Jump to content

Rengjøring av dieseltanker

taurusx

Recommended Posts

Du kan jo ta en titt midt nede på siden i denne linken her. Så vidt meg bekjent er det ingen stoffer som løser opp og har magisk virkning på dritten. Hulda kjøpte møkka til full pris fra en tankstasjon på svenskekysten. Du bør i hvertfall starte med å pumpe tankene tomme. Jeg brukte en femhundrekroners drillpumpe og tømte 400 liter over på fat i løpet av et kvarters tid. Og så begynte jobben.

hei igjen

angående;  godt skult bak skottvegger etc

På min Barracuda 30 var tankene faststøpte og akkurat så dype at jeg ikke fikk armen ned mannhulle og kunne få tørke ut de siste 2 -3 litrene med dieseldyrgjørme på bunn med fille. Jeg brukte bleier og di sugde opp mye dritt, men ikke alt. Tok meg en hel helg å rengjøre 2  stk tanker.

Sånn i ettertid så hadde jeg valgt å kjøpe en våtstøvsuger på biltema (rimelig) å sugd ut de siste litrene / dritten på bunn. Sugeren er såpass rimelig at den kan "hives etter bruk". OBS MERK DEG: Biltema anbefaler IKKE å bruke sugeren til bensin og diesel mv.. (Bensin forstår jeg men til diesel...??....kan det være farlig ?? )

Redigert av omhI (see edit history)

Kjøpte Nilfisk våtsuger på tilbud hos Megaflis for 250 ifm jul. Slange og børstesett trang jeg til en stor Nilfisk jeg bruker i garasjen... slangesett til den kostet 800kr. Den lille Nilfisken har jeg ikke klart å ta livet av. Diesel, kloakk, gjørme+++  nå går den på rundgang i båthavna... alle har jo sett det jeg samlet opp på en klar 4 liters dunk....

Brukte nal og Biltema oljeskifter på min Skilsø med godt resultat.

• 2 måneder senere...

Hei alle som har svart og kommet med tips, takker så mye og er overveldet av engasjement. Nå har det gått en stund siden jeg la ut problemet men er i full gang med div tiltak, pumper ut diesel og prøver med fysisk rengjøring gjennom sirkulære hull på toppen av tankene. Mulig det må vaskes, ser at salo og rødsprit kan gjøre susen til slutt. mye dritt jobb og diesellukt over alt. Ennå en gang takk til dere alle:-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...