Jump to content

mjøsa


Guest bingo

Recommended Posts

Hei !

 

Nå begynner abstinensene å melde seg. Store problemer med konsentrasjonen. Sitter på kontoret og ser utover denne helv… isen som ligger der, mens jeg venter på at våren skal komme, og isen forsvinne.

 

Fant en tekst som Vazelina har gitt ut på plata ”11 år uten kvinnfolk” som Eldar Vågan har skrevet. Fin låt for Mjøsentusiaster som satte meg i bedre humør. Håper det ikke gjør noe at jeg legger ut teksten her. Den får ialfall meg i humør igjen.

 

Bedre Hell Æll Medisin

 

Mange reiser land og strand, vælter seg i ørkensand,

og et og drekk ei hel viku’ for å roa ner huggu

 

Mens andre ligg på lystoffrør, og svetter ut på heite glør,

Som en gjennomstekt broiler i aromatiske oljer.

 

Men har du noen gong lufte’ på eksos frå en båtmotor i ferskvatten.

Slik en to og en halv hesters outboard i Mjøsa ut’ med Domkirkeodden.

Å kjinne vinddrag frå åker og eng og flate bygder rundt om kring

blæs bort stresset og uro i skrotten min

bedre hell æll’ medisin.

 

Når isen smelter og sola skinn, er jeg klar med båten min

Og sitt og pusser og sliper, - sjekker plugger og stifter

Nabon’ reiser lang te fjells med slalomski og ulve-pels

med elskerinne frå Lunner med mætt ta snørrete unger.

 

Men har du noen gong lufte’ på eksos frå en båtmotor i ferskvatten.

Slik en to og en halv hesters outboard i Mjøsa ut’ med Domkirkeodden.

Å kjinne vinddrag frå åker og eng og flate bygder rundt om kring

blæs bort stresset og uro i skrotten min

bedre hell æll’ medisin.

 

Kjinne vinddrag frå åker og eng og flate bygder rundt om kring

blæs bort stresset og uro i skrotten min

bedre hell æll’ medisin.

 

Bilde

 

 

Kartoppdateringer

Når det gjelder kartprosjektet, så har jeg desverre hatt mye å gjort i det siste, så jeg har ikke kommet noe videre. Har snakket med noen fiskere som har noen tips. Det skal være møte i båtforeninga i Mars. Får jeg mulighet til å være der så skal jeg ta det opp, og høre om noen kan være med å bidra.

Link to post
Share on other sites

...Fin låt for Mjøsentusiaster som satte meg i bedre humør.

Den var bra! Kan ikke huske å ha fått med meg denne. Det er ikke lite de går glipp av, som bare har saltvann å ty til. :smiley:

 

Pussig at du nevner dette med kart akkurat i dag. Jeg tenkte akkurat på hvordan det gikk med kartprosjektet og hva du hadde gjort og ikke gjort rundt dette. Har du fått inn kartet på den håndholdte og fått kalibrert det?

Link to post
Share on other sites

batdilla : Har du fått inn kartet på den håndholdte og fått kalibrert det?

Desverre har jegt ikke fått gjort noe mere  :lol:. I forbindelse med jobben har jeg så vidt begynt å programere i Visual Studio.Net.  Lager et lite program for PDA og Ericsson P900. Når jeg blir ferdig med det prosjektet tenkte jeg å prøve å lage min egen "lille Ozi" :lol:.

Link to post
Share on other sites

...I forbindelse med jobben har jeg så vidt begynt å programere i Visual Studio.Net. Lager et lite program for PDA og Ericsson P900. Når jeg blir ferdig med det prosjektet tenkte jeg å prøve å lage min egen "lille Ozi".

Hvorfor lage eget program når det finnes ferdige program for PDA? Trodde Ozi for PDA var OK. Kan vi gå ut fra at det blir "plassenware" da, så det kan legges ut i Dokumentarkiv, hvis du får til noe?
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Hei  :smiley:!

 

Nå har jeg testet litt dette såkalte båtsportkartet over Mjøsa.

 

Det er utrolig mye feil på det.  Er det andre her som har brukt det ?

 

Får heller ikke kartet til å stemme med GPS'en, og kartet mitt har ikke merket hvilket datum det er. Er det noen som vet ?

 

Hvis vi hadde visst riktig datum på kartet, så hadde sikkert GPS'en stemt, og da kunne vi kanskje lage en database med posisjoner og oversikt over grunner og annet nyttig. Så kunne hver enkelt av oss skrevet det inn i kartet selv. Får vell ikke noe problemer med copyright da....

 

Eller hva synes dere ?

 

Kanskje en slik tråd kunne ligget her på baatplassen ?

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
Veit ikke helt om jeg tør skrive dette jeg, men om man blir mobba for å kjøre på Mjøsa, hva gjøres da med de som tilbringer det meste av sommeren på Hurdalsjøen? :rolleyes:

Tror vel egentlig at en del av fritidsbåtene går i ferskvann, og ja det hender de går på skjær og tilogmed synker, båtbrann har også forekommet på Hurdalsjøen med tragisk utgang for de ombord, en omkom.

Politibåten patruljerer også jevnlig så noen er nok utpå, riktignok ingen skip, største jeg veit om på hurdalsjøen er en 29 fot, men den er ikke alene i sin størrelse.

Har tilogmed savnet kart, ihvertfall begynnelsen jeg hadde båt her,(er innflytter)

er ikke alltid man ser skjær som stikker 2 cm over vannskorpa når mann kommer i 30 knop.

 

:seeya:

 

Fant dette gamle innlegget og hummret litt.

Hurdalsjøen er FIN den.

Hvor mange båtforeninger i Norge har over 300 medlemmer ???

Det har vi i ABF.

Vi sliter også med "hekk bølger" og andre sjø liv "problemer"

Så ikke si noe stygt om Hurdalsjøen......

Ha en fortryllende dag på sjøen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...