Jump to content

Prosjekt: Eldre GH14 klar for en liten shine


Sinvano

Recommended Posts

Ja, de kan fungere fint, mulig jeg har noen terrasseskruer liggende dersom disse fint kan brukes? Hvor langt bør disse gå ned i båten for å holde bra?

Tenker jeg vil forborre gjennom toft og i båten. Jeg kjenner ikke til hvordan godset er i båten der toftene skal festes men satser på det er noe å få festet i 👍

Link to post
Share on other sites

Har ikke kjennskap til hva som er under glassfiberen der du skal skru, så det er nok andre som kan svare bedre på det spørsmålet. 

 

Hvis ikke ville jeg forsøkt med 2-2,5 cm, tec 7 på anleggsflate, i hullet du forborrer i glassfiberen, samt i hullet i toftene før du skrur. Husk å forsenke på forhånd som nevnt tidligere.

 

Og ja, gå for syrefast! 

Redigert av Kjøttmeis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

på den gh'en vi hadde så var toftene skrudd fast originalt , men om det var plastet inn noe ekstra der det vet jeg ikke

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

De toftene var flotte!

Min GH14 ser litt annerledes ut, oppi, men jeg har èn tofte (den fremste) som er lik dine. Denne er også avtagbar. Originalt så hang den med gummistrikk/hempe under, til en krok på innerlineren. Jeg lagde ny tofte i fjor, den ligger løst oppe i sporet toften ligger i, og der ligger den veldig stabilt. Den har aldri hoppet ut. Det kan være min tofte er litt tyngre da jeg la på et par bjelker under for å redusere svikten i den. 

Trenger du egentlig å skru fast toften i båten? Ligger de fint uten skruer så slipper du å lage hull i innerlineren.  20200420-IMG_4638.jpg.ad923a38e6d46c9f3c862efa7f167807.jpg

Link to post
Share on other sites

Det så ut til at du hadde fått en veldig bra passform til dine tofter. Du har brukt en smule mindre materialer enn meg ser det ut til.

 

Jeg valgte å skru mine fast med terrasseskruer og marine sealant fra Biltema. Virker som de fikk godt feste.

 

Noen bilder fra siste rest, litt puss og beis av ei enkel akterplate.

DSC_0337.JPG.70f0e5dfe89a784f9fb3d87f44c6ca31.JPGDSC_0342.JPG.08060bc2d0b3d78c92f88980c744e1cf.JPGDSC_0343.JPG.cf5c4577329d3f1bacdaaf3f7ee7bbbf.JPG

 

Denne må jeg kjøpe noen hengsler til å få festet på en grei måte.

DSC_0345.JPG.b7bea1b4454d580dd7e431f51f7bf94a.JPG

 

Forøvrig ble min Yamaha 9.9HK solgt, og ny brukt motor handlet inn 😉

DSC_0347.JPG.5c60c787c7b2271dd7e02fdca1a56c6d.JPG

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...