dieselfan Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Cerberus skrev for 5 timer siden: Om noen skulle falle ut så går de ikkje i propellen som mange liker hyle om. Det er ikkje fysisk mulig. Dette burde du snakke med bedriftslegen din om. Tror ikke du har hatt nok ferie i år.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cerberus Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Du får fortelle hvor mange ganger dette har skjedd da Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Er det din oppriktige mening at dersom et barn med redningsvest som sitter i baugen på en konvensjonelt konstruert båt (feks min Sting 530S) og så faller rett ned i sjøen foran baugen, så vil ikke barnet kunne komme i nærheten av propellen, og dermed ikke stå i fare for å bli skadet av propellen eller girhus ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
pipe Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Eika skrev for 11 timer siden: Strengere sertifikat og uansett alder. Da vil ulykkene gå drastisk ned. Men det vil og bli svært mye mindre båt på vannet, for det er ikke verdt og ta sertifikat kun for å dure rundt de 10 beste sommerdagene. Det er ikke de 10 beste sommerdagene ulykkene skjer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Cerberus Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Din båt er altfor liten til det er mulig å sitte annet enn på siden av baugen og det er dermed komplett umulig å falle annet enn på siden av båten. Din båt er også mykje mindre enn typiske båter det sitter unger foran slik. Som sagt du får vise til hvor mange ganger dette har skjedd. Å vær redd for alt mulig slik ingen skal ha det noe gøy noen gang på sjøen eller ellers kor det kan finnes en mikroskopisk sjangs for noe kan skje gir ingen meining og skaper ingen uteglede eller barn med motorisk mestring i orden og man får klønete barn som må underholdes. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
andersb Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Når jeg har med niese og nevø i båten vil de stortsett kjøre (fort), noe de selvfølgelig får lov til, de er allerede bedre på båt enn de fleste vennene mine og er ikke 10 enda ;) Niesen min vet nøyaktig hvor man skal gå, og ikke gå, og hvor man skal holde seg fast, og ikke. Nevøen min krever litt underholdning som det nevnes her, har heldigvis ganske god plass så han kan løpe litt også når han er ombord. Jeg legger meg ikke så mye oppi diskusjonen om hvor folk skal være i båten, men har sett hva som skjer med menneskekropp truffet av propell, det er ikke veldig pent. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Cerberus skrev 59 minutter siden: Din båt er altfor liten til det er mulig å sitte annet enn på siden av baugen og det er dermed komplett umulig å falle annet enn på siden av båten. Jeg får bare inderlig håpe at du IKKE har ansvar for barn og at du heller IKKE har båt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Eget sertifikat er en overregulering og helt meningsløst da det ikke er snakk om at ulykkene skyldes at man ikke forstår hvordan man teknisk sett skal kjøre scooteren men har feil holdninger. Det finnes en haug med regler og lover som allerede er brutt når en kollisjon eller ulykke skjer med vannscooter, det er en mer restriktiv handhevelse av disse som mangler. Økte budsjetter og økt tilstedeværelse av politi til sjøs sammen med strenge reaksjoner på overtredelser av maritimt lovverk er den rette medisinen. Ikke noe annet. Man må frykte reaksjonen på villmannskjøring. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Midtpinne Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Jeg har ikke sertifikat og føler ikke at jeg trenger det heller. Jeg bruker statistikk. F.eks. Dersom to båter møtes vil en av dem ha vikeplikt, altså 50% av båtene har vikeplikt dersom to møtes. Derfor bare viker jeg annenhver gang og holder fart og retning annenhver gang. Easy peasy egenlig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Trenger ikke sertifikat. Dokumentert gjennomført obligatorisk opplæring i kjøring av hurtiggående båt er godt nok ;-) Skremmende "verdensmesterholdninger" hos enkelte. Får håpe det går bra og ingen andre blir skadd eller får noen ulemper av det. Om en hurtigkjører skulle komme til å skade noen andre pga for høy fart og prøver seg på noe tulleball om at det er andre sitt ansvar håper jeg de får et solid opphold med betalt kost og losji og mister førerrett for noe annet enn skotøy resten av livet. Kan en skrive eller si noe sånt høyt bør en holde seg unna alt som går over gåfart. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Greier jeg dette a? Oslo - Kragerø med godt over 1000hk i en rib Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Eika skrev for 3 timer siden: Greier jeg dette a? Oslo - Kragerø med godt over 1000hk i en rib Wow! Stilig, det må jeg vise til sønnen min på 14, han liker sånt. -- En utfordring som jeg syns er litt kul, og verdt litt. https://www.sb.no/gokstad-kystlag/erik-84-rodde-fra-oslo-til-sandefjord/s/5-73-81965 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Solseng Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Kjøre fort i regnvær og i åpen båt? Da blir jeg heller hjemme, fyrer i ovnen og jekker en pils med en god plate på anlegget. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Godt folk er forskjellige :) gode klær og stor vindskjerm og litt for lite tak. Var en morsom tur, absolutt verdt det, gjør det garantert igjen når tilbudet kommer neste gang. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=155367161 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tom Cognac Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Pinkvin skrev for 4 timer siden: En utfordring som jeg syns er litt kul, og verdt litt. https://www.sb.no/gokstad-kystlag/erik-84-rodde-fra-oslo-til-sandefjord/s/5-73-81965 Ikke så dårlig denne heller: https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/XrzXB/naa-har-ulf-70-kastet-loss-for-aa-ro-til-danmark Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post Share on other sites More sharing options...
tom Cognac Svart 28.September.2019 Del på Facebook Svart 28.September.2019 I anledning sp.målet om sertifikat for båtførere, følgende er sakset fra dagens Dagbladet: https://www.dagbladet.no/nyheter/kvinne-i-havsnod-torpedert-av-plastsnekke/71652236 Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post Share on other sites More sharing options...
alidal Svart 12.Januar.2020 Del på Facebook Svart 12.Januar.2020 https://www.tu.no/artikler/vil-ha-strengere-krav-til-forere-av-raske-bater-selv-om-kun-fem-prosent-av-dodsulykkene-skyldes-hoy-fart/482559 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.