Jump to content

Tanktrøbbel på Mon Bijou. Hvilket materiale er best for å lage nye tanker?


Tom Rør

Recommended Posts

Hulda skrev for 2 timer siden:

De har vel konstruksjonstegninger til tankene?

De hadde ikke tegninger lenger. Jeg fikk beskjed fra aftersales på Mail.

Ask skrev 34 minutter siden:

Har du konkludert med tanke på spørsmålet i overskrifta?

Nei, men det avhenger av hvor de skal lages. Jeg ønsker jo det beste. 

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde det vært min båt ville jeg tatt ut tankene og sett på dem først. Hvis jeg skulle laget nye tanker hadde jeg tenkt på om det var noe jeg ville forandret før jeg tok dem ut. Det er jo ikke sikkert at de originale tankene er optimale på alle måter. Det er i alle fall en ting som ikke er så optimalt :giggle:

Link to post
Share on other sites

Chiefengineer skrev 1 time siden:

Det står vanligvis en etikett med produsentens og tankens ID etc. på disse tankene. Er nok ikke produsert av Princess. Ta en grundig kikk på toppen eller på sideveggene og se om du finner noe som kan identifisere produsent og serienummer etc.

Princess har fått bilde av skiltet. Princess lager dette selv.

Bitteliten skrev 1 time siden:

Hør med Vindö Marin

Tror det er bedre å få noen i Norge til å lage

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 21 minutter siden:

Hadde det vært min båt ville jeg tatt ut tankene og sett på dem først. Hvis jeg skulle laget nye tanker hadde jeg tenkt på om det var noe jeg ville forandret før jeg tok dem ut. Det er jo ikke sikkert at de originale tankene er optimale på alle måter. Det er i alle fall en ting som ikke er så optimalt :giggle:

At noe ikke er optimalt er hevet over enhver tvil ja😂

Jeg skal snakke med verksted for å høre hvordan vi skal ordne logistikken med å ta ut motorer og tanker.

 

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev 4 minutter siden:

At noe ikke er optimalt er hevet over enhver tvil ja😂

Jeg skal snakke med verksted for å høre hvordan vi skal ordne logistikken med å ta ut motorer og tanker.

 

Gi meg gjerne et pip hvis du vil at jeg skal komme bort og se på tankene sammen med deg når du er på Sand. Det kan ofte være lurt å være to til å tenke høyt. Med mindre du drøfter disse tingene sammen med kona 😊

 

Dette er jo rett over brua fra det jeg bor. 

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 1 minutt siden:

Gi meg gjerne et pip hvis du vil at jeg skal komme bort og se på tankene sammen med deg når du er på Sand. Det kan ofte være lurt å være to til å tenke høyt. Med mindre du drøfter disse tingene sammen med kona 😊

Du hører fra  meg når jeg vet om jeg evt. kan gjøre dette mens den ligger i opplag, eller om jeg må gjøre det relativt omgående. 😊

 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev 6 minutter siden:

Tror ikke jeg ville felt så mange tårer over at Princess ikke kan levere tanker. Det eneste måtte vært at de hadde tatt et reklamasjonsansvar. Da hadde jeg blitt glad :yesnod:

Det ville vært rart om de ville tatt reklamasjonsansvar på en båt

fra 2008, da det ikke er sikkert hva som

er årsaken til lekkasjen.

Det blir spennende å se hvor omfattende det er 🧐

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev 4 minutter siden:

Du hører fra  meg når jeg vet om jeg evt. kan gjøre dette mens den ligger i opplag, eller om jeg må gjøre det relativt omgående. 😊

 

:thumbsup: Som sagt så bor jeg jo bare tre minutter unna. Hyggelig å bare slå av en prat med om ikke annet 😊

Link to post
Share on other sites

8 hours ago, Tom Rør said:


Dette er svaret fra Princess 

 

This boat went through Development back in 2003 / 2004, way before TC data and laser parts.

These tanks would have been produced using metal templates / patterns and Cad drawings which no longer hold.

Apologies - we cannot provide.

 

Det var ikke særlig service minded!   jeg har en gammel askeladden med litt tankgrums. sendte en mail og fikk autocad tegninger av tanken. Her var det Thomik som hadde produsert den. Selv om de ikke har laserskjært delene har de garantert en GA- tegning i sitt arkiv!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 38 minutter siden:

 

Det var ikke særlig service minded!   jeg har en gammel askeladden med litt tankgrums. sendte en mail og fikk autocad tegninger av tanken. Her var det Thomik som hadde produsert den. Selv om de ikke har laserskjært delene har de garantert en GA- tegning i sitt arkiv!

Enig. Tror Princess dro en spansk en der.

 

@Solbris II, 👍😊

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 50 minutter siden:

 

Det var ikke særlig service minded!   jeg har en gammel askeladden med litt tankgrums. sendte en mail og fikk autocad tegninger av tanken. Her var det Thomik som hadde produsert den. Selv om de ikke har laserskjært delene har de garantert en GA- tegning i sitt arkiv!

Askeladden ligger i Bergen, mens Princess ligger i Plymouth. 
Du skal ikke utelukke at Askeladden kanskje ikke hadde vært like lystige til å bidra hvis båten lå i Uk 👍😊

Link to post
Share on other sites

Tom Rør skrev for 9 timer siden:


Dette er svaret fra Princess 

 

This boat went through Development back in 2003 / 2004, way before TC data and laser parts.

These tanks would have been produced using metal templates / patterns and Cad drawings which no longer hold.

Apologies - we cannot provide.

 

Dette var ikke spesielt imponerende fra Princess angående en båt som ble solgt som ny på det norske markedet minst fram til 2013.

Link to post
Share on other sites

Jeg prøvde å få ut koblingsskjema til min P 440 fra de folkene der.  Det var helt umulig. Spurte dem da om de kunne finne en ledning for meg,  å fortelle hvor den gikk. 

Det var faktisk også umulig. De var absolutt ikke imøtekommende i det hele tatt.  

Så det undrer meg ikke mye at du ikke fikk svar fra banden i England.  

Håper du får med deg denne karen i Hvalerbygda.. han er egentlig den store motsetning til folka i England.. å kan mye.. 👍👍 til og med sørlendingen lytter da🤪🤣🤣

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke noe på at de har kastet gammel info. Til det har jeg jobbet med for mange engelske selskaper. Men, de er ikke pålagt å oppbevare info/deler mer enn 10 år etter produksjonsdato. Deretter har de en garantiordning som sikkert er 'europeisk'. Der slår man igjen døra etter to år. Og denne prosedyren er det mange som følger, selv om forespurt info. kun er et par tastetrykk unna. 

 

Avsluttet i forrige uke et prosjekt i forbindelse med oversetting av teknisk manual til norsk for et fransk produkt. Min fotnote var at de bør få en norsk jurist til å gjennomgå garantibetingelsene. Hvis ikke vil de havne for norsk rett ganske snart. De ringte meg opp, og fikk en kjapp gjennomgang. Og fant ut at de trolig måtte heve prisen i det norske markedet, om produktet skal markedsføres her. Min siste kommentar var 'det skal mye til at jeg kjøper et teknisk produkt i utlandet om det ikke har svært mye lavere pris enn i Norge'. Norge er på mange områder et servicesamfunn som man ikke finner så mange andre plasser i Europa.

 

Glemte moralen som er: Ikke noe poeng å prøve å få noe ut av Princess, så lenge du ikke har store økonomiske muskler, på arabisk-prins-nivå.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...