Martinslayer123 Startet 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2020 (redigert) Hei! jeg er en 15år gammel gutt som lurer på hvilken båt er mest aktuelt i vansjø! gjerne begrunn svaret. Hvis noen kunne ha hjelpet meg da hadde det vært veldig koselig! <33333 -martin Redigert 7.Desember.2020 av Martinslayer123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mrmartin123 Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 niselv 24 Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Martinslayer123 skrev 3 minutter siden: Hei! jeg er en 15år gammel gutt som lurer på hvilken båt er mest aktuelt i vansjø! Hvis noen kunne ha hjelpet meg da hadde det vært veldig koselig! <33333 -martin Velkommen til forumet! Hvis du forteller litt mer om bruksområder og budsjett er det lettere å gi tips. Hvor mange trenger du plass til, skal dere fiske, stå på vannski? Vil du overnatte? Hva kan den kostet? Sitér dette innlegget Link to post
Martinslayer123 Svart 7.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 hei! takk for tipset. Budsjettet min er rundt 15 tusen og jeg ville ha likt å ha med noen venner på båten så cirka 4 plasser! Jeg trenger ikke så rask båt heller kanskje litt mer som en snekke Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 MrMartin mente nok å skrive Nidelv 24... Det er ei fin snekke med gode løsninger. På det budsjettet bør det gå å få tak i en grei plastsnekke på rundt 24-25 fot. Få med deg en båtvant som kan se på motor osv sammen med deg, så ikke du kjøper noe du ikke får brukt. Og husk å sette av penger til stereo-anlegg... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
EiSvIn Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Vannsjø er et utrolig flott sted hvor man kan nyte natur og dyreliv på nær hold. Og Vannsjø har 5 knopsgrense (med unntak av et parti med 20 knop). Så her kommer jo virkelig snekker til sin rett. En plastsnekke på 20-25 fot gir deg mye båt for pengene. Nidel 24 er et godt forslag; jeg vil legge til Polar 20, Fjord 21 og lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Hanto 22 og 24 er også greie snekker fra perioden. 4 stk kan overnatte fint i 24foteren. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Her ville jeg nok ha hatt en mindre snekke. Saga 20 må vel være ideelt? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Korsfjord Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Om man ikke skal overnatte, ville jeg gått for en åpen løsning, slik som Polar 20/22,Troll 20, Albin Siesta og lignende båter. Da her man masse plass ute i friluft, perfekt for fine sommerdager. Skal du ha en hyttesnekke med cabin for opphold og overnatting, tenker jeg båten bør være rundt 24 fot eller større. Under dette synes jeg hyttesnekkene ofte blir litt "hverken eller", det vil si trang både ute og inne. Sitér dette innlegget Link to post
Buster L Mercury Svart 7.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2020 Plastsnekker er populære i Vansjø. Bra forslag! Se etter en snekke med tett kalesje. Må du kjøpe ny kalesje så koster det fort mye penger, for det er ikke noe trivelig om det renner vann inn i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Kan varmt anbefale Askeladden 4400. Den er 16 fot, har overnattingsplass til to, god løsning på interiøret med opptil 10 sitteplasser, går bra med 35hk, har litt kjøl så den er fin å dorge med, og er enkel å ta opp og ned med en henger. Hadde denne i 10 fine sesonger? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
abro Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Alle de nevnte båtene synes jeg er gode forslag. Når en Askeladden først dukket opp kom jeg på at kanskje Hansvik 18 HT kan være et alternativ også. Lykke til med valget og kos deg med båt uansett hvilken type det blir? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Martinslayer123 skrev for 21 timer siden: hei! takk for tipset. Jeg trenger ikke så rask båt heller kanskje litt mer som en snekke Askeladden og Hansvik er jo ikke akkurat båttyper han etterspør.. Jeg ville også gått for en av disse plastsnekkene...mye båt for pengene... Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Ida Marie III skrev 1 minutt siden: Askeladden og Hansvik er jo ikke akkurat båttyper han etterspør.. Jeg ville også gått for en av disse plastsnekkene...mye båt for pengene... Enig i at snekkene er veldig gode alternativer, hatt både Nidelv 24 og Joda 24 selv. De andre alternativene spilt inn er også bra båter, kanskje litt lettere å ta opp og sette ut. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 abro skrev 8 minutter siden: Enig i at snekkene er veldig gode alternativer, hatt både Nidelv 24 og Joda 24 selv. De andre alternativene spilt inn er også bra båter, kanskje litt lettere å ta opp og sette ut. Ja, definitivt lettere å håndtere opp og ned på henger... Der fins utallige plastsnekker til salgs, til nærmest gi bort pris for tiden...her bør mulighetene være stor... Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Ida Marie III skrev 23 minutter siden: Ja, definitivt lettere å håndtere opp og ned på henger... Der fins utallige plastsnekker til salgs, til nærmest gi bort pris for tiden...her bør mulighetene være stor... Ja, mulig å få mye og billig båt for pengene med ei plastsnekke nå. Har veldig sansen for Nidelv 24 med u-salong akter. Får han tak i en slik med god motor og kalesje tenker jeg det blir perfekt. Blir gjerne også en båt han kan ha glede av i mange år. Billig i innkjøp og bruk er de snekkene også. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Hvilken type båt du ønsker må du nesten finne ut av selv. Men husk at om du kjøper snekke på 23-24-25 fot må du nesten regne med å leie inn lastebil med kran når den skal på land, og det koster litt. Mindre båter kan du gjerne få noen kjente til å dra opp med privatbil og henger. Og båter skal jo på land iblant... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Korsfjord Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Da jeg svarte, fikk jeg inntrykk av at det var snekke som var mest aktuelt. Men en båt som Askeladden 16 er ikke noe dumt tips. Andre kandidater kan være Nor-Dan 16, Herwa 16, Hansvik 16,5, eller en Rana 17 DC. Disse er mer sosiale ved at de har langsgående benker akter og ingen sittegruppe forut. Altså er sitteplassene der båten er bredest. Båter med påhenger har en fordel til, utover lettere opptak: Et motorbytte er enklere og billigere enn med innenbordsmotor. Til 15 tusen må man regne med at motoren er gammel og kan ryke etter kort tid. Er man heldig, varer den i noen år (slik jeg håper at min gamle Johnson 30 hk gjør). Og mindre båt gir mindre kalesje som også er penger spart når (ikke hvis) den skal byttes. Billigste tilbud jeg fikk til min Rana 17 var 11 tusen. Ulempen med (gamle) påhengere er bensinforbruket. Her vil en snekke med en liten innenbordsmotor være en annen verden. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2020 Sjømann 22 går det «13 på dusinet» av, og de får man rimelig. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Martinslayer123 Svart 14.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2020 wow! takk for alle svarene, nå har jeg mange gode alternativer! -MVH martin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.