Jump to content

Krav til en bra fender


Batdilla

Recommended Posts

Hei

 

Mine krav til fendrar er at dei skal vera store nok, eller større, tette og gratis.

(Fendrar kan lappast med tokomponent Zodiaklim. Nett som ein lappar ein gummibåt.)

 

Eg meiner òg at alle som vil har rett til å ha fendrane hengande på utsida, når dei er under fart.

 

Ein annan ting eg ofte ser er at mange (motor-)båtar ofte ventar med å henga ut fendrane til etter at dei har lagt til. Eg har aldri forstått kvifor. Dette er òg ein rett ein har, om ein ikkje legg seg utanpå andre båtar.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Eg meiner òg at alle som vil har rett til å ha fendrane hengande på utsida, når dei er under fart.

Vi lever i et fritt land så du er i din fulle rett til å drapere din båt med fendere om du vil, benytte fendere i alle regnbuens farger og størrelser og å ha dem ute under fart, men pent er det ikke!

Ikke uvanlig å se motorbåter med fendere ute, på seilbåter hører det til sjeldenhetene - sånn er det bare! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg løfter denne tråden, da jeg i dag har fått kaiplass til båten. Den veier litt mye som fører til at fendere må være av meget bra kvalitet.

 

Der hvor jeg er tildelt kaiplass kan det være litt værhardt.

 

De kulefenderene jeg har sett på Maritim og Biltema er noe mindre enn hva jeg er på jakt etter.

 

Spørsmålet er da, hvor får jeg tak i stoooore kulefendere ?

 

Kravet er også selvsagt at de har en høy kvalitet.

 

Noen som vet ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...