Jump to content
Guest Avmønstret#

Kinesiske diesel luft- og vannvarmere

Recommended Posts

Guest Avmønstret#   
Guest Avmønstret#
Morten1989 skrev 4 minutter siden:

Deilig!!!

venter til neste utgave av varmeren kommer, håper det kommer en med finere styrepanel hehe :-)

Ja det var ganske.... "kinesisk" :-D 

tedd   
tedd

Så bra ut dette men den trekker en god del strøm hvis en må ha en sirkulasjonspumpe i tillegg til de 4,5 4,8 amperene varmeren brukte.

Guest Avmønstret#   
Guest Avmønstret#
tedd skrev for 3 timer siden:

Så bra ut dette men den trekker en god del strøm hvis en må ha en sirkulasjonspumpe i tillegg til de 4,5 4,8 amperene varmeren brukte.

Lå den så høyt på vanlig drift etter glødepluggen var slukket? Skulle ikke tro at den dro noe mer enn en vanlig varmer, pluss pumpa. 

Komodo   
Komodo

Ved nærmere ettertanke er en slik varmer utelukket for meg. Går nok heller for en separat vannvarmer i tillegg. 

Morten1989   
Morten1989

Det må vel være en pumpe inne i varmeren i tilegg til den eksterne? Ellers hadde det ikke sirkulert som det gjorde på videoen tenker jeg. ?

eller er den eksterne der for å dra igjennom større mengder?

og det strømforbruket på 4.5-4.8 amp var jo ved full pupp da, han fikk den vel ned i under 1 amp på min eller?

Edited by Morten1989

Guest Avmønstret#   
Guest Avmønstret#

Er ingen pumpe i varmeren. Han prøver uten sirkulasjonspumpa og ender med at vannet koker og "spytter" uten sirkulasjon. Så det må ekstern sirkulasjonspumpe til. 

mateco   
mateco

Jeg må si at jeg liker konseptet med en slik kombivarmer.

Problemet synes å oppstå når vannet har nådd enn temperatur hvor det risikerer å koke. Dvs. uten noen form for regulering.

Kan en slik varmer brukes uten vann i "kjelen" ?

Ser for meg evt. bruk i en vv tank med doble varme coiler.

Sirkulerende væske bør være glykolbasert for å slippe nedtapping hver vinter.

Men igjen, en vinterdag vil den kunne skape "overvarme" på vannsiden og noe må reguleres.

Hadde heller sett for meg en slags economizer på eksosutslippet med mulighet for et styrt by-pass system. 

Å isolere eksosutløp vil forflytte eksosvarmen til gjennomføringen i skutesiden og skape misfarging. Kunne vært kjekt å avkjøle eksosen!

Edited by mateco

TrikkerN Lønning   
TrikkerN Lønning
mateco skrev for 15 timer siden:

Jeg må si at jeg liker konseptet med en slik kombivarmer.

Problemet synes å oppstå når vannet har nådd enn temperatur hvor det risikerer å koke. Dvs. uten noen form for regulering.

Kan en slik varmer brukes uten vann i "kjelen" ?

Ser for meg evt. bruk i en vv tank med doble varme coiler.

Sirkulerende væske bør være glykolbasert for å slippe nedtapping hver vinter.

Men igjen, en vinterdag vil den kunne skape "overvarme" på vannsiden og noe må reguleres.

Hadde heller sett for meg en slags economizer på eksosutslippet med mulighet for et styrt by-pass system. 

Å isolere eksosutløp vil forflytte eksosvarmen til gjennomføringen i skutesiden og skape misfarging. Kunne vært kjekt å avkjøle eksosen!

Noe sånn her du tenkte på ?

Guest Avmønstret#   
Guest Avmønstret#
TrikkerN Lønning skrev for 4 timer siden:

Noe sånn her du tenkte på ?

Han prøver alle variantene i siste videoen. Og den eksosgreia gir skuffende dårlig effekt om en prøver å "toppe" vannvarmeren. Men kanskje bedre enn ingenting på en vanlig luftvarmer. 

TrikkerN Lønning   
TrikkerN Lønning

@Pinkvin, artig kar han der.

Har sett det meste fra han og er enig med deg at det er mye styr for de ekstra gradene ?

TrikkerN Lønning   
TrikkerN Lønning

Jeg ser at det en del som prøver å

gjøre profitt på kinavarmere på Finn . Er det virkelig noen som biter på ??

Gullfisk   
Gullfisk

Ikke bare kinavarmere, men endel annet Ebay, banggood, wish, ali greier. Racor kopier bla. 

TrikkerN Lønning   
TrikkerN Lønning
Gullfisk skrev 12 minutter siden:

Ikke bare kinavarmere, men endel annet Ebay, banggood, wish, ali greier. Racor kopier bla. 

De fleste jeg har sett er kopier fra Kina ?

Morten1989   
Morten1989

Noen som har funnet flere modeller fra Kina? Eller er det kun denne ene enda? :-)

Roger og Olina   
Roger og Olina
Morten1989 skrev On 9.1.2020 at 18.19:

Noen som har funnet flere modeller fra Kina? Eller er det kun denne ene enda? :-)

Har nå kjøpt tre Kinavarmere Morten. 1 som jeg har i båten i tillegg til eberen, 1 som jeg har montert på garasjen etter at varmepumpa gikk filleveien og i går bestilte jeg en til å ha i Traktoren. 2 av dem er fra samme leverandør. Foreløpig, veldig fornøyd. Ferdig med toll, frakt osv, levert på døra med DHL - kr 2300

Sen meg en IM om du ønsker nettadressen :thumbsup:

80642404_1783028651831235_113028803197927424_n.jpg

Edited by Roger og Olina

Morten1989   
Morten1989

Så bra da :-) de funker nok akkurat som de skal, jeg tenkte mer på det ekle displayet som følger med ??

edit, sjekka opp strømtrekken på full pinne på Ever D2 jeg har, da var det 4 amp trekk.

Edited by Morten1989

Roger og Olina   
Roger og Olina
Morten1989 skrev 2 minutter siden:

Så bra da :-) de funker nok akkurat som de skal, jeg tenkte mer på det ekle displayet som følger med ??

edit, sjekka opp strømstreiken på full pinne på Ever D2 jeg har, da var det 4 amp trekk.

Nja, D5-en trekker en del skal jeg si deg. Det er mange typer display. 5-6 forskjellige og her kan du bestille utenom og de fleste går om hverandre. Jeg har ett svart lite på den i båten. På garasjen spiller det ingen rolle, det er blått :wink:

Morten1989   
Morten1989

Ok, har du denne typen som varmer vann og luft?

Roger og Olina   
Roger og Olina
Morten1989 skrev 13 minutter siden:

Ok, har du denne typen som varmer vann og luft?

Kun luft..  Holder for mitt behov.

Morten1989   
Morten1989

Ja men da skjønner jeg, denne med vann i tilegg har bare kommet ut en plass enda skjønner du :-) derfor er det også bare ett display også videre :-)