Kanalkapteinen Startet 2.Mai.2021 Del på Facebook Startet 2.Mai.2021 (redigert) Umulig å få gode bilder, men jeg har et lag på ca 1 cm tykkelse som ligger oppå dieselen i tanken min. Helt blank væske, mot den mørke dieselen under. Oppdaget da jeg åpnet mannlokk i dag. Bør vel tømme alt for å finne ut av det, men noen som har peiling? Båten har stått på land siden oktober, så dieselen har stått helt stille. Synes så vidt på bildet under, som et lysere sjikt over det mørke inn mot veggen i tanken. Synes også dieselen ser vel mørk ut, men vanskelig å bedømme med dårlig lys og begrensa tilgang. Redigert 2.Mai.2021 av Kanalkapteinen (see edit history) Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Olevine Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Sug opp litt av dieselen, og om mulig også den klare væsken på toppen. Da blir det mye enklere å se hvordan fargen er. Sjekk om det lukter diesel, eller er det veldig forskjellig? Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Her er en prøve jeg tok ut fra toppen av tanken. Den klare væsken blander seg med dieselen med en gang jeg tar den opp. Kan det være at fargestoffet i dieselen har seget litt ned i løpet av vinteren? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Her er et bar bilder fra tanken med litt bedre lys. Ser ikke den klare væsken her, men det flyter et lag på toppen som ser ut til å være oljeholdig? Er dette normalt kanskje? Har aldri åpna tanken før... Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
jørn Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Kan det være voksen i dieselen som har skilt seg? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Forsvinner den klare væsken om du rører i tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Kan det være at du har 1cm diesel på tanken, og alt under er dieseldyr-heaven... 😛 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Olevine Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Kanalkapteinen skrev 57 minutter siden: Den klare væsken blander seg med dieselen med en gang jeg tar den opp. Klarer du å suge opp bare den klare væsken? Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Den klare væsken blander seg med diesel med en gang jeg rører i den. Får ikke opp bare den. Nå er vi i gang med tømming så får vi se. Blir greit å få rensa tanken uansett. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Familiesnekke Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 En form for separasjon er det jo, og det må jo da være lettere enn resten av dieselen; så en eller annen oljekvalitet er det vel. Parafin er vel lettere enn diesel, og er relativ klar. Jeg tror parafin tilsettes diesel der det er kaldere klima (vinterdiesel). Det som er rart er jo at det har separert; jeg trodde diesel og parafin er lett blandbart. Hvis du tar colaflasken og rister den godt, og så lar dem stå over natten; er da den klare væsken tilbake på toppen? Håper du får tatt en prøve og analysert den. Hva koster i så fall det for «privatkunder»? Har du fått tømt hele tanken, og var det mye grums i bunnen? Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 (redigert) Da er tanken tømt👍 Var visst på tide. I morgen blir det vask så håper vi det blir bra. Har byttet filtre, slanger og dysespisser allerede. Slik så det ut de nederste 2-3 mm i tanken. @FamiliesnekkePrøven jeg tok har stått noen timer, men ikke separert seg igjen. Redigert 2.Mai.2021 av Kanalkapteinen (see edit history) Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.