Jump to content

Bruker du båten vinterstid?


Astor

Recommended Posts

Å ja , men på land. Båten står nærmest vannet på opplagstomta og fra Cookpit kan jeg se utover fjorden. Og den er perfekt som (hytte/hybel) for en som drømmer og lengter etter ny båtsesong. Litt pepperkaker, sjokolade og kaffe, så er jeg ordentlig på tur.

Men det beste er allikevel å ha den på vannet, kjenne vinden tar tak, bølgene skvulper rundt skroget etc......

 

Jeg for min del har kost meg i båten i hele dag, masse kaffe, besøk sånn innimellom og puslet rundtomkring. Bedre kan det ikke bli.

 

Rekreasjon :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke at dere orker. Ikke skjønner jeg vitsen heller. Med å sitte på land. Forrige helg var jeg ute og trimmet motoren, gjør dette gjerne hver annen uke så sant det er folka vær. Det er det som regel her på palmekysten. Jeg så to andre seilere utpå, som gikk trøstig for motor nordover, sikkert mot seks måneder på land. Hulda fatter ikke hvorfor man utsetter båt og sjelefred for denne ekstrembelastningen. Hulda er på land 1 uke, men det er kun hvert annet år. Det er en forferdelig uke, både for Hulda og den dusten som springer rundt i varmen med malerulle for å kline på bunnstoff.

 

Landstrømmen er på. Varme og luftavfukter går, i hvert fall så lenge man ikke henger ut kW-måler på hver båt. Man går ombord, tørt og temperert. Setter på vannvarmeren og fikser opp en kaffe. Bra vær, kan det være en torsk utpå? Ringer Admiralen: "Du, jeg tar en liten tur". Får kjeft, skulle vært hjemme og pusset opp. En fin, liten tur på fjorden. Torsken finner jeg aldri. Admiralen får man takle som best man kan når man kommer hjem. Det år'nær seg.

 

Jeg var nedom i kveld. Vi skal pusse opp heimen, der er vi veldig enige om. Tok en tur ned til Biltema for å se på en del saker. Deretter til Byggspar. I morgen skal jeg også ha hovedservice på Jeep'en. Det ble en del verktøy som ikke direkte relaterer til å pusse opp heimen. For oss som er litt verktøyfreaker: Det jeg kjøpte hos Biltema ligner veldig på SnapOn, med Biltama logo, absolutt topp kvalitet, til fingerspissene. Nok om det, en del av greiene måtte ned i Hulda, skal jobbe litt i morgen tidlig før jeg begynner på Jeep'en. En liten frisk bris, måneskinn, bølgene freser over betongkaia og slår meg rundt knehasene. Klissblaut fra knea og ned kommer jeg ombord med en plastpose verktøy dryppende av sjøvann. Lunt og fint ombord, varme, lysstoffrør og hele pakka. Sitte på land og drikke kaffe? Pøhhh.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er fint å gjøre "ingenting" også :smiley:

 

Ble helt svimmel etter dagens IKEA tur med admiralen. Nektet plent å kjøpe noe - (bare se, ikke kjøpe) :nono: Fysjamei så mye folk ... :cryin: Etterpå dro jeg ned i båten for å ta ned storseilet, men jeg gadd ikke ta de ned. Det man ikke får gjort idag kan man gjøre en annen dag. Laget heller en kopp te, og satte meg godt til rette med loggboka.

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Å ja , men på land. Båten står nærmest vannet på opplagstomta og fra Cookpit kan jeg se utover fjorden. Og den er perfekt som (hytte/hybel) for en som drømmer og lengter etter ny båtsesong. Litt pepperkaker, sjokolade og kaffe, så er jeg ordentlig på tur.

 

denne var tynn, enjøy!! :lol:

 

båter skal være på sjøen, sånn er det bare... :wink:

 

 

:seeya:

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Skulle gjerne hatt båten på vannet, men jeg har nå tatt den på land for å ta en masse større og mindre prosjekter. Lista vokser fra dag til dag. Slik det ser ut nå kommer den ikke på vannet før 2008, men jeg får vel prioritere, og gire opp tempoet. Jeg har aldri hatt båten på vannet om vinteren, men vi var et par stykker som snakket seriøst om det i vinter. Det ble ikke i år, men det hadde vært veldig fint å kunne ta båten ut på de fine vinterdagene. Vi får se til neste år...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Helt enig. Derfor bruker jeg Hangarskibet som kontor en dag i uken. Da går det sannelig an å få gjort noe, gitt. Kjemisk fritt for telefoner og mas og dilldall. God kaffe. Fin utsikt (til Skorgenes-båtene). Og stikekr deet en djevel i meg, fyrer jeg opp de grønne for å vise at jeg er der :rolleyes:

Hei skipper

 

Sist jeg var i området hadde du ikke kontordag ombord, og døren til piren var lukket og låst. Hadde jeg kommet meg ut på piren hadde jeg nok tatt meg den frihet og besteget Hangarskipet for å smette ombord en liten plastpose som tilhører deg. Jeg har den liggende i bilen i påvente av en passelig anledning.

 

Det har seg nemlig slik at du har vunnet førsteprisen som ”Båtplassens mest underholdende skribent” i min høyst private kåring. Jeg var eneste dommer, men for ikke å fornerme andre verdige kandidater må jeg få si at det var et møysommelig arbeid å komme frem til riktig kandidat. Førstepremien er en liten flaske utsøkt Cognac med en like utsøkt tilhørende Cigar.

 

Det er ikke hver dag jeg er i Bergen med bil, men en to-tre ganger årlig er det nok. Da stikker jeg alltid ned til Hangarskipets hjemmehavn og nyter utsikten. Ved neste anledning skal jeg nok få smuglet premien ombord til dens rettmessige eier.

 

Mvh Bern.

Link to post
Share on other sites

Det har seg nemlig slik at du har vunnet førsteprisen som ”Båtplassens mest underholdende skribent” i min høyst private kåring.

Ord blir fattige når man tildeles slike æresbevisninger... Du er -- som alle andre BP-medlemmer -- selvsagt på det hjerteligste velkommen om bord. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...