Jump to content

Norsk Dieselvarme AS, Randaberg, erfaringer?


Alf Oslo

Recommended Posts

ansgar skrev for 4 timer siden:

Ser han har lagt ned selskapet. 


Det var jo synd. Både med nedleggelsen og ikke minst at folk ikke har fått den oppfølgingen som de burde. En kamerat har skrytt av servicen han har fått, men da ved personlig oppmøte og handel og rådgivning face to face. Så hadde jo håpet det ikke skulle gå slik som det gikk😕

Link to post
Share on other sites

Ligger følgende på hans facebookside:

 

"De sier det er en tid for alt, og nå er det tid for å finne meg ny jobb... 😲
Det var dessverre - og ganske trist - også tid for å legge ned Norsk Diesel Varme AS som jeg etablerte mars -19 og som hadde siste åpningsdag 27 oktober 😥
Etter å ha mistet begge hovedleverandører, på totalt ulike måter, og uten å oppnå noe som helst kontakt med dieselvarme-produsenten siden sept -22 , så var det ikke lengre forsvarlig å drive videre. Og dermed ble en styrt avvikling (ikke konkurs) helt nødvendig."...
Link to post
Share on other sites

Chiefengineer skrev 56 minutter siden:

"Etter å ha mistet begge hovedleverandører, på totalt ulike måter, og uten å oppnå noe som helst kontakt med dieselvarme-produsenten siden sept -22 , så var det ikke lengre forsvarlig å drive videre. Og dermed ble en styrt avvikling (ikke konkurs) helt nødvendig"

Men det är väl ändå ingen överraskning när man har med Kinaproducenter att göra ?  Det vet ju varenda företagare/bedriftsägare (inkl jag själv) som handlat från Kina: De "små" företagen/firmorna kommer och går som svampar i jorden, som växer upp, finns ett tag och sedan försvinner. Oftast precis när de fått förskottsbetalt på en stor order. Och samma personer startar sedan ofta upp i ett annat namn och producerar samma sak.

Ingemar E.

NB Forum

Link to post
Share on other sites

Ingper skrev for 3 timer siden:

Men det är väl ändå ingen överraskning när man har med Kinaproducenter att göra ?

Har tenkt på akkurat det samme. Når det dukker opp slike små firmaer som skal leve av å selge et produkt de får produsert ved en fabrikk i Kina, hvordan klarer de å sikre seg stabilitet og kontinuitet i avtaler? Det må jo kreve ganske mye av bedriften å reise ned til Kina, skaffe seg gode og seriøse kontakter, og opprettholde en dialog. Alle kan jo logge seg på Aliexpress og bestille seg en kinavarmer, men når man skal drive et firma og importere for salg, så må man jo sikre seg langvarige avtaler med en produsent. 

 

I tillegg er jeg ganske sikker på at disse varmerene ble omsatt ulovlig. Begrunnelse for det ligger i mine tidligere innlegg i denne tråden. Når det aldri dukket opp noen samsvarserklæring eller annen dokumentasjon på hjemmesiden (til tross for at dette ble lovet lagt ut om kort tid), tolker jeg det slik at den dokumentasjonen ikke fantes. 

Link to post
Share on other sites

Det blir nok å legge alle eggene i samme, råtne kurv. 

 

Som da jeg fikk jobb i et foretak som nyutklekket ingeniør. Foretaket hadde 1 (en) kunde som sto for 90 % av omsetningen. Jeg hevdet med styrke at det var risikosport. Fikk sparken. To år senere var foretaket hos skifteretten. Blir det samme å sette opp foretak med kun en leverandør, som ligger langt vekk, med diverse språk og kulturutfordringer. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...