Jump to content

Bruker du båten vinterstid?


Astor

Recommended Posts

Båtglede hele året -- det er ekte båtliv, det!! Regner med at det fortsatt er rom for overnattingsturer fremover. Det sikre tegn i den retning er at Hennes Høihellighet Quindebestet ikke har beordret sengetøi og andre nødvendigheter hjemtransportert. I alle fall skal det bli en god del fine dagsturer når vinteren viser sine beste sider. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Båtglede hele året -- det er ekte båtliv, det!! Regner med at det fortsatt er rom for overnattingsturer fremover. Det sikre tegn i den retning er at Hennes Høihellighet Quindebestet ikke har beordret sengetøi og andre nødvendigheter hjemtransportert. I alle fall skal det bli en god del fine dagsturer når vinteren viser sine beste sider. :yesnod:

Me i ytre strok (dvs lenger ute på piren :wink: ) har no teke heim sengetøy og tilhøyrande overnattings-utstyr. Men det kan fort hentast tilbake, dersom lysten på vinterovernatting skulle melda seg.

 

Dagsturar blir det uansett, og det er me framleis godt utstyrt for. Overnattingssesongen startar seinast til påske. Då går turen til Norheimsund, - med ski på flybridgen. Og dit reknar eg med Hangarskibet lenger inne på piren har tenkt seg også... :cool:

Link to post
Share on other sites

Hei Skipper_Worse! :wink:

 

I forlengelsen av Cupfinaleseiers-"rus'en", har jeg bestemt meg for at jeg har lyst på en avkoblende tur til min datter og svigersønn i Nesttun!

 

Da vil jeg selvfølgelig også oppsøke steder som har med båter og maritimt utstyr å gjøre, og da også bl.a. diverse marinaer.........! :flag:

 

Det hadde vært artig og hyggelig om vi kunne slått av en båtprat, hvis det skulle passe slik - reiser nedover med bil torsdag morgen sammen med min sønn og blir sånn cirka en ukes tid i Bergensregionen regner jeg med!

 

NB!

Har ikke helt oversikten, men hvis det er flere medlemmer fra båtplassen i området, så er det alltids kjekt å treffes - send meg en IM i så fall så kan vi utveksle mobilnummer!

 

Bare hvis det passer, og at det ellers er av interesse - altså! :sailing::seeya:

Link to post
Share on other sites

IM avsendt ... holder kaffen klar.

:smiley: Skipskaffe? :yesnod: -Ja, det skal smake godt det!

 

Takker for hyggelig tilbakemelding, og ser frem til å få en båtprat og kanskje også utveksle litt erfaringer omkring emnet navigasjon ved hjelp av GPS og div kartprogram?

 

Tar med min laptop med kart for både land og sjø, så jeg skal nok finne frem på "ekskursjons-turen" til Bergen! :wink:

 

NB!

Sender en IM / e-post til janb og LA3939, som jeg forstår også ligger i samme havn - så kanskje vi får til en liten trefning med skipskaffe i løpet av helga alle sammen?

 

Regner med å være fremme i Bergen utpå ettermiddagen torsdag, og det eneste tidspunktet som jeg vet ikke vil passe for meg, er når kampen mellom Moss og Molde spilles på søndag, - for den målfesten må jeg jo få med meg.

 

:flag: Ship'O'Hoi :sailing::seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båten brukes heile året av heile familien. Overnatting er ikkje vår sterkaste side enda med små barn, men dagsturer i helgene både her og der hører med. Og så blir det ein og anna handletur til byen med båt framfor bil, er så mykje meir trivelig det :smiley: Har faktisk tenkt å hente juletreet med båten når den tid kommer. Ta med ungene og noen nabounger og tøffe inn i vågen og legge til på ein av skøytene fra Ryfylket(?) som selger juletrær og tøffe hjem igjen etter ein tur på Skagen Dampbakeri for kaffe/varm sjokolade/kake :yesnod::yesnod::yesnod: Og så ligger jo torskerusen ute heile sesongen og skaffer masse god fisk...

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

:smiley: Skipskaffe? :yesnod: -Ja, det skal smake godt det!

 

NB!

Sender en IM / e-post til janb og LA3939, som jeg forstår også ligger i samme havn - :flag: Ship'O'Hoi :sailing::seeya:

Ikke bare samme havn, samme brygge. Måhende den bryggen i Kongeriket med flest vimpler (dere vet hvilken...) innenfor en radius av 100 meter. :flag:

 

Har svart IM, hvis jeg kan, så kommer jeg!

 

Mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Og hvor mange vimpler kan dere rutte med?

3 stk på samme brygge med største avstand mellom på vel 15 meter. Skulle ha vært fire iflg Sumo som skulle ligge på samme brygge, men om han er der så er han ikognito.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Viknes'en er helårsbåt. Sommerstid er den innredet som hytte (bord og stoler på akterdekket). Nå er den fiskesjark, Sløyebord og juksahjul på plass, slangen montert på saltvannspumpen osv.

 

Med en haug med reisedager blir det for lite tid til fisking, men nåde den som forteller min kone at det ikke er nødvendig å kjøre maskinen skikkelig varm, kjøre alle varmeapparater, roteter baugpropellen og la kartplotteren gå minst en gang i uken! Hun har allerede en mistanke om at det viktigste er at skipperen får ristet løs kontorstøvet.

 

Det er jo med en viss glede jeg kan meddele at hustruen nå deltar i de ukentlige øvelsene, og at hun med stor sufficanse tar kommando over ror og hendler mens ektemann og sønner får ansvar for fortøyninger, fendre og andre uhumskheter utendørs. Hennes eneste bekymring er at vi skal be om samme fordeling når farvannet er fullt av sommerkåte fritidsbåteiere med større maskin enn hjernekapasitet. Det har vi gjort det klart for henne at vi vil!

 

Fortsatt god vinter!

Redigert av Laholm (see edit history)

Laholm

Link to post
Share on other sites

.... Hennes eneste bekymring er at vi skal be om samme fordeling når farvannet er fullt av sommerkåte fritidsbåteiere med større maskin enn hjernekapasitet. Det har vi gjort det klart for henne at vi vil!

.....

Hehe! Genialt! Å se ett kvinnfolk håndtere en båt, kanskje til og med bedre enn seg selv, det vekker fryd og skrekk blandt mange! :cheers:
Link to post
Share on other sites

det viktigste er at skipperen får ristet løs kontorstøvet.

Helt enig. Derfor bruker jeg Hangarskibet som kontor en dag i uken. Da går det sannelig an å få gjort noe, gitt. Kjemisk fritt for telefoner og mas og dilldall. God kaffe. Fin utsikt (til Skorgenes-båtene). Og stikekr deet en djevel i meg, fyrer jeg opp de grønne for å vise at jeg er der :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Om vinteren ligger båten på land av den enkle grunn at det er tjukk is i indre oslofjord på vinteren, men i år ble den tatt opp så altfor tidlig i forhold til været. Neste år blir den nok lengere på vannet.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Med de klimatiske forhold dere har hatt og ser ut til å vil få neste uke er vel Hangarskibet eneste trygge kontor i hele Bergen? Eller kanskje du snart kan kjøre båt til jobben.

HAH!! Dette er da ingenting!! La det regne, la det blåse, la det snø. Vi takler alt som kommer vår vei. Og nyter båtlivet samtidig. :yesnod:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Bruker båten så ofte jeg kan fra april - medio okt. Etter dette bruker jeg båten på land. :smiley:

 

Med trebåt er det alltid masse å henge fingrene i, og jeg har fortsatt båtfølelse når jeg sitter i båten (under presenningenpå land), og pusser, polerer og lager kaffe på primusen. :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...