Jump to content

Hvilken båt velger Astor?


Faxen

Vilken båt velger Astor  

215 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

I dag har det vært travel budgiving mellom en Baltic fra Palmekysten og en Nord West i Florø.

 

Det lå lenge ann til biltur til Kristiansand på søndag. Men så kom telefonen jeg ventet på. Florakaren og jeg ble eninge om pris.

 

Jeg reiser til Florø på tirsdag og ser på båten. Er den som vist og forklart blir det handel. :flag:

 

Deretter gjenstår å få den fraktet nedover med Sealink eller et annet rederi. Mandag får jeg ta telefonen fatt å skjekke priser.

 

Noen som har peiling? 9.00 m x 3.30 m.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dette må være den mest interne og unyttige pollen som noensinne er laget på dette forum.

Lotus

Ja den er litt unyttig - og litt intern...

 

Om det er kunne nytteverdi vi jakter på, burde vi ha investert tid og penger i eiendomsutvikling. Båt derimot er følelser og rekreasjon, og det er spennende å følge jakten på ny båt.

 

Nyttig, tja ikke så veldig. Rekreasjon og underholdning, ja!

 

En poll for den harde kjerne av interne?

Lotus

Jeg kan vel trygt hevde at jeg ikke er en del av den harde kjerne... På toppen av det hele er jeg "pinnebåtmann", men finner allikevel underholdning i denne tråden. For meg er Baatplassen like deler underholdning, debatt og nytte. Og jeg kjenner absoluttigjen følelsen når man går og venter på tilbakemelding fra selgeren - kan jeg dra i land et godt kjøp i dag .... ?

 

Intern - tja jeg finner i alle fall glede av den... Unyttig - for meg men ikke fo andre. Underholdning? Jepp !

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Tenk Astor på ripa, med tre papegøyer... :eek::lol::lol::lol::diving:

 

Å nei du!!

 

Jeg satser på det trauste. Ingen pinnebåt eller FB for gamle Astor.

 

Sirkler meg inn mot en Nord West 900. Balticen er forkastet. "Liten og trang" med bøyde hoder eller kuler i skallen. :headbang::headbang::lol::lol: Dessuten får vi ikke plassa hverken til det hvite eller sorte flygelet ombord. :lol:

 

 

Vi var godt vant med boltreplass i Elwaroen. Balticen er en morsom båt, men ingen hytte på sjøen slik vi bruker båten.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Sekken er nå pakket for en svipptur til Florø. Et sted jeg aldri har vært. Kamera er med og kritiske øyne som skal granske og prøvekjøre NW 900.

 

Lørdag går ferden trolig til Ålesund for å se en tilsvarende. Hvis ikke Florø-båten går rett i hjertet.

 

Rapport følger!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Sekken er nå pakket for en svipptur til Florø. Et sted jeg aldri har vært. Kamera er med og kritiske øyne som skal granske og prøvekjøre NW 900.

 

Lørdag går ferden trolig til Ålesund for å se en tilsvarende. Hvis ikke Florø-båten går rett i hjertet.

 

Rapport følger!

Dette har jo utviklet seg nesten til Baatplassens reality serie. Hva med å ta med web kamera slik at vi alle kan følge besiktningen live og gi innspill til deg på mobil?
Link to post
Share on other sites

Akkurat hjemkommet fra Florø. Alt er undertegnet. En godt vedlikeholdt Nord West skal snart hjem til Hurum.

 

Nå har jeg vært i virksomhet siden 5 i dag tidlig. Mer om båten kommer i morgen.

 

Jeg må innrømme at jeg er stolt å kunne bli eier av en så flott båt. :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Gratulere med noe som garantert er en kjempebåt.

Ut fra bidene så ser den veldig bra ut.

 

Det er nå jeg gjerne skulle ha brukt noen smilies med flagg, men det går dessverre ikke.

 

Mariell

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Bilder, bilder, bilder, Astor. Vi får vel se båten i detalj - motor, innredning osv. Båten går vel litt tungt i sjøen så du bør vel ha 250 hk eller mer, nedi kjelleren for å få litt fart på hjemoverturen. Dette er en robust båt som tåler sjøgang og dårlig vær. Her er det bare å skalke lukene å gi gass.

GRATTIS GRATTIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...