Vidar F.H. Svart 10.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2022 mrmartin123 skrev On 5.1.2022 at 19.53: det var et veldig bra forslag, men tror kanskje at den teaken ikke er til å redde Vis hele sitatet Noen gir altså opp SÅÅÅÅ lett! Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
VegJoh Svart 10.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2022 Dette har blitt en kjempefin båt Og jeg må si det er imponerende arbeid og stå-på-vilje fra ungdommen. Fortsett det gode arbeidet, det kommer til å gi deg masse glede og nyttig erfaring for fremtiden !! D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
mrmartin123 Svart 11.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2022 Ble til at jeg tok ut veggen på doen ble litt bedre å trekke i taket da. Snart klar for å begynne å trekke. Link to post
Jeg har båt Svart 12.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2022 Kjempe gøy å se flere ungdommer med snekke her inne, det ser veldig bra ut. Er selv 15år og holder på med mitt 3 prosjet en viksund 880 totalrestaurering, har pusset opp en Diana 19 også men dette er en god del år siden. Gleder meg til å se resultatet ditt:) Link to post
mrmartin123 Svart 28.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2022 (redigert) Nå har jeg begynt å trekke litt. Tok også ut barskapet for at det skulle bli lettere å trekke bak også fikk jeg lakket det ordentlig også. grått teppe likt som ute i båten på veggene og hvit skai med skumgummi under på tak og rund vinduer her har jeg fått et problem trekket ville ikke feste seg til kantene rund i luka så det ble ikke pent i det hele tatt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre denne septikdykkerene har jeg tatt opp så den skal byttes. har tenkt til å lage den med rustfri rør og sveise de sammen med en rustfriplate Redigert 28.Januar.2022 av mrmartin123 (see edit history) Link to post
enslagsgjest Svart 28.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2022 mrmartin123 skrev On 28.1.2022 at 7.20: her har jeg fått et problem trekket ville ikke feste seg til kantene rund i luka så det ble ikke pent i det hele tatt Vis hele sitatet Kanskje noen har prøvd på tette luka med silikon tidligere? Jeg er en slags gjest Link to post
zooper Svart 28.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2022 Først må jeg bare si wow! Jeg hadde maken båt for veldig mange år siden og har noen tips. -På siden av plattformen ved styreposisjon, monter en enkel 12V ventilasjonsvifte. Den vil trekke mye varme fra motorrommet og varme opp cockpit veldig effektivt når du motter - og er lommerusk ifht en Webasto (som selvsagt også er en drøm å ha). En portabel gassovn er fint å ha i havn. -Vinduene dugger lett. En billig 12v defrostervifte på dashbordet gjør stor forskjell. -Sy gjerne inn store vinduer i kalesjen, men sy også samtidig inn en duk på innsiden du kan rulle opp/ned. Det vil hjelpe med å regulere komforttemperatur og lys. -Sy gjerne inn en takluke i kalesjen rett over styreposisjon - til å stikke hodet opp av. -En ankervinsj med blytau og fritt fall på badeplattformen er ekstra fint å ha på akkurat denne båten, men er dyrt (se etter brukt). -Så ikke om du har landstrøm (dyrt), men du kommer langt med en ledningstrommel og en enkel batterilader. -Septiktank er et must, om du ikke har fra før. I tillegg, monter en vendekran slik at du kan skylle rett ut i sjø når du bare skal tisse - da sparer du på den lille kapasiteten i septiktanker. -Lagringsplass er mangelvare i en så liten båt. Fenderholdere vil frigi mye plass. Link to post
mrmartin123 Svart 10.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2022 tok ut vinduet på ene siden selvom alle jeg har snakket med dette om har ment at det var det dummeste jeg kunne gjøre og at det var umulig å få inn igjen. men jeg gjorde det fordet. da fant jeg ut av at det mest sannsynlig ikke er der lekasjen har kommet fra, men heller i kanten på lista på ruta. så var det tid for å sette det inn igjen. jeg begynte med å bruke en type sica som var anbefalt for båtvinduer som er strekkbar sånn at den tåler bølger. også hadde jeg på i kantene rundt vinduet også presset det på plass det var ikke noe problem. også inne hadde jeg på silikon bak listene som jeg skrudde på inne. så når alle listene var skrudd på var det satt inn igjen. var ikke så vansklig som jeg trodde så nå gjensstår det å se om det er tett. også må jeg finne en løsning på å tette i kantene på listene rundt ruta. også litt lakking :) dette er hylla foran i baugen. Link to post
Kanalkapteinen Svart 11.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2022 Helt rått det du gjør :) Rett og slett inspirerende! Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
mrmartin123 Svart 25.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2022 Nytt trekk rundt om. Lakkerte lister i taket og ny lampe. satt inn vegg til toalett igjen. ny sveiset septik dykker og nye slanger. barskap lakket og satt inn igjen nye side hyller til senga i poppelfineer. Skulle egentlig bruke teak med dette ble for dyrt, men ble overraskende bra med beis og lakk på poppelen. Link to post
Vittig Svart 25.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2022 (redigert) Flott håndtverk. Det der blir kjempebra! Teak er selvfølgelig flott, men ikke så mye teak i nye båter i dag og de koster fort 10-30 ganger så mye som din uten at det gjør de bedre. Må jo være en herlig følelse å ha en finere båt enn naboene som har nyere båt! Redigert 25.Februar.2022 av Vittig (see edit history) Link to post
mrmartin123 Svart 28.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2022 Link to post
horg Svart 3.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2022 Flott arbeid du har gjort Hva har du har brukt som skrogtrekk? Link to post
Gew77 Svart 4.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2022 Knallbra jobb Startet også båtlivet med Nidelv 24, gjorde en stor jobb på den, men ble ikke i nærheten så fint som hos deg:) Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
mrmartin123 Svart 5.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2022 (redigert) horg skrev On 3.3.2022 at 13.01: Flott arbeid du har gjort Hva har du har brukt som skrogtrekk? Vis hele sitatet på sidene har jeg brukt denne: https://www.teppeabo.no/superflex-50-antraciet-teppe-til-bil_8300p.html?gclid=CjwKCAiAsYyRBhACEiwAkJFKoj9E1If1vByNgyExKo7jaaRjt3IjE0HEM7FhZUqCGxUTBc3buiQWQhoC2YIQAvD_BwE og i taket har jeg brukt denne i hvit: https://www.flak.no/produkter/?ProdNo=H1044214 jeg har brukt dette limet: https://www.bauhaus.no/gulvlim-vegglim-casco-cascoflex-5l?gclid=CjwKCAiAsYyRBhACEiwAkJFKos4tuQPOd6T7tSCUFdVSltBV0YSr43PlUG9KNT1rZoY1Jm88_WnYDRoCbbwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds men på knotete steder har jeg brukt kontaktlim for at det skal sitte med en gang. Redigert 5.Mars.2022 av mrmartin123 (see edit history) Link to post
mrmartin123 Svart 1.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2022 (redigert) da har jeg fått satt på badeplattformen ble kjempefint! har også vasket kalesjen. Redigert 1.April.2022 av mrmartin123 (see edit history) Link to post
mrmartin123 Svart 23.Mai.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2022 lenge siden sist, men har ikke vært så mye som har skjedd. nå er nye putene i. og båten er lagt på vannet :) Link to post
carein Svart 8.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2022 Godt jobbet ungdom ? Link to post
Selius M Svart 6.August.2022 Link til dette innlegget Svart 6.August.2022 mrmartin123 skrev On 7.4.2021 at 6.14: hei da har jeg en liten oppdatering her jeg har polert hele båten ble vedlig overasket over hvor fin 40 år gammel lakk egentlig kunne bli Vis hele sitatet Den ble veldig fin i gelcoaten. Brukte du noe gelcoat rens eller rub før du polerte? Har en nykjøpt Nidelv 24 som skal få en god runde polering Link to post
mrmartin123 Svart 18.August.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2022 Selius M skrev On 6.8.2022 at 6.10: Den ble veldig fin i gelcoaten. Brukte du noe gelcoat rens eller rub før du polerte? Har en nykjøpt Nidelv 24 som skal få en god runde polering Vis hele sitatet brukte 3m rubbing først også en vanlig polering etterpå. men vil anbefale å bruke en wax for at det skal holde litt mer en halve sesongen. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn