Jump to content

Volvo Penta AQ140a: Overhaling av en gammel sliter


Wartsila

Recommended Posts

Da vi kjøpte båt i fjor sa budsjettet nei til ny (ish) båt, så vi endte med å kjøpe Nidelv 18 med en AQ140. Motoren går i grunn som en klokke når jeg først får start, men lekker fælt med olje og kjølevann, og drevet sliter med å låse seg nede :nonod:

 

Jeg har derfor begynt en aldri så liten overhaling, så tenkte å legge ut noen bilder her på forumet om folk er interressert?

 

DSC_3599.JPG.eb9eb41d023f91b8aac0fd31f932b0ef.JPG

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Alltid spennende og gøy med oppussing og overhalingstråder. Bare å pøse på med bilder og beskrivelser. Å lese slike tråder slutter jeg aldri å lære nye ting av :thumbsup:

 

Ikke minst så får du sikkert noen gode råd på veien av kyndige medlemmer her inne, og du får samtidig laget deg en «logg» på arbeidet som du har gjort som er fin å ha som oppslagsverk i fremtiden. Det er utrolig hvor for man glemmer når man begynner å bli eldre :giggle:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...