Tom Rør Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2020 Bonus skrev 6 minutter siden: Burde ikke Vestlands_BP folket gå mann av huse når slike prominente gjester melder sin ankomst? Ta dem med på guidet tur Underholde Trude mens skipper Tom tar en høneblund Handle inn lokale pølsespesialiteter Gå tur med Dixie ... Bare noen enkle forslag ... 😂😂😂😂 Ikke glem at jeg kun er en enkel fyr fra oslo øst 😳 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juni.2020 Del på Facebook Svart 30.Juni.2020 (redigert) Tom Rør skrev for 12 timer siden: Mye stor Fairline i Bergen. Trodde det var Princessland?? I Vatlestraumen. Tenker på Rocknesulykka som kostet 18 mennesker livet 😳 kom inn en liten Princess i Sæby hæromdagen en 72 ! Den lille tankern i Vatlestraumen, likner veldig på M/T Pallas, en liten paragrafare 499 Brutto om det er hun, så har hun 2 stk VP D12 som hovedmaskineri..... ser ut som hun heter Haltbakk Viking idag.......fann etter litt googlende Redigert 30.Juni.2020 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2020 Den P72 er fra Oslo 👍 Den grønne tankeren tenker du på? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Juni.2020 Del på Facebook Svart 30.Juni.2020 Jepp P72 Oslo og KNS flagg grønne tankern, gikk i Gøteborg tidigere som bunkerbåt eller tankbåt på korte trader ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2020 Gunga Din skrev 5 minutter siden: Jepp P72 Oslo og KNS flagg grønne tankern, gikk i Gøteborg tidigere som bunkerbåt eller tankbåt på korte trader ! Skjønner 👍😊 Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Juni.2020 Del på Facebook Svart 30.Juni.2020 Dårlige signaler fra AIS èn din ...problemer med antenna kanskje ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2020 Dårlige signaler til GPS i padda også. Er nok noen fjell som er i veien 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2020 (redigert) Vi hadde en fin tur fra Kjelstraumen til Florø i dag. Det skulle blåse litt, men det lot heldigvis vente på seg. Det begynte rett før vi var framme, og har deretter tatt seg bra opp. Nå blåser det friskt, og tar skikkelig i kastene. Jeg håper det roer seg litt til i morgen, da vi planlegger å gå til Måløy. Vi har delvis blitt sperret inne av et tau fra en båt ved siden av som måtte ha litt ekstra sikring i kulingen, så det blir ikke avgang 06.30 i morgen. Det ble mye fjell og vann på bildene i dag, men jeg får prøve å gjøre en bedre jobb senere :-) Kong Olav Dull fres Skulle ikke parker noe særlig lenger bak Street art Trøttinger Redigert 30.Juni.2020 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Juni.2020 Del på Facebook Svart 30.Juni.2020 Mange flotte bilder du tar Tom, fortsett med det Fint å se på for oss som ennå ikke har fått båten turklar Den turen dere er på nå hadde vært en drømmetur for meg, men da med dykkerutstyr og kompressor ombord Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Tom Rør Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Det hadde nok vært knall @Komodo😎 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 (redigert) Dagens etappe startet sent pga. vind. Vi kom oss avgårde klokka 10.00, men da vi ikke skulle gå mer enn drøyt 27 nm, kom vi fram før klokka 14.00. Jeg syns Måløy er en koselig by. Fort gjort å "gjøre" den:-) Vi gikk en tur i byen, og far fikk kjøpt seg en håndfull t-skjorter og en shorts. Vi spiste også middag på en thai-restaurant rett ovenfor gjestehavna. Der spiste jeg breiflabb thaistyle, og det var mat av ypperste klasse. Jeg må også takke @Eureka for tipset om museet. Det var med klump i halsen vi gikk igjennom museet. Absolutt verdt et besøk. Vi gikk også opp på en topp over byen, hvor utsikten var upåklagelig. Slenger ved litt dokumentasjon på turen i dag :-) Mektig natur Fint fjell med ikke så fine vindmøller Pass deg 😎 Street art Ditto Ditto Ditto Det denne butikken ikke har, det trenger du ikke Orden ? Christian Radich var på besøk Et til fra butikken med alt i :-) Museet. Jeg lar bildene tale for seg. Flott bru Breiflabb thaistyle Byens gudshus Trehjuling Redigert 1.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 (redigert) Så bra dere tok turen innom museet. Jeg har ikke vært der sjøl enda. Museet har hatt store økonomiske problemer, selv om det åpna for 2isj år siden. Så båtfolket bør kjenne sin besøkelsestid. Min far vokste opp i Måløy. Den gang, på 40 og 50 tallet, var det et yrende liv på kaier og brygger. Nå er det ganske stille. På turen nordover i 2016, da vi møtte dere i Rasvåg, tok min far meg med på omvisning. Pekte og fortalte. Det var andre tider. Som en kuriositet... "før i tiden" var det hverken lov å skjenke eller selge alkohol i Måløy. Men på søndager var det kake å få kjøpt på hotellet. Den var dynka i cognac, så folk spiste mye kake. Gatene i Måløy har forøvrig ikke navn, men nummer, gate 1,2,3,4 etc oppigjennom fjellsiden. Snart er dere i mine hjemtrakter, men jeg befinner meg 750 km unna, så jeg ser frem til bildene som kommer. 👍 og midt i det siste bildet er jo huset farfar bygge, artig!! Redigert 1.Juli.2020 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 (redigert) En tur på vestsiden av vågsøy og se kannesteinen, stilig formasjon:-) http://www.vivest.no/kannesteinen.html Dere stopper vel på Silda og besøker den lokale stilige puben på Skjærbuda:-) https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g4552851-d4546309-Reviews-Skjaerbuda-Silda_Vagsoy_Municipality_Sogn_og_Fjordane_Western_Norway.html Redigert 2.Juli.2020 av primusmotor (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Tom Rør Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 primusmotor skrev 52 minutter siden: En tur på vestsiden av vågsøy og se kannesteinen, stilig formasjon:-) http://www.vivest.no/kannesteinen.html Dere stopper vel på Silda og besøker den lokale stilige puben på Skjærbuda:-) https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g4552851-d4546309-Reviews-Skjaerbuda-Silda_Vagsoy_Municipality_Sogn_og_Fjordane_Western_Norway.html Vi besøkte silda forrige gang, men det skal ikke Utelukkes at vi tar den på returen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Eureka skrev for 6 timer siden: Så bra dere tok turen innom museet. Jeg har ikke vært der sjøl enda. Museet har hatt store økonomiske problemer, selv om det åpna for 2isj år siden. Så båtfolket bør kjenne sin besøkelsestid. Min far vokste opp i Måløy. Den gang, på 40 og 50 tallet, var det et yrende liv på kaier og brygger. Nå er det ganske stille. På turen nordover i 2016, da vi møtte dere i Rasvåg, tok min far meg med på omvisning. Pekte og fortalte. Det var andre tider. Som en kuriositet... "før i tiden" var det hverken lov å skjenke eller selge alkohol i Måløy. Men på søndager var det kake å få kjøpt på hotellet. Den var dynka i cognac, så folk spiste mye kake. Gatene i Måløy har forøvrig ikke navn, men nummer, gate 1,2,3,4 etc oppigjennom fjellsiden. Snart er dere i mine hjemtrakter, men jeg befinner meg 750 km unna, så jeg ser frem til bildene som kommer. 👍 og midt i det siste bildet er jo huset farfar bygge, artig!! Fint å få info fra lokalkjente. Jeg fikk servering i går. Til og med øl fra Thailand 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Ser dere har passert Stad og er på vei inn Breisundet👍 Greit å ha kommet seg rundt neset. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Eureka skrev for 1 time siden: Ser dere har passert Stad og er på vei inn Breisundet👍 Greit å ha kommet seg rundt neset. Helt klart👍Vi ligger nå i brosundet, og det er helt rolig. Ikke en krusning på vannet. Det kom en P42 som lå langside på flytebrygga i havnebassenget, og de flyttet seg pga. mye båtsjø. Føler noen ganger at jeg gjør noe riktig 😂 Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 (redigert) 👍 kan være urolig ute i bassenget, særlig når det står sjø rett inn Molja. Da får man ikke ro i kroppen. kos dere i byen. Et helt spesielt år uten cruiseturister over alt. av museer er jugendstilsenteret om bybrannen, og et mindre et oppå haugen i sentrum, Ålesund museum. ser været blir såder fra søndag og en uke frem. Beste dagen blir lørdag på biblioteket får man lånt El-sykkel har jeg hørt. Redigert 2.Juli.2020 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lady E Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Takk for fantastiske reiseskildringer, år etter år med bilder, beskrivelser og anekdoter, fantastisk. Og så er dere velkomne tilbake til Ona om det skulle passe inn i rutingen, Elnesvågen er ikke langt vekke her. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Takk for hyggelige ord :-) @Lady E Ser hva vi gjør @Eureka. Mulig vi drar til Bud i morgen. Skal møte kalesjefolka på mandag, og da er det kort vei derfra. Er Bud en fin plass? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 (redigert) Vi kom oss fra Måløy en time senere enn jeg hadde tenkt, men terskelen for å legge vekkeklokka til siden er lavere enn om jeg skal på jobb:-) Kastet loss litt over 07. Fint føre rundt Stad, med kun sløve dønninger. Fikk ikke saltsprut på dekk en eneste gang. Vi fikk fin plass i Brosundet, så da er alt bare velstand. Jeg fikk også klippet meg i dag .Det er et drøyt år siden sist, og det var på sommerferie i Ålborg:-) Det ble knipset litt ut av vinduet i dag grunnet regnvær. Mye stein i gråvær :-) Ditto Ditto Ditto Ditto Ditto På tur Mer stein Ditto Ditto Stein og hus Ditto Stein med snø Ålebyen Fin plass Brosundet Et nydelig kumlokk Det kom en litt nyere søster fra Bergen Brosundet Mann med fugl En velvoksen Sunseeker En finsk turist med slagskip Los Hurtigrute på vent Redigert 2.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Bud er en fin plass, hadde god mat sist jeg var der. forsvarsmuseum der, med kanoner mm. her står jeg på Bud og peker på Nordre Bjørnsund... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Husker du nevnte Nordre Bjørnsund. Er det overnattingsmuligheter der? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Flytebrygge innerst i havna, helt inne ved moloen. Vann, men ikke strøm så vidt jeg husker. Anbefales! Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Eureka Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 (redigert) Ville definitivt gått for Nordre Bjørnsund. Skal vist gå ann å gå inn i Søndre Bjørnsund også, men jeg har ikke vært der. ville rett og slett gått for nordre Bjørnsund og Bud som PlanB om det ikke er plass. En utrolig fin plass med godt bevarte bygninger. ( innbilte meg at dere var innom der et år tidligere, derfor foreslo jeg det ikke sånn umiddelbart) Redigert 2.Juli.2020 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.