Jump to content

Har planer om vintern 2005


joelle

Recommended Posts

Har ikke all verdens planer for båten i vinter, men noe blir det bestandig. :smash:

Båten er ferdig vinterkonservert og vask og polering er unna gjort.

Nytt kompass er montert.I løpet av vinteren skal det utføres service etter servicehefte på motoren av fagmann.

Ellers skal jeg montere voltmeter, instrument for oljetrykk og kjølevannstempratur.

Nytt ekkolodd og kartplotter skal også på plass i løpet av vinteren.

Nytt bunnstoff blir det til våren når tiden for å sette båten på vannet nærmer seg.

Har båten lagret inne i oppvarmet lokaler så å jobbe litt på båten om vinteren er bare moro. :smiley:

Service etter brukerboka til Ilas vinsjen.

Har fått unna en del av vinterplanene, men nye dukker stadig opp.

Har tidligere hatt en Denver 14`` tv m/dvd, vurderer nå å montere en LCD skjerm m/tv tuner og en dvd spiller.

Ny elektrisk lensepumpe fra kjølesvinet.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

bruk ikke spot`er i taket Thor. De stjeler alt for mye av sårt tiltrengt takhøyde.

Suzuki

Klart at det går utover takhøyden vis du må ta i så mye .Hva med di nye små runde diodespottene ?

Hos meg er det kun 2mm som spottene stikker ut da taket er laget sånn HT detta her .

Vis du må bygge ut så mye som du sier så sjekk di nye didodespotta , + at dem nesten ikke bruker strøm .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Om du ser siste bildet i forkabin tråden Suzuki så ser du den midtre plata forenom takluka,det er i den som taklys er tenkt montert. Om det fores 3 cm ned i midten der så bygger det mindre ned enn med utenpåliggende lampe tror jeg og har lite å si. Salongen forut er ikke i bruk som salong,den er konstant rigget som køye så takhøyden er av tilnærmet null interesse

Link to post
Share on other sites

Vi har disse planene for vineren 2005/2006:

 

Rive og lage nytt doghouse og dekk (påbegynt rivingen)

 

Rive og lage nytt fordekk

 

Lage ny dørk (påbegynt)

 

Ny motorkasse

 

Skifte "karm" på uteplassen (påbegynt rivingen av det gamle)

 

Legge Black Varnish under vannlinje

 

Prime under dørken (påbegynt)

 

Legge opp til bruk av PC med kartprogram og GPS

 

Legge opp nytt instrumentpanel da det gamle virker dårlig

 

Vanlige vedlikehold av skrog, som f. eks pusse av skrog etc.

 

Ble en lang liste dette, blir spennende å se om vi rekker alt sammen!

 

M/B Gamla

Link to post
Share on other sites

Har ikke all verdens planer for båten i vinter, men noe blir det bestandig.

Båten er ferdig vinterkonservert og vask og polering er unna gjort.

Nytt kompass er montert.I løpet av vinteren skal det utføres service etter servicehefte på motoren av fagmann.

Ellers skal jeg montere voltmeter, instrument for oljetrykk og kjølevannstempratur.

Nytt ekkolodd og kartplotter skal også på plass i løpet av vinteren.

Nytt bunnstoff blir det til våren når tiden for å sette båten på vannet nærmer seg.

Har båten lagret inne i oppvarmet lokaler så å jobbe litt på båten om vinteren er bare moro.

 

 

Service etter brukerboka til Ilas vinsjen.

Har fått unna en del av vinterplanene, men nye dukker stadig opp.

Har tidligere hatt en Denver 14`` tv m/dvd, vurderer nå å montere en LCD skjerm m/tv tuner og en dvd spiller.

Ny elektrisk lensepumpe fra kjølesvinet.

Litt har man da fått gjort denne helga også.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har ikke all verdens planer for båten i vinter, men noe blir det bestandig.

Båten er ferdig vinterkonservert og vask og polering er unna gjort.

Nytt kompass er montert.I løpet av vinteren skal det utføres service etter servicehefte på motoren av fagmann.

Ellers skal jeg montere voltmeter, instrument for oljetrykk og kjølevannstempratur.

Nytt ekkolodd og kartplotter skal også på plass i løpet av vinteren.

Nytt bunnstoff blir det til våren når tiden for å sette båten på vannet nærmer seg.

Har båten lagret inne i oppvarmet lokaler så å jobbe litt på båten om vinteren er bare moro.

Service etter brukerboka til Ilas vinsjen.

Har fått unna en del av vinterplanene, men nye dukker stadig opp.

Har tidligere hatt en Denver 14`` tv m/dvd, vurderer nå å montere en LCD skjerm m/tv tuner og en dvd spiller.

Ny elektrisk lensepumpe fra kjølesvinet.

Litt har man da fått gjort denne helga også.

Løfter denne da jeg lurer på hvordan det går med vinter planene rundt omkring.

Er selv godt i gang med å fjerne løst bunnstoff og bunnen er snart klar til stoffing.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Hadde ikke planer om å gjøre så mye i vinter, men ønskelista blir jo lenger og lenger.

 

Her er min vinterliste:

 

- Lagd ny dør til badeplattform (med den orginale døren så var det en glippe ned til dekket slik at vi hadde besøk av fugler inne i båten (cockpiten) et par ganger.

- Byttet kjøleskap (pga av strømforbruk)

- Montert 2 kva strømaggregat (Kipor 2000)

- Montert ankervinsj i baugen (Anchorlift)

- Montert en ekstra vinduspussermotor

- Drevkjøler til mitt bravo 3 drev er køpt inn. I Norge skulle de ikke ha mer enn 3600.- :nonod: Jeg fortalte det til produsenten i USA, og fikk det da fra dem for 1500.- inkl frakt og avg.

- Autopilot kjøpes inn i disse dager (drar til Florida neste fredag). Sparer ikke mer enn ca 8000.- på den (Raymarine ST6001 for drev).

- Har kjøpt inn et vindu (ko-øye) til stikkkøya, så det skal monteres så snart det er noen varmegrader ute.

- Kalesjen er levert inn for noen småjusteringer. Skulle ikke tro at Amerikanere hadde regnvær.

 

Det har blitt noen timer i båten i vinter og flere blir det :smiley:

/per

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...