Jump to content

Sex i båt


Lazy days 2

Recommended Posts

...ble han svøpt og lagt i en krybbe (båtkrybbe) ? :lol::lol::lol:

Nei, rett ut som andrefender !

I sommer har yngstemann lært seg 2 viktige ord og et uttrykk: "Baileys" og "diesel" samt "båten kjører fort..." Jeg ble sett litt rart på første dagen i barnehagen når gutten proklamerer "båten kjører fort..... Baileys... Diesel !! " så høyt han kunne :-)

 

Nuvell, 2 gode båtgutter har det blitt.De koser vettet av seg ved vannet.

 

 

Joda310

som også koser seg på vannet.

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Enig med Roaldbj; Opphold på Koster (gjelder både nord og sør) er et slags afrodisikum i seg selv. (Ja, jeg innrømmer gjerne at jeg er innom Koster hver sommer, opptil flere uker faktisk)

Men et par av de mer sado-"macho", fiske og diesel-luktende, utett-tak-snekkene jeg har eid var absolutte turn-off prosjekter, med mindre man ved deres hjelp kom seg i land på en avsidesliggende holme da. Plutselig kunne fasiten bli snudd både opp og ned. Dette gjelder og overmotoriserte v-skrog.

Dusj og overmadrass er vel heller ingen garanti, men generelt sett er det vel slik kravene øker med årene :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Først gjelder det å få "a woman of the opposite sex" (sitat fra 'Allo! 'Allo!, husker dere) med i båten. At det eventuelt kan være kinkig, kommer vel av at de fleste kvinner foretrekker en kul stiving fremfor en stiv kuling.

 

Nå ja, men det jeg skulle gjenfortelle er noe jeg hørte fra en som hadde vært noen lange måneder på Sunnås sykehus. For dere som ikke kan indre Oslofjord i hodet: Sunnås ligger høyt og fint på Nesodden, med den videste og beste fjordutsikt som tenkes kan.

 

På solterrassen var det montert en sånn legg-på-25-øre-så-kan-du-se-så-langt-du-vil-type-kikkert. Og en sjelden gang var det noen som kikka i den også, faktisk. Men en vakker og solrik dag var det mange, mange som kikka. Og selv om den ene avløste den andre som avløste den tredje osv. i lang, lang rekke, var det ingen som endret retning og innstilling på kikkerten.

 

For akkurat der hvor kikkerten pekte og var godt og skarpt fokusert lå en åpen båt. Og i båten lå en, antagelig, åpen kvinne med en mann inni. Jeg avstår fra mer detaljert beskrivelse, men min kilde fortalte at sunnheten økte sterk og rehabiliteringen gikk mye, mye greiere for mange pasienter i dagene etter dette.

 

Båtlivets gleder kom altså flere som virkelig trengte det, til gode. Et eksempel til etterfølgelse ...

 

Hilsen Gompe

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Jeg husker godt den gang vi glade og fornøyde kjørte med en 12 foter hvor det var et mål å finne avsidesliggende plasser på øyer i skjærgården.

 

Det er vel ikke størrelsen det kommer ann på . Når ektepar/par sitter på flightbridgen for en tur på fjorden og de ikke orker å ta av preseningen fra vinduet i førerhuset...ja da ser ikke det mye mer romantisk ut en enn en tur med skjærgårdjeep eller daycruiser med solseng.

 

Har aldrig forstått poenget med små daycruisere hvor et ubrukelig krypin av en lugar stjeler verdifull uteplass.....men det er muligens trådtemaet " sex i båt" som er årsaken til at mange trenger innendørs dobbeltseng på dagsturer på fjorden ???

 

Uansett er sikkert båt et fint sjekketriks for det er vel lettere å få med en date på båttur på fjorden, framfor til tørrprating på en trendy bykafe eller tur på teater eller kino ??

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har aldrig forstått poenget med små daycruisere hvor et ubrukelig krypin av en lugar stjeler verdifull uteplass.....men det er muligens trådtemaet " sex i båt" som er årsaken til at mange trenger innendørs dobbeltseng på dagsturer på fjorden ???

 

Til dels enig... Men et godt påeng med disse små krypinn er vel muligheten til å kunne ha et "lukket avtrede" slik at være kjære kan benytte seg av det i stede for å henge med ræva utenfor ripa.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Har aldrig forstått poenget med små daycruisere hvor et ubrukelig krypin av en lugar stjeler verdifull uteplass.....men det er muligens trådtemaet " sex i båt" som er årsaken til at mange trenger innendørs dobbeltseng på dagsturer på fjorden ???
Nei jøss! Hva skal man med campingvogn? DU får jo mye bedre plass bak bilen uten :yesnod: Mindre bensinforbruk også :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Nei jøss! Hva skal man med campingvogn? DU får jo mye bedre plass bak bilen uten :yesnod: Mindre bensinforbruk også :rolleyes:

 

Med fare for å spore av tråden har jeg vel ingen jeg kjenner med daycruiser noen gang overnattet i båten. De som planlegger å bo noen ferieuker i båten kjøper vel gjerne ett hakk større båt enn de minste daycruiserne. (??)

 

Derfor min undring om hva disse dobbeltsengene brukes til på dagturer på fjorden...annet enn som lagringsplass for vannski og annet rot.

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har aldrig forstått poenget med små daycruisere hvor et ubrukelig krypin av en lugar stjeler verdifull uteplass.....men det er muligens trådtemaet " sex i båt" som er årsaken til at mange trenger innendørs dobbeltseng på dagsturer på fjorden ???

 

Faktum var at undertegnede ikke tenkte på sex i båt på dagsturer når jeg kjøpte denne båten, men noen overnattingsturer i skjærgården var vel det jeg hadde i tankene. Det du kaller et "ubrukelig krypinn" har vært brukbart for oss i noen sesonger. Det er nok ikke alle som stiller like store krav til fasiliteter ombord. :wink:

Link to post
Share on other sites

Faktum var at undertegnede ikke tenkte på sex i båt på dagsturer når jeg kjøpte denne båten, men noen overnattingsturer i skjærgården var vel det jeg hadde i tankene. Det du kaller et "ubrukelig krypinn" har vært brukbart for oss i noen sesonger. Det er nok ikke alle som stiller like store krav til fasiliteter ombord. :wink:

 

Ikke ment å være nedlatende til daycruiserklassen jeg har bare aldri forstått poenget med å få soverom på kjøpet ombord i 16-22 fots båter hvor man heller kunne prioritert sitteplasser eller solsenger.

 

Dog kan det være greit med tak over hodet og ikke bare solseng hvis man "hygger seg" en dag på fjorden....man vet ikke når en svære ferger kommer sigende.....

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette behøver jo absolutt ikke være noe farlig å diskutere på et båtforum. Sex er jo noe av det mest naturlige som finnes og er en veldig fin ting mellom to mennesker som er glad i hverandre(mann og dame som regel). Selv så gjør fruen og jeg ingen forandringer nå vi kommer i båten, det er bare det at man må passe litt mere på ettersom ungene begynner å skjønne hva det handler om. Hjemme så har man jo lås til soveromsdøra men i båten så har vi jo ikke det så ungene må enten sove veldig godt eller rett og slett være på land.

 

I campingverdenen pleier man å felle ned radioantenna for å unngå at naboene klapper takten. Kanskje et tips til dere med lange VHF pisker.

Når du snakker om dette med antenner som svaier så hadde jeg en fryktelig pinlig opplevelse her for noen år siden. Vi lå side om side med et ungt par med små barn i en Scand Baltic i en vakker uthavn på utsiden av Grimstad her en sommer. Sent på kvelden da de fleste hadde gått til ro så skulle jeg ut på plattformen for å ta bensintanken ut av jolla, men hva tror dere jeg ser inn gjennom vinduene i over bygget på Balticen ved siden av. Der var dette ekteparet i full gang uten å trekke for gardinene, jeg ble så flau at jeg viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg fikk kneppa igjen kalesja i en grisefart og trakk for gardinene i salongen. Traff forøvrig på en smørblid skipper dagen etter som inviterte meg ombord på morgenkaffe og greier, han skulle bare vist hva jeg hadde sett kvelden i forveien.

 

En ting er sikkert og det er at VHF antenna svaia ikke mye på den Balticen.

 

Nei heldigvis så har vi små koøyer inn til vår kabin så vi slipper å bekymre oss for at folk utenifra skal bli oppmerksomme på hva vi holder på med inn i de varme sommernetter(ikke er båten vår særlig rank heller).

 

Jeg vet i all fall at begge ungene er ”laget” ombord i båt(sistemann holdt for øvrig på å bli født i båt også, det var nære på. Hadde det ikke vært for at jeg klarte å tyne den gamle Polar 770en opp i 16 knop så hadde jeg kanskje måtte tatt på meg oppgaven som jordfar)

Link to post
Share on other sites

Ikke ment å være nedlatende til daycruiserklassen jeg har bare aldri forstått poenget med å få soverom på kjøpet ombord i 16-22 fots båter hvor man heller kunne prioritert sitteplasser eller solsenger.

 

Dog kan det være greit med tak over hodet og ikke bare solseng hvis man "hygger seg" en dag på fjorden....man vet ikke når en svære ferger kommer sigende.....

 

Regnet heller ikke med at det var nedlatende ment, men vi har vel ulike behov de fleste av oss. Vi er stort sett kun 2 personer og greier oss med uteplass. Kommer det store ferger sigende har vi ikke noe å skjule ........

:lol::lol:

Link to post
Share on other sites

En kjapp historie.

Sol- Flybrigde. kona og jeg. Autopilot... alene på fjorden så vindstille at vi kunne tenne levende lys på flybrigden i fart.. Vel .. bakfra kom hurtigbåten fra Kristiansund!!!!!!!!!.. den så ikke vi gitt,,, før den var helt oppe på siden av oss... hehehehe. Av en eller annen grunn hadde de senket farten når de passerte oss..

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Sex i båt - det er og blir fint.

Har hatt 19 fots Diana, 33 fots Dorry, 29,7 fot Furuholmen, 6mR fra 1911 og er nå i en 52. kvm. krysser. Alle disse er utmerkede arenaer for litt ekteskapelig adspredelse. I 19-fotern måtte det dog tenkes på mye sideveis rulling på flatt hav (noe som var mye bedre i de to neste båter). Når det gjelder seilbåt så var 6mR`en såpass lav at det ble spennende bare å forsøke...båten nå fungerer greit og her kunne jeg nok hatt mye morro uten at båtnaboer hadde merket noe.....men nå er jeg jo separert, så det blir nok ikke prøvd ut med det første.. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Av en eller annen grunn hadde de senket farten når de passerte oss..

Godt de viser god sjømannskap på hurtigbåten :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er det det du kaller deg? :lol: :lol: :lol:

 

:lol: :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Er det det du kaller deg? :lol: :lol: :lol:

Den var knall god :lol::lol::lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi er stort sett kun 2 personer og greier oss med uteplass. Kommer det store ferger sigende har vi ikke noe å skjule .
Slik er det her også. Ferger er det forresten dårlig med også :smiley:

 

Av alle døgn jeg har sovet i båt er 1 i båt over 20 fot. Så jo Salt: Det finnes folk som sover i disse kabinene også.

Enkelte av de er det vel nesten umulig å gjøre noe annet i :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...