Jump to content

Prosjekt: Camo 14 Touring

Teresa

Recommended Posts

Kult prosjekt, og båten har jo blitt veldig bra ?

Framgangsmåten du nevner høres vel bra ut, men du må pusse ut en del for å skikkelig heft tenker jeg. Er nok bra fuktig den plata som ligger inni der? 
Laminatet ser tynt ut, så et alternativ er vel å forsterke hele dørken med noen lag matte så den tåler å ha sviktende støtte fra undersiden som følge av råtten kryssfinerplate. Men da snakker vi noen timer med jobb :rolleyes:

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Kanalkapteinen skrev 1 time siden:

Kult prosjekt, og båten har jo blitt veldig bra ?

Framgangsmåten du nevner høres vel bra ut, men du må pusse ut en del for å skikkelig heft tenker jeg. Er nok bra fuktig den plata som ligger inni der? 
Laminatet ser tynt ut, så et alternativ er vel å forsterke hele dørken med noen lag matte så den tåler å ha sviktende støtte fra undersiden som følge av råtten kryssfinerplate. Men da snakker vi noen timer med jobb :rolleyes:

Takk for det, Kanalkapteinen! Vasket båten et par timer før jeg tok bildet, det er derfor ikke så fuktig som det ser ut til. Resten av gulvet er i god stand, så det er først og fremst avbildet skade som må gjøres noe med.

Skal pusse godt for å sikre god heft. Takk for tips!

Redigert av Kjøttmeis (see edit history)

Tette større hull

Hva er argumentet for å legge den største biten med glassfiber først iht. https://www.westsystem.no/a/62/reparasjon-av-stoerre-hull?

Har det med heft og anleggsflate å gjøre? Legges den største biten først ender jeg vel opp med et "fjell" som må sparkles på sidene for å få jevn ift. dørken?

Redigert av Kjøttmeis (see edit history)

Bord/luke

Fruen ville ha bord, og bord ble det! Brukte hullsag på en tilpasset finerplate for å få inn to koppholdere, og sylinderbor 1mm smalere enn et kosteskaft. Måtte også leke litt med et kosteskaftbeslag som fungerer som anleggsflate for å holde bordet oppe.

Kosteskaftbeslaget ble behandlet med hammerlakk, og finerplaten med x-antall strøk med alkydmaling. Gulvmatten lengst akter "låser" luka så den ikke slår i fart, og flyttes enkelt når luka skal brukes som bord. 

IMG_20210327_131155.jpg.9684df767f105f99aaceacc81d7dfc1a.jpgIMG_20210403_103430.jpg.74ab4f107dcd1e7a07afeb0c65cc272b.jpgIMG_20210403_103412.jpg.42c1ea73a088c57140f0281b2c084d0a.jpgIMG_20210403_173120.jpg.6921c3b0e3c1504228fa137ee3819a4d.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...