skjærgårdsdram Svart 20.Januar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2020 jerognal skrev 28 minutter siden: Ja ville prøvd først med ny coil/tennkabel(regner med kabel sitter fast i coil?). CDI er vel umulig å sjekke egentlig. Må vel bare prøve med ny brukt. Koster sikkert skjorten med ny..... Tennkabel sitter fast i coil ja. Er det ikke coilen blir det en brukt ja. Ny koster merkelig mye for en så liten ting. Link to post
Guest Balder.. Svart 20.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2020 Uansett hva du skal kjøpe av deler kjøp på Ebay, søk med det engelske navnet på delen, er du usikker får du nok det engelske uttalen på delen av de her inne :) 4-10dg fra usa. Alt er dyrt ut fra norske forhandlere Link to post
ozo Svart 20.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2020 Pappsen skrev for 7 timer siden: Jeg vil si den er merkbart mindre ved hver halve omdreining ja. Dette indikerer at tregheten kommer fra stemplene. At det blir litt rust på stempelringer og sylindervegger etter over et år er ikke uvanlig, og trenger heller ikke å være problematisk. Vanligvis går det seg til i løpet av minutter. I verste fall kan en stempelring knekke som følge av dette, men det er ingen grunn til å ta dette mulige problemet på forskudd. Siden den starter, og går, har neppe problemet noe med kompresjonen å gjøre. Det kan selvsagt være greit å sjekke denne uansett, spesielt ettersom du ikke kjenner motorens tilstand, men siden stempelringer kan henge, har det lite for seg før den er kjørt en stund. Link to post
skjærgårdsdram Svart 21.Januar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2020 Rust i sylinder har jeg tro på. Satser på det. Jeg har nå bestilt coil og cdi boks, kommer ila uka. Blir spennende og prøve. Jeg skal i dag skjekke for kryssbank. (Om det er slakk mellom stempel og råde) Link to post
stig arve Svart 21.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2020 Kan hende de bare er ein defekt tennplugger og vist du ikkje har byttet desse da Link to post
skjærgårdsdram Svart 21.Januar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2020 De er byttet og skjekket. Link to post
skjærgårdsdram Svart 24.Januar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2020 Jeg har nå byttet cdi boks, coil, pluggledninger, skjekket reedventiler, renset forgasser, filter, bensinpumpe. Og det er ikke slark mellom stempel og råde. Og jeg har fortsatt samme problem??????????? Link to post
Knopfler Svart 4.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2020 Har du sjekket komp? Har selv hadd en likens med sprekk i toppen eller om det var i sylinderne, det klarer jeg ikke å huske. Sjekk komp! Link to post
skjærgårdsdram Svart 6.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Ja je har skjekket komp. Og det var ingen komp på ene sylinderen. Jeg har nå demontert hele motoren og funnet at jeg må bytte stempel, toppakning, stempellager. Jeg har platet topp og blokk, skal hone sylindrene i morgen og deler er bestilt. Har i samme slengen sandblåst blokk og skal gjøre den klar til lakkering. Tar full overhaling.? Link to post
Guest Balder.. Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Må nevne regel nr 1 ved feilsøk...den første tingen man alltid ! sjekker når feilsøk startes er kompresjons test, ta den ikke til slutt, det kan ende opp med mye unødvendige å dyre deler. Skal topp planes gjøres det kun i benk. Lykke til med snart ny motor :))) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn