Chilli Solbris Svart 24.April Link til dette innlegget Svart 24.April HiWard skrev 28 minutter siden: Jeg kan hvertfall love bilder på vegne av meg selv! Veldig bra!🤩🤩 Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Torsen67 Svart Mandag 12:27 Link til dette innlegget Svart Mandag 12:27 HiWard skrev On 24.4.2025 at 21.54: Spent på dette. Jeg har vurdert det samme, men har skjøvet det foran meg av frykt for at det skal bli vanskelig å få den på igjen. Om du ikke kjenner kanten av midtre frontrute på innsiden av profilen med neglen, så er det heller ingen umiddelbar bekymring. Du vil også se om limet er i ferd med å smuldre opp. Selve jobben er litt stressende på våren, så ville tatt tak i dette på høste etter opptak om jeg skulle gjort det igjen. Akkurat nå har jeg litt høye skuldre, men fikk ut det meste av lim i går. Én kveld til så tenker jeg den er klar. Å rengjøre selve vinduene er vel kun ett par timers jobb. Har kjøpt inn en del sugekopper for glass. Setter en på hver side og bruker stropper til å presse profilen ned på vindu, med lim lagt i bunn av profilen på forhånd. Setter så inn kiler på hver side slik at jeg får presset inn lim på hver side mellom profil og vindu i etterkant. Må selvsagt maskere slik at det blir pent. Så det blir å legge på lim i tre omganger. Lar så stroppene stå på i 2-3 dager for være på den sikre siden. Satser og håper på å være ferdig ila denne uken Link to post
Torsen67 Svart igår klokken 16:15 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:15 Her ser du hvor ledning til lanterne på vindskjermen går ned helt bak på vindskjerm styrbord side. Her var det masse mugg og fukt. Null tetning i gjennomføringen. Her kommer det nok en del vann rett ned i skroget. Fyller på med tec7 i gjennomføring og skruehullet på begge sider. Jakten på tørt skrog fortsetter Link to post
Chilli Solbris Svart igår klokken 16:44 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:44 Ikke bruk Tec7 til tetting. Tec7 er et glimrende monteringslim og er ment til det. Fleksibilitet blir borte etter relativt kort tid. I tillegg er det ikke UV-filter i Tec7. Det er bedre å bruke en mer fleksibel tettemasse som har de fleksible egenskapene over mange år. Butylmasse er et alternativ. Man kan også bruke en type masse som FixAll hvis det skal lime i tillegg. Butyl har ikke limende effekt men er en tettemasse som er fleksibel i minimum 20 år. Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn