mor Amica Svart 20.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2021 Hei! Bare en liten kommentar; du må huske på at du flytter til et eldorado av øyer, holmer og skjær. Nærøysund kommune har mer enn 6000 øyer med masse «støvelland» imellom. Det er også masse små broer en seilbåt ikke vil komme under. Det er flotte steder i nærområdet som egner seg for korte helgeturer som du vil gå glipp av med seilbåt. Samtidig har du selvfølgelig hurtigruteleia som egner seg ypperlig for seilbåt og ikke minst Folda utenfor alle øyene. Lykke til med anskaffelse av både småbruk og båt, plutselig treffes vi på sjøen. Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Kanalkapteinen Svart 21.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2021 Gew77 skrev On 18.5.2021 at 14.30: I tillegg er planen å forlate Oslofjorden til å kjøpe oss småbruk i Ytre Namdal. (…) Nå får hun forhåpentligvis småbrukdrømmen med sau og hest oppfylt og er da med på å prøve seil når vi har fått etablert oss. Forstår godt tanken om både småbruk og seilbåt. Men kombinasjonen? Husk at du må hjem til fjøsstell klokka 18:00 selv om vinden blåser feil vei Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Gew77 Svart 21.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2021 Hei Ella! Takk for innspill, det er viktige momenter å ta med seg når man skal ta et slikt valg. Og vi har god tid til å ta denne avgjørelsen, er mye mer som skal på plass med jobb og eiendom først, vi må bare ha båtliv som en del av planen:) Etter langturer i både 2019 og 2021, så har svai blitt en favoritt og ser at en god jolle bør være en viktig del av utstyret for øyhopping i Vikna. Samtidig så vil jo et flott område som Salten (bak Ottersøya) bli utilgjengelig med seil (tror jeg). Samtidig så vil områder som Helgeland, og kanskje Lofoten nå bli tilgjengelig, seer for meg at å seile oppover her vil være en flott opplevelse. Mye å tenke på! Geir Emil Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Gew77 Svart 21.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2021 Kanalkapteinen skrev 1 minutt siden: Forstår godt tanken om både småbruk og seilbåt. Men kombinasjonen? Husk at du må hjem til fjøsstell klokka 18:00 selv om vinden blåser feil vei Nå skal småbruk være på hobbybasis og vi har et par dyrepassere med på lasset, så det skal vi nok løse Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
mor Amica Svart 21.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2021 (redigert) Du kommer nok ikke inn i Salten nei, hverken sørfra eller nordfra. Foldafjorden og Namsen derimot blir jo grei å komme inn i. Må presisere at jeg prøver ikke å telle deg fra seilbåt, jeg fantaserer om seilbåt selv, men får ikke særlig respons fra han jeg deler båt med. Det er bare viktig å tenke over hva slags båtliv en ønsker seg. Ella Redigert 21.Mai.2021 av mor Amica (see edit history) Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Ida Marie III Svart 21.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2021 Joda, kjekt å seile...særlig når skuten nærmer seg 100 år... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.