Kanalkapteinen Svart 26.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 Kult prosjekt, og båten har jo blitt veldig bra ? Framgangsmåten du nevner høres vel bra ut, men du må pusse ut en del for å skikkelig heft tenker jeg. Er nok bra fuktig den plata som ligger inni der? Laminatet ser tynt ut, så et alternativ er vel å forsterke hele dørken med noen lag matte så den tåler å ha sviktende støtte fra undersiden som følge av råtten kryssfinerplate. Men da snakker vi noen timer med jobb Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Teresa Svart 26.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 (redigert) Dobbelpost Redigert 26.Mars.2021 av Kjøttmeis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 26.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2021 (redigert) Kanalkapteinen skrev 1 time siden: Kult prosjekt, og båten har jo blitt veldig bra ? Framgangsmåten du nevner høres vel bra ut, men du må pusse ut en del for å skikkelig heft tenker jeg. Er nok bra fuktig den plata som ligger inni der? Laminatet ser tynt ut, så et alternativ er vel å forsterke hele dørken med noen lag matte så den tåler å ha sviktende støtte fra undersiden som følge av råtten kryssfinerplate. Men da snakker vi noen timer med jobb Takk for det, Kanalkapteinen! Vasket båten et par timer før jeg tok bildet, det er derfor ikke så fuktig som det ser ut til. Resten av gulvet er i god stand, så det er først og fremst avbildet skade som må gjøres noe med. Skal pusse godt for å sikre god heft. Takk for tips! Redigert 26.Mars.2021 av Kjøttmeis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 27.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2021 (redigert) Tette større hull Hva er argumentet for å legge den største biten med glassfiber først iht. https://www.westsystem.no/a/62/reparasjon-av-stoerre-hull? Har det med heft og anleggsflate å gjøre? Legges den største biten først ender jeg vel opp med et "fjell" som må sparkles på sidene for å få jevn ift. dørken? Redigert 27.Mars.2021 av Kjøttmeis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 2.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2021 (redigert) Tette større hull Valgte å lage en egen tråd om reparasjonen av hullet i dørken. Redigert 2.April.2021 av Kjøttmeis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 3.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 (redigert) Skott og akterspeil forts. Hullene som jeg nevnte tidligere tørket med tiden, og kunne sparkles igjen med glassfibersparkel. Det ble også lappet med glassfiber og polyester i skjøten mellom dørk og akterspeil i skottet, før det ble malt. Redigert 3.April.2021 av Kjøttmeis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 3.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Oppbevaringsrom Har vært plaget med regnvann som samler seg i oppbevaringsrommene under setene. Løste dette med å borre tre hull som fører til skottet. Behandlet hullene med samme maling som har blitt brukt på dørk og skott. Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 3.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2021 Bord/luke Fruen ville ha bord, og bord ble det! Brukte hullsag på en tilpasset finerplate for å få inn to koppholdere, og sylinderbor 1mm smalere enn et kosteskaft. Måtte også leke litt med et kosteskaftbeslag som fungerer som anleggsflate for å holde bordet oppe. Kosteskaftbeslaget ble behandlet med hammerlakk, og finerplaten med x-antall strøk med alkydmaling. Gulvmatten lengst akter "låser" luka så den ikke slår i fart, og flyttes enkelt når luka skal brukes som bord. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.