MRG Svart 20.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 Kva slags app brukar de for m-ais? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 20.August.2020 Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 Oncourse eller Boat Beacon Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
LALUNA II Svart 20.August.2020 Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 og nå har været bedret seg til tirsdagen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 20.August.2020 Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 4 hours ago, MRG said: Hadde problemer med å finne det igjen sjølv... Må vere ved Kalvøya / Kalvøysund / Teistholmane eg meinte Ved Kilsund før tromøysund og Arendal tenker jeg? Innenfor begge møkalassene og utsiden Kalvøya er vel det vanligste men kan sjøe litt fra havet. Det går helt fint å gå helt inne gjennom kalvøysund og tett på land innenfor de neste småøyene også. Kalvøysund er sakte fart, resten kan tas i godt driv utenom sesong når havsjøen står inn likevel og det ikke er trafikk der. https://kart.gulesider.no/m/ezqCn Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MRG Svart 21.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 (redigert) Då er vi på plass i båten og har ein grundig gjennomgang. Har ikkje hatt båt med aksling før, så det er nytt for meg. Såg det var nokon dråper under belg rundt hylsa, og når eg flytter på belgen kjem det vatn inn. Skal denne vere laus på denne måten? Slangen som de ser går til den eksterne kjølekretsen på motor. Redigert 21.August.2020 av MRG (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 MRG skrev 1 time siden: Då er vi på plass i båten og har ein grundig gjennomgang. Har ikkje hatt båt med aksling før, så det er nytt for meg. Såg det var nokon dråper under belg rundt hylsa, og når eg flytter på belgen kjem det vatn inn. Skal denne vere laus på denne måten? Slangen som de ser går til den eksterne kjølekretsen på motor. Ja, den skal faktisk være slik!😃 Jeg trodde ikke mine egne øyne når jeg så det selv første gang. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MRG Svart 22.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Det var då endå godt. Vindfullt nedover kysten idag og i morgon. Kva seier kjentsfolk? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 (redigert) Ca 12ms på torungen nå. Ikke noe trivelig sjø nedover mot sørlandet Meldt opp mot 16 senere Redigert 22.August.2020 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 9 hours ago, Solbris II said: Ja, den skal faktisk være slik!😃 Jeg trodde ikke mine egne øyne når jeg så det selv første gang. PSS shaft seal er den beste . holder 20.000 timer ved riktig montering og vedlikehold. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MRG Svart 22.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Korleis i allverden får eg lastet opp bilder fra mobilen? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 1 hour ago, MRG said: Korleis i allverden får eg lastet opp bilder fra mobilen? Slik Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MRG Svart 22.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Sitér dette innlegget Link to post
MRG Svart 22.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 24 knop ut oslofjorden Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Har du fått satt opp M-AIS? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
nie Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 MRG skrev 1 time siden: Flott båt👍 Den virket jo også noenlunde fornuftig priset. Ligger en Commander 410 2007 modell her i Bergen til omtrent samme pris og da tenker jeg valget var enkelt.. Sitér dette innlegget Link to post
MRG Svart 22.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Key Freak skrev 1 time siden: Har du fått satt opp M-AIS? satt på no. Ved Bastøy i 10kn Eg greier ikkje søke fram på marinetraffic, men ser i kartet. navn er Sognefjord Ekspress Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Fant deg! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Landcrab Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 MRG skrev 12 minutter siden: satt på no. Ved Bastøy i 10kn Eg greier ikkje søke fram på marinetraffic, men ser i kartet. navn er Sognefjord Ekspress God tur! Fant deg på Marine Traffic. Det kommer til å øke betydelig med sjø når dere runder Færder/Tjøme. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 (redigert) Fra Færder og videre er det signifikant bølgehøyde nå ca 2,5m med maks på 5. Og de kommer midt i mot hele veien sørover. Om dere går Færder og rett mot Lyngør er det noe mere jevnt i bølgene, mens lenger inn mot Jomfruland er det noe høyere bølger (som vanlig) og de kan være stygge, der det kan bli kaskader som står rett opp... (sjøkartet har området mellom Færder til Jomfruland med Dangerous Waves (og rett utenfor Stavern lykt er det merket at man ikke skal gå!) Siden dere ikke har gått her før,- litt stalltips fra noen som ferdes her. Vurder å gå til Stavern og vent til i morgen? I så fall gå inn til Tønsberg og ut langs Nøtterø, deretter den østre skipsleden ut drefra. Redigert 22.August.2020 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 (redigert) Gratulerer med båten du får testet mannskapet nå. har brukt disse til Bergen og Hjemover de har stort sett stemt. Med den vindretningen burde det være bedre på andre siden av Bastø langs land på Åsgårdstrand siden. Mulig litt sent ,Litt omvei men kan lønne seg og gå inn til Tønsberg God tur https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/weather/2.49.0.1.578.0.200821181251834.4058 https://www.windy.com/nb/-Bølger-waves?waves,57.981,7.085,13\ Redigert 22.August.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
LALUNA II Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 (redigert) Fant deg og vil følge med deg/dere på turen SOGNEFJORDEN EXSPRESS DIREKTELINK Finn deg en grei havn og ligg til MANDAG morgen da blir det en gunstig vindretning ned kysten NV Redigert 22.August.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Det er en helt nydelig skute du har kjøpt deg! Legg gjerne litt ut på tråden for Storebro-Storö-Adler. 😁😁😁 God tur og nyt opplevelsen den kvaliteten en Storebro gir!😃😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MRG Svart 22.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Tønsberg til i morgon. No er det middag etter ein hard seilas. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Kan tenke meg at dere har fått ristet dere godt nå ja! Fordelen med det er at dere lærer umiddelbart hva båten er god for! Fornøyd med sjøegenskapene så langt? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Frissy Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Gratulerer med flott skute. Lurt med en stopp. Var nettopp på innsiden av Jomfruland og selv der var det god trøkk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.