taurusx Startet 21.Februar.2020 Del på Facebook Startet 21.Februar.2020 Finns det noen effektive måter å rense dieseltanker på uten å demontere tank og diverse. Har en tank på hver side og godt skult bak skottvegger etc Syntes å ha hørt en plass at det finns noe stoff for dette. Noen med erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 21.Februar.2020 Del på Facebook Svart 21.Februar.2020 hei Har du fått dieseldyr på tanken ? Søk på "dieseldyr" her på forum og du vil få opp timevis med lesestoff, gode innspill og tips. Lykke til med rensing av tank(er) Sitér dette innlegget Link to post
taurusx Svart 21.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2020 hei, takker for tipset, er forholdvis ny bruker på forumet selv om jeg har vært med en stund, Ja regner med det kan være dieseldyr, tilførsel fra den ene tanken gikk tett gikk tett for en stund siden og da måtte jeg ha slep til land. skal søke her å se litt. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 21.Februar.2020 Del på Facebook Svart 21.Februar.2020 Det finnes masse lurium og interessante løsninger, men skal du være sikker på at du har rene tanker må du åpne og vaske tankene. Om nødvendig montere nye tilganger igjennom dekk, topp på tank osv. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Hulda Svart 21.Februar.2020 Del på Facebook Svart 21.Februar.2020 Du kan jo ta en titt midt nede på siden i denne linken her. Så vidt meg bekjent er det ingen stoffer som løser opp og har magisk virkning på dritten. Hulda kjøpte møkka til full pris fra en tankstasjon på svenskekysten. Du bør i hvertfall starte med å pumpe tankene tomme. Jeg brukte en femhundrekroners drillpumpe og tømte 400 liter over på fat i løpet av et kvarters tid. Og så begynte jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Februar.2020 Del på Facebook Svart 21.Februar.2020 Enig med @mons. Den eneste måten å være sikker på å fjerne alt er mekanisk skrubbing. Zalo og varmt vann duger. Rødsprit til slutt, så får du med restene av vann. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
omhI Svart 22.Februar.2020 Del på Facebook Svart 22.Februar.2020 (redigert) hei igjen angående; godt skult bak skottvegger etc På min Barracuda 30 var tankene faststøpte og akkurat så dype at jeg ikke fikk armen ned mannhulle og kunne få tørke ut de siste 2 -3 litrene med dieseldyrgjørme på bunn med fille. Jeg brukte bleier og di sugde opp mye dritt, men ikke alt. Tok meg en hel helg å rengjøre 2 stk tanker. Sånn i ettertid så hadde jeg valgt å kjøpe en våtstøvsuger på biltema (rimelig) å sugd ut de siste litrene / dritten på bunn. Sugeren er såpass rimelig at den kan "hives etter bruk". OBS MERK DEG: Biltema anbefaler IKKE å bruke sugeren til bensin og diesel mv.. (Bensin forstår jeg men til diesel...??....kan det være farlig ?? ) Redigert 22.Februar.2020 av omhI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 22.Februar.2020 Del på Facebook Svart 22.Februar.2020 omhI skrev for 1 time siden: Bensin forstår jeg men til diesel...?? Enkelte materialer tåler ikke kontakt med diesel over tid. Brukt til diesel behøver ikke å bety brannfare, men redusert levetid på støvsuger. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hulda Svart 22.Februar.2020 Del på Facebook Svart 22.Februar.2020 Og pælmer du sugeren etter 1 jobb, så er det godt nok. Drillpumpen jeg brukte å tømme tanken med holdt i to år. Heller ikke godkjent for diesel. Den gikk åt skogen til slutt. Prisen tatt i betraktning, god nok. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.Februar.2020 Del på Facebook Svart 22.Februar.2020 Kjøpte Nilfisk våtsuger på tilbud hos Megaflis for 250 ifm jul. Slange og børstesett trang jeg til en stor Nilfisk jeg bruker i garasjen... slangesett til den kostet 800kr. Den lille Nilfisken har jeg ikke klart å ta livet av. Diesel, kloakk, gjørme+++ nå går den på rundgang i båthavna... alle har jo sett det jeg samlet opp på en klar 4 liters dunk.... Brukte nal og Biltema oljeskifter på min Skilsø med godt resultat. Sitér dette innlegget Link to post
taurusx Svart 4.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 Hei alle som har svart og kommet med tips, takker så mye og er overveldet av engasjement. Nå har det gått en stund siden jeg la ut problemet men er i full gang med div tiltak, pumper ut diesel og prøver med fysisk rengjøring gjennom sirkulære hull på toppen av tankene. Mulig det må vaskes, ser at salo og rødsprit kan gjøre susen til slutt. mye dritt jobb og diesellukt over alt. Ennå en gang takk til dere alle:-) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 4.Mai.2020 Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 stå på og lykke til. Husk; har du på Salo og rødsprit mv. på tanken er det viktig å få tørket vekk alt ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.