Jump to content

Bergtatt på tokt - 2021


Pequod

Recommended Posts

Eureka skrev 1 time siden:

Du kan glede deg til Hjørundfjorden 👍 

 

Eplekaka på hotell Union Øye skal være god. Hotellet er unikt. 
 

 

Absolutt! Har planer om å få meg en lunsj eller noe slikt der!

 

Seigmann skrev 1 time siden:

Neste år må NRK parkere et kamera på båten din, så blir det Bergtatt minutt for minutt. Koser meg med tråden din:thumbsup:

:giggle: Takk for det!

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 18 timer siden:

satser på tidlig avgang i morgen. Ja, jeg skrev ordet "tidlig" - vi får se hva det blir til! :lol:

Nå venter vi bare på at du får fyrt opp Nannien og begynner å bevege på Bergtatt. Om ikke lenge er det ikke lenger tidlig ......  

Du spurte om det var noe å se i Hellesylt. Ikke spesielt vil nå jeg si. Overnattet der for 7 år siden i et staselig gammelt hotell som hadde sett sine beste dager en del år tidligere. Kjempefin beliggenhet nede ved fjorden, men så var det det med vedlikehold da.

Link to post
Share on other sites

Olevine skrev 1 time siden:

Nå venter vi bare på at du får fyrt opp Nannien og begynner å bevege på Bergtatt. Om ikke lenge er det ikke lenger tidlig ......  

Du spurte om det var noe å se i Hellesylt. Ikke spesielt vil nå jeg si. Overnattet der for 7 år siden i et staselig gammelt hotell som hadde sett sine beste dager en del år tidligere. Kjempefin beliggenhet nede ved fjorden, men så var det det med vedlikehold da.

Har forsovet meg litt… Men nå er jeg i alle fall halvveis våken… Litt kaffe i skrotten, så skal jeg komme meg avgårde!

Link to post
Share on other sites

Perfekt å ankomme Hjørundfjorden søndag ettermiddag. Alle helgeturistene er dratt hjem så det er antagelig  god plass i havnene. 

 

Hvis du har det du trenger av proviant, ville jeg dratt inn til Øye og overnattet. Isåfall vil du få en fantastisk fin tur i kveldssola inn Hjørundfjorden og Norangsfjorden.

Brygga burde passe deg godt...veldig flott plass... men uten matbutikk. 

 

God tur....husk masse bilder....IPhone er mer enn godtnok til web-publisering🙂

 

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 59 minutter siden:

Tirsdag ser ut til å bli en fin dag rundy Stad`ten ;-)
Ikke galt før heller men den ser best ut nå iflg. Windy
 

-2021-aug-29-002.jpg

Ja, etter at jeg har gjort unna Hjørundfjorden er det vel like greit å få unnagjort Stad.

 

Hadde litt lyst ril å prøve meg igjen i både Ulsteinvik og Fosnavåg, men kan hende det er like greit å ta det neste gang.

Link to post
Share on other sites

Det ble litt endring i planene. Snudde før jeg var helt inne ved Øye da jeg så i kikkerten at det var masse båter på brygga.

C269F42B-D248-4511-86A9-8BF1CC057B05.jpeg.25c064516bac88ba1ba9676381941dfe.jpeg

Valgte å legge meg på Urke istedenfor. Så kan jeg heller ta en titt i morgen før jeg drar utover igjen.

F566806D-15B3-4F32-918D-185FCD5CB8F7.jpeg.b1384e2394178be6b3d491318a43f1e9.jpeg

 

Lå alene på gjestebrygga her i ti minutter, så kom en annen båt og ka seg til litt bak meg.

7A6ECD75-5CCB-4651-A221-5A9DB8C6A3C2.jpeg.2f861fa0708acf696ec35419cc634e54.jpeg

 

Viste seg at han kom fra Øye. Han mente det var plass til en eller to båter til, men hadde valgt å legge seg her for natta. Han drar videre til Ulsteinvik i morgen.

9B892428-7BBA-4A7D-950D-3D5C4A7CDF4D.jpeg.a6ce034b89a0b2d2fde334fbffd11449.jpeg

Er jo fint og rolig her, så da tar jeg kvelden.
 

Har ikke tatt så veldig mange spennende bilder fra dagens etappe, dere har jo fått noen underveis, så jeg tenker det holder for i dag!

1F3A3A54-E937-4D5C-84AE-A2C2D687D789.jpeg.ece96dc940259508582f38d7aee0c17a.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...