Tom Rør Svart 2.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2020 Takker folkens ?? Link to post
navid Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Bud er vel ikke akkurat verdens navle, men er du innom Bud, så få med deg bufeen på Bryggjen. Nydelig mat, og ikke minst, du kan spise deg mett og vel så det. Link to post
Tom Rør Svart 3.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 navid skrev Just now: Bud er vel ikke akkurat verdens navle, men er du innom Bud, så få med deg bufeen på Bryggjen. Nydelig mat, og ikke minst, du kan spise deg mett og vel så det. Hvis vi går til Bud, vil jeg ha gammelsalta sei hvis de fremdeles serverer det ? Link to post
navid Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Selvkomponert / Skreddersydd meny Menyer kan selvfølgelig skreddersys etter gjestens ønske. Ta kontakt med John Einar Solheim eller restaurantsjef Mona Solheim Moe. Vi lager koldtbord, tapas, havetsfestbord, tre retters middag, havetsbuffet og stort sett det du selv måtte ønske. Kontakt oss på 71 26 11 11 eller post@bryggjen.no for bestilling. Det ønsket tror jeg du kan få oppfylt ja. Ta kontakt med de, så får du høre om de kan trylle frem noe gammelsaltet sei til deg. Link to post
emilskj Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Eureka skrev for 11 timer siden: Ville definitivt gått for Nordre Bjørnsund. Skal vist gå ann å gå inn i Søndre Bjørnsund også, men jeg har ikke vært der. Går helt fint an å gå inn i Søndre Bjørnsund, og det er en særdeles koslig plass. Ingen gjestekai, i hvert fall ikke når jeg var der for 8 år siden, men etter det jeg finner på nett er det offentlig havn og dermed anledning til å legge til. Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
enslagsgjest Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Søndre er nok for trangt med en P42. Gå for nordre. Er også andre øyer i området som Finnøya, Sandøya og Ona. Jeg er en slags gjest Link to post
Tom Rør Svart 3.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 (redigert) Vi ligger fremdeles i Ålesund, og i dag har vi gått opp til fjellstua. For en utsikt. Jeg må si at Ålesund er en perle av en by. Det er det nok ikke bare jeg som mener, da det faktisk er umulig å få bord på en av de kjente restaurantene i byen. Vi får satse på at vi får bestilt i god tid før vi går forbi her på returen. Det er ikke tekst på de fleste bildene, men de taler for seg selv. Nydelig by ? Søster og bror Bratt ja Hurtigbåt på vei inn Skiftende vær Mor og dyr Et kumlokk til Speil Redigert 3.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Eureka Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Tusen takk fot bilder. Hadde jeg vært i byen, skulle jeg gjerne bidratt med omvisning. Lengselen kan bli stor, men innen kort tid flytter vi tilbake til Jåleby ? Kanonen på bildet, ble i sin tid brukt til å varsle brann. Når man hørte det smelle i den, da visste man at det var noe gale på gang. Om dere får anledning, nå eller senere, ta turen innom jugendstilsenteret. Der vil du få mye om byens utvikling, bybrannen og gjenreisningstiden. Tenk deg, over alt du ser murbygninger, brant trehusene ned. En uke etter brannen kom Keiser Wilhelms skip inn Breisundet med nødhjelp og byggevarer. Bro skal også være en dugandes spiseplass, om det ikke er bacalao å få på XL. Egentlig litt gledelig at det er vanskelig å få bord. Det må jo bety at nordmenn kjenner sin besøkelsestid. Jeg satt å undret meg over bildene fra i går, nesten ikke folk å se. Link to post
Eureka Svart 3.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2020 Der er egentlig en havn dere burde tatt turen til. Alnes, på Godøya. Fin fjelltur eller besøk på Alnes fyr og kunstsenteret. men man rekker ikke over alt. Det er utpå der nrk filmer når orkanen står på. Link to post
Komodo Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Eureka skrev for 11 timer siden: Bro skal også væ, om det ikke er bacalao å få på XL. Jeg tipset om bacalao på XL Diner forrige gang Tom Rør var på den kanten. Et måltid der er egentlig verd å sette seg i bilen og kjøre fra Hvaler til Ålesund i seg selv. Men det begynner å bli en del år siden jeg var der, så om bacalaoen holder samme standard vet jeg ikke. Men det vet kanskje du Eureka? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Ikke spist der på flere år, men det er vel ingen grunn til å tro at det har blitt noe dårligere. Bacalao lager jeg som regel selv... også i båten ?? Link to post
omhI Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 bacalao på XL er fremdeles best. HUSK rift om plassene og bestill bord i god tid. Min favoritt, med mulighet for å smake 3 typer er ROYAL BACALAO PLATE KR 386,- PR. PERSON «En Bacalaosymfoni» Her får dere et utvalg av 3 typer bacalao. Bacalao Vizcaina / Italian Style Bacalao /Bacalao Com Natas (minimum 2 personer)// «A Bacalao Symphony» Here you get a selection of 3 types of bacalao. Bacalao Vizcaina / Italian Style Bacalao / Bacalao Com Natas. (minimum 2 people). Allergener: soya/laktose/egg/fisk/selleri/pinjekjerne Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Vi har forsøkt å få bord flere ganger, men jeg tror byen er smekkfulle av folk som har tenkt det samme. Vi får bestille bord i god tid før vi tar returen tror jeg. Link to post
omhI Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Hei igjen Ja i fineværet er det mange som "ferierer" i byen. (Så forresten båten din når jeg var en svipptur ute i Brosundet) Håper dere koser dere i fineværet. Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 (redigert) omhI skrev for 3 timer siden: Hei igjen Ja i fineværet er det mange som "ferierer" i byen. (Så forresten båten din når jeg var en svipptur ute i Brosundet) Håper dere koser dere i fineværet. Hyggelig at vi blir lagt merke til ? Utrolig flott å sette av litt tid i byen. Været har i dag vært helt topp, så nå stålsetter vi oss for regnet som er meldt :-) Utrolig flott by Redigert 4.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
omhI Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Hei igjen Flotte bilder du har fanget på film - fra en flott by. Link to post
Eureka Svart 4.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2020 Ahh, dere fant veien til moloveien ? Link to post
Bergen dørk Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 (redigert) By the way, Tom; vi som er fra byen og følger diverse Facebook-grupper for å ha kontakt med «gamlelandet» har observert båten din fra ulike vinkler på disse gruppene, da Brosundet naturlig nok er et yndet motiv for gamle og nye ålesundere. Gruppen det kommer mest bilder inn til hele tiden er: «Ålesund - Byen i mitt hjerte». Artig å se bildene dine fra «kjente stier». Nå vet jeg ikke hvor lenge dere blir i byen, men en spasertur over Aspøya (via den gamle skolen på høyden) og ut til Steinvågsbrua, kan anbefales. Et par kilometer til, så er dere på Atlanterhavsparken på Tueneset....dere har kanskje sykler ombord? Fortsatt fin ferie! Alltid gøy å følge dere. Greide å finne tilbake til et bilde, hvis jeg nå ikke bommer på båt: Redigert 5.Juli.2020 av Bergen dørk (see edit history) mvh Bergen Dørk Link to post
Tom Rør Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Hyggelige tilbakemeldinger ? Riktig båt, og vi fikk hyggelige naboer fra Fosnavåg Link to post
Tom Rør Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 (redigert) Nå er vi på vei nordover, men jeg har et spørsmål. Hvor legger man seg i Elnesvågen for å komme i nærheten av Flataker industrier? Er det kun båtforeningen før selve Elnesvågen? Ser at det er en plass innerst i fjorden, men siden det kommer noen med bobil som skal treffe oss, så blir det i første omgang å legge seg ved campingplassen. Redigert 5.Juli.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Bonita I Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Er ikke kjent i området Tom, men ser på Gule sider at der er marina helt inne i vågen (faktisk to stykker) - og derfra er det ikke lange stykket til Flataker. Den inderste ser ut til å være Elnesvågen småbåtforening, som har oppgitt 30 gjesteplasser.... BONITA I Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 (redigert) Ser ut som de ligger litt vest for downtown Elnesvågen, så antar båtforeningen blir det nærmeste. Gjesteplassene vi lå på var en longside flytebrygge parallelt med moloen rett innenfor innløpet bb side. Redigert 5.Juli.2020 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Bonita I Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Link til web.cam https://www.webkameraerinorge.com/webcams.php?viewcam=1664 BONITA I Link to post
Tom Rør Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Takker folkens :-) Vi har sendt noen bobilfolk til marinaen ved campingen, så hvis Flataker vil ha oss inn i Elnesvågen, så får vi flytte oss i morgen :-) Link to post
OddArild Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Blir det Ryfylke og preikestolen på hjemturen? ? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn