Jump to content

Kinesiske diesel luft- og vannvarmere


Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Guest Avmønstret#
tedd skrev for 3 timer siden:

Så bra ut dette men den trekker en god del strøm hvis en må ha en sirkulasjonspumpe i tillegg til de 4,5 4,8 amperene varmeren brukte.

 

 

Lå den så høyt på vanlig drift etter glødepluggen var slukket? Skulle ikke tro at den dro noe mer enn en vanlig varmer, pluss pumpa. 

Link to post
Share on other sites

Det må vel være en pumpe inne i varmeren i tilegg til den eksterne? Ellers hadde det ikke sirkulert som det gjorde på videoen tenker jeg. ?

eller er den eksterne der for å dra igjennom større mengder?

 

 

og det strømforbruket på 4.5-4.8 amp var jo ved full pupp da, han fikk den vel ned i under 1 amp på min eller?

Redigert av Morten1989 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg må si at jeg liker konseptet med en slik kombivarmer.

Problemet synes å oppstå når vannet har nådd enn temperatur hvor det risikerer å koke. Dvs. uten noen form for regulering.

Kan en slik varmer brukes uten vann i "kjelen" ?

 

Ser for meg evt. bruk i en vv tank med doble varme coiler.

Sirkulerende væske bør være glykolbasert for å slippe nedtapping hver vinter.

Men igjen, en vinterdag vil den kunne skape "overvarme" på vannsiden og noe må reguleres.

 

Hadde heller sett for meg en slags economizer på eksosutslippet med mulighet for et styrt by-pass system. 

 

Å isolere eksosutløp vil forflytte eksosvarmen til gjennomføringen i skutesiden og skape misfarging. Kunne vært kjekt å avkjøle eksosen!

Redigert av mateco (see edit history)

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

mateco skrev for 15 timer siden:

Jeg må si at jeg liker konseptet med en slik kombivarmer.

Problemet synes å oppstå når vannet har nådd enn temperatur hvor det risikerer å koke. Dvs. uten noen form for regulering.

Kan en slik varmer brukes uten vann i "kjelen" ?

 

Ser for meg evt. bruk i en vv tank med doble varme coiler.

Sirkulerende væske bør være glykolbasert for å slippe nedtapping hver vinter.

Men igjen, en vinterdag vil den kunne skape "overvarme" på vannsiden og noe må reguleres.

 

Hadde heller sett for meg en slags economizer på eksosutslippet med mulighet for et styrt by-pass system. 

 

Å isolere eksosutløp vil forflytte eksosvarmen til gjennomføringen i skutesiden og skape misfarging. Kunne vært kjekt å avkjøle eksosen!

Noe sånn her du tenkte på ?

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
TrikkerN Lønning skrev for 4 timer siden:

Noe sånn her du tenkte på ?

 

Han prøver alle variantene i siste videoen. Og den eksosgreia gir skuffende dårlig effekt om en prøver å "toppe" vannvarmeren. Men kanskje bedre enn ingenting på en vanlig luftvarmer. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Morten1989 skrev On 9.1.2020 at 18.19:

Noen som har funnet flere modeller fra Kina? Eller er det kun denne ene enda? :-)

Har nå kjøpt tre Kinavarmere Morten. 1 som jeg har i båten i tillegg til eberen, 1 som jeg har montert på garasjen etter at varmepumpa gikk filleveien og i går bestilte jeg en til å ha i Traktoren. 2 av dem er fra samme leverandør. Foreløpig, veldig fornøyd. Ferdig med toll, frakt osv, levert på døra med DHL - kr 2300

Sen meg en IM om du ønsker nettadressen :thumbsup:

 

 

80642404_1783028651831235_113028803197927424_n.jpg

Redigert av Roger og Olina (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Morten1989 skrev 2 minutter siden:

Så bra da :-) de funker nok akkurat som de skal, jeg tenkte mer på det ekle displayet som følger med ??

 

edit, sjekka opp strømstreiken på full pinne på Ever D2 jeg har, da var det 4 amp trekk.

 

Nja, D5-en trekker en del skal jeg si deg. Det er mange typer display. 5-6 forskjellige og her kan du bestille utenom og de fleste går om hverandre. Jeg har ett svart lite på den i båten. På garasjen spiller det ingen rolle, det er blått :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...