Jump to content

feiltenning på tohatsu 25 hk 2 takt, 2006modell


skjærgårdsdram

Recommended Posts

jerognal skrev 28 minutter siden:

Ja ville prøvd først med ny coil/tennkabel(regner med kabel sitter fast i coil?).

CDI er vel umulig å sjekke egentlig. Må vel bare prøve med ny brukt. Koster sikkert skjorten med ny.....

Tennkabel sitter fast i coil ja. Er det ikke coilen blir det en brukt ja. Ny koster merkelig mye for en så liten ting.

Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Uansett hva du skal kjøpe av deler kjøp på Ebay, søk med det engelske navnet på delen, er du usikker får du nok det engelske uttalen på delen av de her inne :)

4-10dg fra usa.

Alt er dyrt ut fra norske forhandlere:sweat:

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Pappsen skrev for 7 timer siden:

Jeg vil si den er merkbart mindre ved hver halve omdreining ja.

Dette indikerer at tregheten kommer fra stemplene. At det blir litt rust på stempelringer og sylindervegger etter over et år er ikke uvanlig, og trenger heller ikke å være problematisk. Vanligvis går det seg til i løpet av minutter. I verste fall kan en stempelring knekke som følge av dette, men det er ingen grunn til å ta dette mulige problemet på forskudd.

 

Siden den starter, og går, har neppe problemet noe med kompresjonen å gjøre. Det kan selvsagt være greit å sjekke denne uansett, spesielt ettersom du ikke kjenner motorens tilstand, men siden stempelringer kan henge, har det lite for seg før den er kjørt en stund.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ja je har skjekket komp. Og det var ingen komp på ene sylinderen. Jeg har nå demontert hele motoren og funnet at jeg må bytte stempel, toppakning, stempellager. Jeg har platet topp og blokk, skal hone sylindrene i morgen og deler er bestilt. Har i samme slengen sandblåst blokk og skal gjøre den klar til lakkering. Tar full overhaling.?

 

Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Må nevne regel nr 1 ved feilsøk...den første tingen man alltid ! sjekker når feilsøk startes er kompresjons test, ta den ikke til slutt, det kan ende opp med mye unødvendige å dyre deler.

Skal topp planes gjøres det kun i benk.

Lykke til med snart ny motor :)))

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...