roneli Startet 8.Februar.2021 Del på Facebook Startet 8.Februar.2021 Hei Er det noen her på forumet som har et svar på dette: Svigers har en MB10A med dynastart som jeg ikke klarer å få til å lade(ladelampe slukker ikke.Byttet startrele,laderele og børster i dynastarteren uten at dette har hjulpet.)Noen som har erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 10.Februar.2021 Del på Facebook Svart 10.Februar.2021 Hvilken spenning gir dynastarteren ut? Ligger den på 12V når motoren går eller høyere? Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Honduras Svart 10.Februar.2021 Del på Facebook Svart 10.Februar.2021 Lader den ikke, eller er det ladelampen som ikke slukker? Hvis man f.eks har byttet ut den gamle ladelampen med en nyere LED-pære, kan man oppleve at ladelampen ikke slukker selv om den lader som den skal. Ikke spør.... Eller har man forbyttet et par ledninger på tenningsbryteren? Jada, har opplevd det også... :) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
roneli Svart 16.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 (redigert) Hei Takk for svar. Har byttet pære også ja,men i følge måling lader den ikke men ved forbytting av ledninger på tenningsbryter ville den vel ikke ha startet?Den starter lett å går så fint som bare det. Redigert 16.Februar.2021 av roneli (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Dynastarten kan fint fungere som startmotor, men ikke fungere som dynamo etterpå. Gå til Marna.no og last ned koblingsskjema. Er et par varianter. Følg hver eneste ledning fra laderele til tenningsbryter og hver 100% sikker på at alle ledninger står korrekt. Har selv gjort feil når jeg tok av bryteren en gang på min MB10. Startet som den skulle, men ladet ikke. To ledninger som ble byttet om ved montering. Nå skal det sies at han som la opp det elektriske på min båt en gang i tiden brukte svart ledning på alt. Hjalp ikke akkurat... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
roneli Svart 17.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2021 Hei Hvis jeg husker riktig så viser den 12.6volt når den ikke går og ikke noe forandring på det når motor går er det likt.(batteriet er nytt,60amp) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 17.Februar.2021 Del på Facebook Svart 17.Februar.2021 Når motoren går på tomgang eller marsjfart? Husk at dynastarten omtrent ikke lader på tomgang. På min forrige båt med MB10 begynte ladelampa såvidt å gløde på tomgang Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
roneli Svart 19.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2021 Så vidt jeg erindrer så var det ingen forandring når vi ga mere gasspådrag ved brygga?(uten å kjøre) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.