Jump to content

Reservedel - Utrigger- Noen som kjenner igjen denne?

Honduras

Recommended Posts

Har et par utriggere/fortøyningsbommer på hytta, som vi skal bygge om litt. I den forbindelse må vi flytte innfestingsørene på bommen til T-skinne-festene.

Et alternativ er å kappe av de to fastsveisene ørene(rørbitene), og sveise dem fast i ny posisjon. Men det blir litt knot. Noen som vet om/hvor man får kjøpt nye slike (løs)ører ?

Vet dessverre ikke fabrikatet på bommene, men de ble kjøpt brukt fra Sarpsborg båthavn i Skjebergkilen hvis noen har tips om leverandør.

ACD7B682-B9DB-4408-BE0A-3D1148AB1B12.jpeg.87c24cd4fedac867b995261a46fd2c88.jpeg

Honduras skrev On 23.2.2020 at 21.29:

Et alternativ er å kappe av de to fastsveisene ørene(rørbitene), og sveise dem fast i ny posisjon. Men det blir litt knot. Noen som vet om/hvor man får kjøpt nye slike (løs)ører ?

Litt usikker på om jeg skjønte hva du mente. Tenker du å kjøpe slike løse hylser som hengslene består av, og sveise de på et annet sted? Hva er i så tilfelle problemet, eller knotet for å si det sånn, med å kappe av de gamle og flytte dem?

Nei, si det... :cool: Er vel mest at det er mest enkelt å kjøpe noen nye rørbiter og sveise dem på, men det er klart jobben med å kappe av, renslipe og sveise de på igjen litt lenger bort er for all del overkommelig. 

Har ikke pinnesveis, men tenker å ta med meg utriggeren (ikke hele, bare den innerste trekanten) hjem i garasjen og MIG'e det fast. For MIG har jeg. Bør vel holde like godt det, dere som sveiser litt?  Jada, er klar over at jeg må slipe rent og ikke sveise på galvaniseringen. Skal bygge om fra Y til "halv Y", dvs at de blir som endebommer.

Regner med en god galvaniseringsspray fra Würth eller lignende gjør jobben med å rustbeskytte dette etterpå. Har brukt galvspray fra Biltema et annet sted. Går for noe annet denne gangen...

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...