MRG Svart 22.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Står ikkje på båten trur eg, men mannskapet... Med hurtigbåtskippar frå Vestlandet med som matros så bør dette gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Helt greit at mannskapet tåler det men med ny båt så kan en vel ikke være helt trygg på innholdet i tankene er helt hundre ...har dere fått ristet dere litt i dag så sjekk diesel filtrer for rusk for sikkerhets skyld så dere ikke går på en smell på gal plass ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
MRG Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Svenner fyr. 12 knop Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Hvordan synes du båten tar sjøen? Lyder, slag i sjøen, gjenklang i skroget? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MRG Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Solbris II skrev 30 minutter siden: Hvordan synes du båten tar sjøen? Lyder, slag i sjøen, gjenklang i skroget? Heilt suverent synest eg. Må sjølvsagt ned på farten. Ingen slag i heile tatt. Mjuke avdempa nedslag. Interiøret er heilt tyst sjølv om vi må holda oss fast. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 MRG skrev 10 minutter siden: Heilt suverent synest eg. Må sjølvsagt ned på farten. Ingen slag i heile tatt. Mjuke avdempa nedslag. Interiøret er heilt tyst sjølv om vi må holda oss fast. Vel, Jeg finnes ikke overrasket! Det er bare å nyte! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MRG Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Lunsj i Nevlunghavn. Sitér dette innlegget Link to post
MRG Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Og så fantastisk det er med slike dørar då gitt! At ikkje fleire båtar har slikt er ubegripeleg. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Fortsatt god tur 👍😊 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 (redigert) MRG skrev 30 minutter siden: Og så fantastisk det er med slike dørar då gitt! At ikkje fleire båtar har slikt er ubegripeleg. Enig ERTEC laget mine i 2015 Tar ut tetningslistene ned om vinteren, ellers fryser dørene fast. http://www.ertec.no/ God tur nedover. Redigert 23.August.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Landcrab Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 MRG skrev 1 time siden: Heilt suverent synest eg. Må sjølvsagt ned på farten. Ingen slag i heile tatt. Mjuke avdempa nedslag. Interiøret er heilt tyst sjølv om vi må holda oss fast. Så utrolig bra. Dere har fått det mange drømmer om, en skikkelig flott skute. Typisk nok ble også budsjettet sprengt etter hva jeg fikk med meg Så til det sikkert mange andre også lurer på; Hvordan i svarte er det mulig å sitte på feil side av båten å styre??? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Landcrab skrev 49 minutter siden: Så til det sikkert mange andre også lurer på; Hvordan i svarte er det mulig å sitte på feil side av båten å styre??? Er det ikke dere andre som sitter på feil side og styrer da? Har funka siden 77 på Lavida. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MRG Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 (redigert) Feiring med kake servert på "broen" på Storebro(ren).... Legg merke til logo på kaffikopp... Redigert 23.August.2020 av MRG (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MRG Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Landcrab skrev for 2 timer siden: Så til det sikkert mange andre også lurer på; Hvordan i svarte er det mulig å sitte på feil side av båten å styre??? Spelar ingen rolle eigentleg. Verste er å lera ungame opp til kva som er styrbord... Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Fra en eldre tråd her: Sitat Jeg har en Storø34, med styringa på babord side og jeg stussa på det samme selv. Forklaringen jeg fikk var overraskende og smart, men jeg vet jo ikke om dette er den "sanne historien" På sjøen har man vikeplikt fra styrbord. Ofte har man med seg andre mennesker i båten, og ofte sitter kapteinen ved roret mens han snakker med de andre. Om styringa da er på Styrbord side så snur man i praksis ryggen til, og man mister oversikten nettopp til den siden man faktisk bør følge med på. Når roret er plassert på babord side så kan man snakke med de bak, og med letthet ha et halvt øye til styrbord, og dermed kunne følge med på trafikken. Genialt...!!! Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
MRG Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 (redigert) Heilt enig eigentleg. Sitter jo vendt innover i båten og har dialogen med "navigatøren" i passasjersetet. Har no gjester med eit stykke og 4 sit i fartsretning på "broen". Det var ein av hovedkriteriane ved ny båt. Og etter at kravet om sidedørar satte seg i hovudet har alt anna vorte skrinlagt. Eigentleg er to oppgangar til fly og heilt supert. Vert jo og som ei takluke / lufting sjølv om ein har fly. Redigert 23.August.2020 av MRG (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 (redigert) Med en høyregående propell, trekker hekken babord ved bankking. Det er da naturlig å legge til med babord side, og kort vei ut med styreposisjon på riktig, babord side. Gratulerer med flott båt, og god tur heimover, kjekt og følge med fra sidelinjen. Redigert 23.August.2020 av KDB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 KDB skrev 1 minutt siden: kort vei ut med styreposisjon på riktig, babord side. Ikke alle Storebro har utgang på babord side, men er nok lettere å bedømme avstand til kai eller lignende. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Roger jo Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Bra rutevalg dere har hatt i dag, kremen av Telemark. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MRG Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Utgang på begge sider. Risør til i morgon. Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Gratulerer med nydelig båt. Gikk mye av distansen med seilbåt i sommer og det er en fantastisk tur dere har foran dere. Håper været viser seg fra en litt bedre side. God tur! Sitér dette innlegget Link to post
MRG Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 (redigert) Einaste problemet så langt er magnetventil på eine toalettet. Det er ferskvannstoalett med elektrisk ventil frå trykkvatnet. Den opnar når ein flusher, men greier ikkje å stenge, så det fløymer over. Men når eg stoppar trykkpumpa og lar det kvile i 5 minutt, så greier tydelegvis ventilen å stenge igjen. Trur det må vere denne typen : https://seatronic.no/vvs/toaletter/monteringsutstyr-toaletter/magnetventil-12v Redigert 23.August.2020 av MRG (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 (redigert) Ta den ut, plukk fra hverandre, rens og smør. sett tilbake igjen. Pleier å hjelpe 😊 Redigert 23.August.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 MRG skrev 1 time siden: Einaste problemet så langt er magnetventil på eine toalettet. Det er ferskvannstoalett med elektrisk ventil frå trykkvatnet. Den opnar når ein flusher, men greier ikkje å stenge, så det fløymer over. Men når eg stoppar trykkpumpa og lar det kvile i 5 minutt, så greier tydelegvis ventilen å stenge igjen. Trur det må vere denne typen : https://seatronic.no/vvs/toaletter/monteringsutstyr-toaletter/magnetventil-12v Vi har også dette problemet et par ganger i sesongen. Slår av strømmen til wc, så virker den etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
MRG Svart 24.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Arendal kl 0750. Saknar ein fjernkontroll / knappepanel for plottaren. Er langt fram og må røyse meg opp. Raymarine c120w. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.