Jump to content

Bruker du båten vinterstid?


Astor

Recommended Posts

Rapport fra Mjøsa: Selv med høy vannstand for årstiden og ditto temperatur, så er havna på Kapp snart tom for båter...

Gamle Start tar gjerne en tur, uansett årstid. Men på et tidspunkt tappes Mjøsa så lavt at båten står på grunn, da er det vanligvis allerede blitt så kaldt i lufta at Bolinderen er vinterkonservert, samt at mjøsisen snart ligger klar for helt andre opplevelser... fx pilking :fishing:

Link to post
Share on other sites

Brukes til fisketurer til isen kommer i Leangbukta (Asker) og når den kommer varierer mye, sist vinter var vi/jeg ute siste gangen midt i januar så det var en fin vinter. :yesnod:

Da isen ble borte rett før påske var det ut igjen, varmt og godt inne!

Hei

Jeg lagde et råk til deg jo :wink:

Båtbruk vinterstid er hyggelig, men ikke så hyppig som om sommeren.

mvh

giver :seeya:

Link to post
Share on other sites

Hei alle båtfolk!

 

Båten er kun på land for vedlikeholdsarbeid/event.reparasjoner for min del.

 

Men dette avhenger jo for folk flest av om de har god isfri havn og om båten er egnet til bruk om vinteren og selvfølgelig interesse! :sailing:

 

Gleder oss til å bruke båten hver gang, den er lukket og har varme/strøm og alt annet vi trenger for flere døgn i uthavner.

 

Det er bare under de aller verste "snøkulene" i desember og januar det blir en litt mere dempet bruk, men generelt nyter vi sjølivets gleder året rundt.

 

Båten ligger i meget god havn med påkoblet varme og vedlikeh. lading, så den er alltids klar for utflukter og gjerne overnattinger! :flag::sailing::seeya:

 

God tur til dere også, nyt tiden og de gode opplevelsene med båtlivet også i "vinterhalvåret"!

 

NB!

Men akkurat denne helgen prioriterer vi fotballopplevelser og seieren til Molde i cupfinalen! :wink:

Vi sjøfolk må ofte være "sterk i troen"......, og det hjelper også når det gjelder fotball......., eller? :wink::seeya::flag:

Link to post
Share on other sites

Klart båten brukes hele året .Blir isen for tykk ,blir det kaffe ved brygga til det er klart for og gå ut igjen .Ser i hjemme havna mi ,flere og flere som har båten ute ,men ikke sikkert den blir brukt men......

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Noas Ark?

:yesnod:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jepp, i år også skal båten brukes hele vinteren. Har akkurat hatt tre dager på sjøen med litt gakk-gakk jakt og fiske. Kjempefint, selv om det var skikklig gråvær. Lukket båt er tingen :wink:

 

Faktisk så er noen av de aller flotteste båtturene på klare, kald vinterdager. Eneste jeg har å beklage meg over er at det til tider kan bli litt ensomt. Hadde gjerne sett at flere var på vannet vinterstid. De vet ikke hva de går glipp av.

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Og denne bruker jeg Vinterstid :fishing:

 

Bilde

Misunnelig - misunnelig! :wink:

Det er bare topp med en Isegran-sjark. Noe av det mest vellykkede som finnes på disse kanter av landet.

:o)

 

Vi ses vel på Lera, eller i Vesterelva kanskje? Det er et fint torskehull der nedenfor Huth, tvers ovenfor den båthavna på Kråkerøysiden, hvor jeg har dratt en god del koketorsk i januar!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ja det er klart det. Har båt som utstyres med kalesje og teppe på akterdekk om sommeren. Om vinteren er kalesjen av og akterdekk er ryddet for sprotsfiskets gleder. Vestlandsbåt er norgesbåt. Hører dere det østlendinger. Dere må få dere båter som duger sommer som vinter. :smash:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Denne bruker jeg sommerstid :drink:

img

 

Og denne bruker jeg Vinterstid :fishing:

img

Du har jo BEGGE drømmebåtene mine!! Har bange anelser... hva slags bil kjører du?? :confused:

Jeg er på vannet så ofte som mulig på vinteren. Minst 2 dager pr uke. På denne tiden av året betyr det hver Lør og Søn. Nå som det blir mørkt så tidlig så er det litt tuklete å komme seg ut på hverdager etter jobb, men det hender jeg tar fri litt tidligere for å komme meg utpå eller tar med lyskastere og drar på kveldstur, det redder uka!

Redigert av klikk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja det er klart det. Har båt som utstyres med kalesje og teppe på akterdekk om sommeren. Om vinteren er kalesjen av og akterdekk er ryddet for sprotsfiskets gleder. Vestlandsbåt er norgesbåt. Hører dere det østlendinger. Dere må få dere båter som duger sommer som vinter. :smash:

Hei

Østlandet svarer:

Her er helårsbåten:

 

Bilde

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Nei

Båten står på land fra Oktober til April

Da står vi på ski.

 

Men så er jeg litt unnskyldt i tillegg da.

Skal jeg på vannet på vinteren må jeg gå på det :lol:

Ihvertfall hvis jeg skal i vante omgivelser :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Neida.....

 

Juleturen til HAugesund i desember er blitt en tradisjon. Da skal julePRESANGEN handles inn. Turen er selvsagt uten frue og barn. :drink:

Utehavner blir ikke benyttet i så stort monn på vinterhalvåret. Man går hvor det er tilgang på strøm i rikt monn. :flag:

 

Båten kan brukes hele året.

 

Hilsen

 

Jaliza

Link to post
Share on other sites

Med skole frem til rundt 4 i ukedagene og jobb i helgene, blir det lite tid til båt vinterstid. Savnet er nesten uutholdelig. Heldige dere som har båt på vann og får brukt den.

"...the only way to maintain a moderate sum of happiness in this life, is not to worry about the future or regret the past too much."

Link to post
Share on other sites

Misunnelig - misunnelig! :wink:

Det er bare topp med en Isegran-sjark. Noe av det mest vellykkede som finnes på disse kanter av landet.

:o)

 

Vi ses vel på Lera, eller i Vesterelva kanskje? Det er et fint torskehull der nedenfor Huth, tvers ovenfor den båthavna på Kråkerøysiden, hvor jeg har dratt en god del koketorsk i januar!

Vet hvor du mener ja , trenger ikke kjøre langt du da :smiley: Isengran sjarken min ble bygget i 95. Isengransjarkene er egentlig en Svensk sjark som først ble bygget på IW bolaget i sverige før den kom til Isengran Fredrikstad Den heter egentlig IW25 :smiley:

Kjenner også en på Kråkerøy som har en lik. La ut 4 torske teiner på Lera om søndagen så nå er det bare og vente på at de fyller seg med torsk :fishing:

 

vi sees :seeya:

Link to post
Share on other sites

Du har jo BEGGE drømmebåtene mine!! Har bange anelser... hva slags bil kjører du?? :confused:

Jeg er på vannet så ofte som mulig på vinteren. Minst 2 dager pr uke. På denne tiden av året betyr det hver Lør og Søn. Nå som det blir mørkt så tidlig så er det litt tuklete å komme seg ut på hverdager etter jobb, men det hender jeg tar fri litt tidligere for å komme meg utpå eller tar med lyskastere og drar på kveldstur, det redder uka!

Du har god smak du også da he he :yesnod: Har du bange anelser ??? Hva mener du ??

 

Kjører en WV passat stasjon 99mod :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...