Pequod skrev 33 minutter siden: Høhø, her var det mange gullkorn! Jeg har faktisk spilt i bluesband også! Du er med!🤩🤩 Pequod skrev 22 minutter siden: Som denne fyren? Spurte dem om jeg kunne få lagt inn midi i foten! Det hadde de visst ikke tenkt på! Knallgod idé!!😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Men for å dra tråden et lite hakk back to basic….😁 Siden hjemmet mitt ikke skal bort med det første må jeg ta noen forbedringer fram til jul….. Stoffet i sofaen er veldig slitt og skumgummien helt nedsittet. Og når det nå begynner å bli små hull i stoffet der det er mest slitt blir det å trekke om og få ny skumgummi. Siden ramma under også har trekk i samme stoff som putene er det bare å demontere alt! RS Andersen Kalesjemaker på Sellebakki Fredrikstad står for jobben. Har sett hvordan de har gjort jobber andre steder og vet jeg blir fornøyd. Skjønt det blir kjeft å få i Storebro-miljøet🤔🤔🫣🫣 Når først alt er demontert legger jeg på isolasjon mot yttervegg. Selv om båten er gått isolert er det aldri feil med at det blir enda bedre! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Nå ligger det nærmest åpent for ymse prosjekter nede i dypet! For eksempel på utsiden av bb motor. Rense kjølesystemet? Bytte noen kabler eller gamle vannslanger? Ikke minst "lost and found". Det ligger kanskje noen oppgaver rett under dørkeplatene? 🤔 Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9 timer siden Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Chilli Solbris skrev for 1 time siden: skumgummien helt nedsittet Kjent fenomen. Du bruker båten for mye😅😅👍 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 9 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Bjørn Løvjomås skrev 19 minutter siden: Kjent fenomen. Du bruker båten for mye😅😅👍 Bor i den for mye! Bruker den alt for lite!🫣🫣 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 9 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Hekri skrev for 1 time siden: Nå ligger det nærmest åpent for ymse prosjekter nede i dypet! For eksempel på utsiden av bb motor. Rense kjølesystemet? Bytte noen kabler eller gamle vannslanger? Ikke minst "lost and found". Det ligger kanskje noen oppgaver rett under dørkeplatene? 🤔 Du er inne på noe her! Men selv med dørkplatene oppe er det like fordømt trangt mellom tank og motor! Men ja, i morgen blir det bestilt rensevæske og kjølevæske!😁😁 Målet er også å få varmen i defrosteren også. Vi snakkes😁😁😁. Nå er det natta. Opp kvart på fire😵💫😵💫 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bonus Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Chilli Solbris skrev 45 minutter siden: ... Men selv med dørkplatene oppe er det like fordømt trangt mellom tank og motor! ... Du har for liten båt Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Vidar F.H. Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Pequod skrev for 5 timer siden: Høhø, her var det mange gullkorn! Jeg har faktisk spilt i bluesband også! Kjipt å måtte gi seg bare fordi Blues ikke går i 3/4 takt da... Ikke for det, selv uten MIDI i nyfoten kan du alltid spille en ganske bra groove på SRV-låter som "Pride and joy". Jadaaaa, æ vet at du kan danse Lambada sjøl med en fot fra C-3PO, men æ går førr humoren her! Jeg er for øvrig STOR fan av blues. En av mine favoritter er nettopp Stevie Ray Vaughan. Så her er en Blues-tekst inspirert av "Pride and Joy", til ære for deg, min gode @Pequod - fordi du bidrar til å skape et fellesskap her på forumet, du tar ting med godt humør og er alltid vennlig og hyggelig. Pride and Alloy Text: Vidar Fagerjord Harboe Melody: to be determined Style: SRV shuffle blues, heavy and gritty. Verse 1 Well he walked in late with a clang and a spark, whole room turned ‘round, yeah he lit up the dark I said “Man, what happened?” he said “Don’t ask why,” “Life took a bite, but I bit back — steel thigh!” Chorus That’s his pride and joy hear it ring when it hits that floor Ain’t no shame, ain’t no ploy just steel-blues, pride and alloy Verse 2 That foot don’t sweat, don’t ache, don’t complain doesn’t care ‘bout weather, doesn’t feel the rain While you cry ‘bout blisters and cheap-ass shoes Pequod’s over there just stompin’ the blues Chorus That’s his pride and joy Yeah, chrome-plated pride and joy Might not be flesh, might not be fair but when it hits the floor, you know that the boy’s here! Verse 3 Airport security don’t know what to do beep goes the gate like a bad old groove He just smiles wide, says “Son, relax,” “Only thing dangerous here is the rhythm I pack.” Verse 4 Can’t feel a Lego, can’t stub a toe! ain’t never limp when the tempo’s low When the band gets loud and the drummer’s mean that leg keeps time like a well-oiled machine Chorus Yeah it’s his pride and joy cold hard pride and joy One leg living, the other pure art heart full of fire, foot built the part Bridge Late night bar, wood floor worn every step sounds Texas-born You don’t need drums when Pequod’s around that foot lays groove straight into the ground Solo break (spoken) Ain’t no mojo hand, ain’t no lucky charm just bolts and bearings and mechanical charm Verse 5 Some folks got gold chains, some folks got scars Some folks brag ‘bout money, cars, and guitars Pequod just grins, taps metal on wood Says “Brother, this thing works — and it works real good.” Final Chorus That’s his pride and joy ain’t subtle, ain’t quiet, ain’t coy If the blues is truth and truth makes noise then steel-toed truth is his pride and alloy Outro So turn it up loud, let it scrape and clack One foot in the future, one foot never cracked You can keep your sympathy, keep your ploys Pequod’s walkin’ tall on his pride and alloy! @Chilli Solbris - jeg har nylig sett et eksempel på hva nye putetrekk og nytt teppe gjør med en litt eldre NB750. Det skal neimen ikke mye til for å dra en litt eldre båt opp i mer moderne stil! Nå trenger man ikke å ta'n helt ut og ha høyglanspolert sort pianolakk overalt (seriøst, det ser stilig ut men ALLE fingermerker står der og lyser som anklagende påminnelser om egen husfarsutilstrekkelighet - så nei takk!), men litt lyse og tidløse trekk, litt mindre mørkt treverk der, litt kontrastputer og pynt - så beveger man seg fort inn i 2020-åra. Men jeg lover å ikke klage så lenge det ikke blir halvpanel og malerstrie... Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Chilli Solbris Svart 23 minutter siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23 minutter siden Bonus skrev for 8 timer siden: Du har for liten båt Der er vi skjønt enig!😂😂😂 Hekri skrev for 7 timer siden: In my dreams!🤩🤩🤩 Vidar F.H. skrev for 6 timer siden: Kjipt å måtte gi seg bare fordi Blues ikke går i 3/4 takt da... Ikke for det, selv uten MIDI i nyfoten kan du alltid spille en ganske bra groove på SRV-låter som "Pride and joy". Jadaaaa, æ vet at du kan danse Lambada sjøl med en fot fra C-3PO, men æ går førr humoren her! Jeg er for øvrig STOR fan av blues. En av mine favoritter er nettopp Stevie Ray Vaughan. Så her er en Blues-tekst inspirert av "Pride and Joy", til ære for deg, min gode @Pequod - fordi du bidrar til å skape et fellesskap her på forumet, du tar ting med godt humør og er alltid vennlig og hyggelig. Pride and Alloy Text: Vidar Fagerjord Harboe Melody: to be determined Style: SRV shuffle blues, heavy and gritty. Verse 1 Well he walked in late with a clang and a spark, whole room turned ‘round, yeah he lit up the dark I said “Man, what happened?” he said “Don’t ask why,” “Life took a bite, but I bit back — steel thigh!” Chorus That’s his pride and joy hear it ring when it hits that floor Ain’t no shame, ain’t no ploy just steel-blues, pride and alloy Verse 2 That foot don’t sweat, don’t ache, don’t complain doesn’t care ‘bout weather, doesn’t feel the rain While you cry ‘bout blisters and cheap-ass shoes Pequod’s over there just stompin’ the blues Chorus That’s his pride and joy Yeah, chrome-plated pride and joy Might not be flesh, might not be fair but when it hits the floor, you know that the boy’s here! Verse 3 Airport security don’t know what to do beep goes the gate like a bad old groove He just smiles wide, says “Son, relax,” “Only thing dangerous here is the rhythm I pack.” Verse 4 Can’t feel a Lego, can’t stub a toe! ain’t never limp when the tempo’s low When the band gets loud and the drummer’s mean that leg keeps time like a well-oiled machine Chorus Yeah it’s his pride and joy cold hard pride and joy One leg living, the other pure art heart full of fire, foot built the part Bridge Late night bar, wood floor worn every step sounds Texas-born You don’t need drums when Pequod’s around that foot lays groove straight into the ground Solo break (spoken) Ain’t no mojo hand, ain’t no lucky charm just bolts and bearings and mechanical charm Verse 5 Some folks got gold chains, some folks got scars Some folks brag ‘bout money, cars, and guitars Pequod just grins, taps metal on wood Says “Brother, this thing works — and it works real good.” Final Chorus That’s his pride and joy ain’t subtle, ain’t quiet, ain’t coy If the blues is truth and truth makes noise then steel-toed truth is his pride and alloy Outro So turn it up loud, let it scrape and clack One foot in the future, one foot never cracked You can keep your sympathy, keep your ploys Pequod’s walkin’ tall on his pride and alloy! @Chilli Solbris - jeg har nylig sett et eksempel på hva nye putetrekk og nytt teppe gjør med en litt eldre NB750. Det skal neimen ikke mye til for å dra en litt eldre båt opp i mer moderne stil! Nå trenger man ikke å ta'n helt ut og ha høyglanspolert sort pianolakk overalt (seriøst, det ser stilig ut men ALLE fingermerker står der og lyser som anklagende påminnelser om egen husfarsutilstrekkelighet - så nei takk!), men litt lyse og tidløse trekk, litt mindre mørkt treverk der, litt kontrastputer og pynt - så beveger man seg fort inn i 2020-åra. Men jeg lover å ikke klage så lenge det ikke blir halvpanel og malerstrie... Du har et virkelig skribent og tekstforfatter talent!!!👍👍👍 Veldig bra!! Det blir ikke brystpanel og malerstrøket! 😁😁 Og heller ikke grått trekk slik det var! Vi får se!!😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.